Jump to content
Sign in to follow this  
pablito1984de

Renderowanie sceny tak by mozna bylo nalozyc szklande obiekty na tlo w photoshopie.

Recommended Posts

Witam wszystkich bardzo serdecznie. W 3ds Max jestem totalnie nowy, przezucilem sie z Cinemy 4D, z niewiadomych wzgledow byla totalnie neistabilna pod windows 8,1.

Mam teraz jeden problem dotyczacy renderingu. Dos szybko opanowalem podstawy modelingu w 3dsMax ale z renderingiem to jest juz inna bajka.

Moj problem polega na tym ze mam nastepujace zadanie do zrobienia (termin strasznei sie zbliza). Robie teraz prospekt i jedna z jego czesci jest dziecko bawiace sie na podlodze a przed nim klocki (szklane, przezroczyste, w ktrycch sa zabawki). Musze wiec wyrenderowac te klocki tak zeby mozna bylo je nalozyc na tlo w photoshopie. Ok wyrenderowalem takze kanal alpha, wszystko swietnie, tylko ze alpha "leci tylko po zarysach" tzn samo szklo nie ma przezroczystosci. Nie mam pojecia jak to zlozyc i nie wiem szczerze jak szukac np na youtube lub na forach bo porpostu wszedzie wyskakuje tylko o Alpha Channel.

A chcialem dodac ze uzywam 3dsMax w wersji 2015 i renderuje w Mental Rayu.

Przepraszam za brak polskich znakow, jestem w chwili obecnej po za granicami kraju.

Pozdrawiam

Pawel

Edited by pablito1984de

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak jest w maxie, ale zapewne podobnie jak w maya :P

Wszystko zalezy co masz z tylu klockow. Jesli masz swiatlo bezposrednio musisz wylaczyc dla niego "visible in refraction".

Jesli sa na bialym tle np to dla bialego tla wylaczasz "visible in refraction" :) I upewniasz sie ze juz za klockami niczego nie ma.

I renderujesz z alpha jak dotychczas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy