Napisano 11 Listopad 201410 l Witam wszystkich bardzo serdecznie. W 3ds Max jestem totalnie nowy, przezucilem sie z Cinemy 4D, z niewiadomych wzgledow byla totalnie neistabilna pod windows 8,1. Mam teraz jeden problem dotyczacy renderingu. Dos szybko opanowalem podstawy modelingu w 3dsMax ale z renderingiem to jest juz inna bajka. Moj problem polega na tym ze mam nastepujace zadanie do zrobienia (termin strasznei sie zbliza). Robie teraz prospekt i jedna z jego czesci jest dziecko bawiace sie na podlodze a przed nim klocki (szklane, przezroczyste, w ktrycch sa zabawki). Musze wiec wyrenderowac te klocki tak zeby mozna bylo je nalozyc na tlo w photoshopie. Ok wyrenderowalem takze kanal alpha, wszystko swietnie, tylko ze alpha "leci tylko po zarysach" tzn samo szklo nie ma przezroczystosci. Nie mam pojecia jak to zlozyc i nie wiem szczerze jak szukac np na youtube lub na forach bo porpostu wszedzie wyskakuje tylko o Alpha Channel. A chcialem dodac ze uzywam 3dsMax w wersji 2015 i renderuje w Mental Rayu. Przepraszam za brak polskich znakow, jestem w chwili obecnej po za granicami kraju. Pozdrawiam Pawel Edytowane 11 Listopad 201410 l przez pablito1984de
Napisano 11 Listopad 201410 l a nie próbowałeś bezpośrednio osadzić klocki na tle na którym mają się znaleźć już w samym maxie ? http://www.3dworld-wide.com/matte_shadow.html
Napisano 11 Listopad 201410 l Nie wiem jak jest w maxie, ale zapewne podobnie jak w maya :P Wszystko zalezy co masz z tylu klockow. Jesli masz swiatlo bezposrednio musisz wylaczyc dla niego "visible in refraction". Jesli sa na bialym tle np to dla bialego tla wylaczasz "visible in refraction" :) I upewniasz sie ze juz za klockami niczego nie ma. I renderujesz z alpha jak dotychczas.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto