jacekszy0 Napisano 13 Listopad 2014 Napisano 13 Listopad 2014 (edytowane) Testuje coronę i jednak mam problem. Chodzi o plane-a z tłem za oknem. Wstawiam go i odznaczam standardowo opcję w obiekcie: 1. Cast shadows 2. Receive shadows i plane przestaje oddziaływać na odbicia w innych obiektach (nie widać go). Oczywiście visible in refl./refr. jest zaznaczone i cała reszta również. Zauważyłem, że gdy z powrotem włącze "cast shadows" to wtedy już jest widoczny w odbiciach już ale co z tego skoro wtedy wrzuca cienie i przesłania mi wszystko i mam ciemno. Przy wyłączonym "cast shadows" w ogóle plane się nie renderuje nawet jak ustawię kamerę bezpośrednio patrzącą na niego (po włączeniu rzucania cieni staje się widoczny na renderze). Ktoś podpowie jak w coronie radzi sobię z tym? Ew. jak innaczej ustawić wszystko? Dodam, że mam jeszcze w slocie environment mapę HDRI jeszcze + Corona Sun żeby podbić efekt. Edycja: kurcze chyba, że mi przepala tego plane-a za oknem :/ jest jakiś sposób by w coronie wykluczyć obiekt z environment? Bo chyba odpowiednika VRayLight Dome nie ma ? Bo wtedy w świetle sobie bym dał exclude. Edytowane 13 Listopad 2014 przez jacekszy0
skalpel3d Napisano 15 Listopad 2014 Napisano 15 Listopad 2014 Właściwie możesz to załatwić przy pomocy dwóch materiałów albo zastosujesz na plejna coronalightMtl jesli zależy ci na panowaniu nad światłem tego co masz na obrazku za oknem albo możesz wykorzystać coronarayswitchMtl taki odpowiednik vrayoverride oba materiały pozwalają ci kontrolować to co się będzie odbijało i działanie na refrakcje w innych obiektach, zresztą można te materiały także połączyć razem ze sobą ;) . Oczywiście z samym plajnem postępujesz tak jak to robiłeś wcześniej czyli wyłączasz w nim rzutowanie przez niego i na niego cieni pamiętaj aby w słońcu jesli masz w scenie dać także mu exclude. Z ciekawostek nie wiem czy wiesz ale corona obsługuje vrayhdri :) A w ogóle to śmieszne że na pytanie o corone odpowiada vrayowiec a nie któryś z nowo pasjonatów corony :) coronalight włączone reflectio w niej i z wyłączonym reflection
jacekszy0 Napisano 15 Listopad 2014 Autor Napisano 15 Listopad 2014 (edytowane) Wiem, że obsługuje VRayHDRI :) to było pierwsze co od razu wrzuciłem i miło się zaskoczyłem, że obsługuje. Testowałem i coronalightmtl i ten odpowiednim overrideMtl ale problem mam w tym, że jak tylko odznaczę w plane-ie żeby rzutował cienie (bo wiadomo, że nie może rzucać cieni) to w ogóle jest niewidoczny w odbiciach żadnych przedmiotów. Edycja: Kurcze zrobiłem właśnei taki szybki test w stylu jak u Ciebie i coś innego chyba mam skopane bo odznaczyłem wszystkie rzutowania i ładnie plane mi się odbija. Muszę szukać gdzie indziej problemu :/ chyba. W takim razie pytanie do fanów corony: czy da się jakoś wykluczyć obiekt z oddziaływania environment na niego? Bo VRayMtl domyślnie ma slot environment i mogę nadpisać sobie np. czarnym i wtedy byłoby cacy. Natomiast w coronie jest tylko otoczenie dla odbić i załamań a nie ma ogólnego. Edytowane 15 Listopad 2014 przez jacekszy0
skalpel3d Napisano 15 Listopad 2014 Napisano 15 Listopad 2014 moment prześwietla ci obiekt i wygląda jak biała plama przez szybę? jesli tak to zerknij czy w materiale szkła masz włączona opcje thin
jacekszy0 Napisano 15 Listopad 2014 Autor Napisano 15 Listopad 2014 Właśnie widzę, że przy thin przez szybę obiekt widać a bez thin istna biel. Lipa w takim razie trochę w tej coronie bo w Vrayu nie trzeba się było bawić w żadne thin lub nie. Ok znalazłem jakąś dziwną rzecz. Wstawiłem przez cały pokój plane-a, który kompletnie zasłania okno z tylu (za kamerą, która ma przycinanie dlatego może się wydawać, że nie zasłania ale zasłania) Na przeciwko jak widać znajduje się jakiś połyskujący box. I teraz 2załączniki: Jak to możliwe, że w odbiciach znajduje się okno z tyłu (w dodatku widać lekko w oknie HDRI z environment), które jest przesłonięte całkowicie przez plane-a przecież z przodu? Jak by jakoś z czapy brało głębie obiektów? Cholera wie.
jacekszy0 Napisano 15 Listopad 2014 Autor Napisano 15 Listopad 2014 Za oknem w tym przykładzie wyżej nie ma już nic kompletnie wszystko wywaliłem i pochowałem (bo ten plane za oknem jest teraz w środku tego pomieszczenia). Pusta przestrzeń i mapa otoczenia. Odchudzę ją i zaraz wrzucę. Dzięki za pomoc :)
skalpel3d Napisano 15 Listopad 2014 Napisano 15 Listopad 2014 nie ma za co człowiek się tez czegoś na takim problemie nauczy
jacekszy0 Napisano 15 Listopad 2014 Autor Napisano 15 Listopad 2014 (edytowane) Wywaliłem wszystko poza tymi podstawowymi rzeczami. Link: http://panfasol.webd.pl/4_test.zip Edycja: gdy w szybach w oknie z tyłu w materiale wyłączę thin to wtedy już tych odbić przesłoniętego okna nie ma. Czyli wychodzi, że to materiały szklane z thin się tak dziwnie renderują i powodują błąd. Tylko teraz jak wyłączę thin a przesunę przecież plane za okno to go nie będzie widać - i nie jest to nawet przepalenie bo zmniejszyłem mega w dół intensywność hdri, światła + zjechałem outputem mapę tego plane-a w dół żeby wszystko było ciemne (i nie było szans na przepalenie) i tak go nie widać :/ Edytowane 15 Listopad 2014 przez jacekszy0
skalpel3d Napisano 15 Listopad 2014 Napisano 15 Listopad 2014 przesunąłem plajna za okno i jest oki ładnie się renderuje jedyne co zmieniłem to materiał na plajnie na coronalight
jacekszy0 Napisano 15 Listopad 2014 Autor Napisano 15 Listopad 2014 (edytowane) Materiał szyby masz zaznaczone thin, prawda? A patrzyłeś co w tej podłodze Ci się odbija? bo u mnie jest to environment a nie ten plane ;) daj sobie czarny kompletnie materiał który mocno odbija - u mnie w odbiciach mam niebieskie tło z hdri a nie zdjęcie z plane. Edycja: oczywiście zmieniłem materiał nawet na coronaLight. Podgląd: Edycja2: Napiszę na forum corony może tam jacyś pro fani ogarną bo ja już osiwiałem od tego. Edytowane 15 Listopad 2014 przez jacekszy0
Azbesty Napisano 15 Listopad 2014 Napisano 15 Listopad 2014 No i dobrze ci się odbija... przecież nie będzie ci się odbijała trawa tylko niebo... trochę fizyki :P
jacekszy0 Napisano 15 Listopad 2014 Autor Napisano 15 Listopad 2014 Ale to nie jest to niebo z plane-a :)
skalpel3d Napisano 15 Listopad 2014 Napisano 15 Listopad 2014 W environmencie w setup render w coronie wsadź do reflection override teksturę która masz na obrazku bitmapę ustaw na enviroment screen wtedy będziesz miał ja w odbiciach w podłodze
jacekszy0 Napisano 15 Listopad 2014 Autor Napisano 15 Listopad 2014 (edytowane) Skalpel: wygrałeś, przy tym rozwiązaniu działa ok :) ale coś kompletnie do kitu jest w tej coronie w takim przypadku, że zwykłe odbicie plane-a nie działa tylko globalnie muszę nadpisać odbicia otoczenia. Edycja: Może przyda się dla potomnych bo dostałem też odp. na forum corony i rozwiązuje problem: Enable cast/receive shadows for background plane and plug its material into CoronaRaySwitchMtl's reflect/refract/direct override slots and assign that RaySwitch material to background plane. Edytowane 15 Listopad 2014 przez jacekszy0
skalpel3d Napisano 15 Listopad 2014 Napisano 15 Listopad 2014 ten sam efekt powinieneś uzyskać jeśli materiał na plajnie zbudujesz w ten sposób ze wsadzisz do materiału coranarayswitchmtl coronalightmtl ten z obrazkiem także do slotu reflection
jacekszy0 Napisano 15 Listopad 2014 Autor Napisano 15 Listopad 2014 Dokładnie :) Czyli tak jak tam wrzuciłem w poprzednim poście. W każdym razie dziękuje bardzo za pomoc bo mnie szlag trafiał z taką prostą rzeczą. A myślałem, że zrobić to można dokładnie jak w vrayu.
skalpel3d Napisano 15 Listopad 2014 Napisano 15 Listopad 2014 minąłem się z twoja odpowiedzią z forum corony :) ale powiem ci że zasadniczo ja właśnie bazowałem na wiedzy z vraya :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się