KRS15 Napisano 23 Listopad 2014 Share Napisano 23 Listopad 2014 Witam! Renderuje włąśnie końsowy render. Pojawił się problem bo przy wysokiej rozdzielczości (1280x720) render robi się kilkadziesiąt godzin, a włąsciwie to nie wiem ile się robi bo po jednym dniu renderowaniu wyłączyłęm bo był proces 1z3 plus jeszcze ostateczny czyli sam render. Oto ustawienia V-raya, słońca i kamery: Dodam że na kamerze w kierunku okna w tym samym pomieszczeniu render na tych samych ustawieniach zrobil sie w 2h, a kamery mam kopiowane i nic w nich nie zmienialem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pleszer Napisano 24 Listopad 2014 Share Napisano 24 Listopad 2014 Prześlij podgląd sceny, czy procesor używany jest na 100% ? Z tego co wiem to displacement zawsze wydłuża obliczanie i czasem takie objekty jak szkło w szkle strasznie zamula - w ustawieniach jak dla mnie jest ok, wydaje mi się jednak, że możesz mieć słabo oświetlone wnętrze (jeśli to wnętrze ;D) a render końcowy rozjaśniasz expozycją (shutter speed) kamery - to może być przyczyną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalpel3d Napisano 24 Listopad 2014 Share Napisano 24 Listopad 2014 (edytowane) Daj mniejsze buckety np na 16 nie wiem jak masz ustawiony default geometry? Jeśli na auto to zmień na static, zasadniczo masz dafaultowe ustawienia renderera. Na pewno potrzebujesz w tym wnętrzu filtr aa catmul on powoduje spowalnianie renderingu. Dwa wiesz na czym konkretnie utyka ci vray w liczeniu? Bo może to być np materiał który ma za dużo subdividów,czy np refleksy mocno rozmazane, kolejna sprawa to ustawiania słońca, dlaczego masz intensywność na 20( toż to jest wybuch termojądrowy za oknem) size multiplier tez jest niezły cienie będziesz miał mocno zmiękczone a to tez może powodować wydłużanie liczenia szczególnie ze subdivids w słońcu masz na 50, ty masz coś w ogóle w tej scenie skopane z ustawieniami nastaw świetlnych przy takich parametrach w słońcu kamerze i color mappingu to nawet przy wyłączonej gammie 2,2 nic nie będzie widać będzie przepalony widok tylko musiałeś nieźle pokombinować z exposure i krzywymi we vrayowym color correction aby coś było widać. Tak źle ustawione parametry światła, kamery tez powodują wydłużenie czasu. Pokaz ta scenę Edytowane 24 Listopad 2014 przez skalpel3d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRS15 Napisano 24 Listopad 2014 Autor Share Napisano 24 Listopad 2014 (edytowane) Scena nie jest przepalona bo to jest wnętrze, a problem tkwił w geometrii jedenego z obiektów jak go wywaliłem i wstawiłem od nowa to render robi sie teraz 1h. Jak możecie to poradzcie co zmienić w tych ustawieniach jeżeli coś jest źle. Mam np. taki problem ze w widoku na okno krawedz okna jest poszarpana przy swietle słońca. A co do słonńca to nie wiem czemu mam intensity na 20 bo miałem na 0.05. Moze to przez to zrobił sie na cegle przy oknie przepalenie i te poszarpane krawedzie no i jeszcze przy przeszkleniu po lewj u góry jest jakiś pasek światłą którego nie powinno być. - - - Połączono posty - - - Edytowane 24 Listopad 2014 przez KRS15 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalpel3d Napisano 24 Listopad 2014 Share Napisano 24 Listopad 2014 masz wszędzie materiały vray? czy może jakiś standardowy materiał ci się ostał one nie są kompatybilne z vrayem i dają rożne nieciekawe artefakty jak np świecenie , może ono być tez spowodowane tym ze obiekt niema grubości w takim przypadku warto nadać danemu przedmiotowi moderator shell, co do tego co ci się dzieje na krawędzi okna to jeśli masz włączony sub pixel mapping i nadal tak jest to należy zmienić filtr aa bardzo częsty artefakt powstający przy catmulu i niedopracowanym oświetleniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRS15 Napisano 24 Listopad 2014 Autor Share Napisano 24 Listopad 2014 Wszystkie materiał są Vrayowe, a kązdy obiekt ma grubość. Zmieniłem teraz na Mitchell-Netralavli ,zmieniłem moc słońca i dalej to samo, troche słabej ale i tak jest to światło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalpel3d Napisano 24 Listopad 2014 Share Napisano 24 Listopad 2014 Zastosuj w color mapping reinharda na próbę z ustawieniami 2,2;1;0,75 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pleszer Napisano 25 Listopad 2014 Share Napisano 25 Listopad 2014 Myślę że to refleks (albo refrakcja :/) oświetlenia z zewnątrz - niefortunnie się odbił. Czy budynek ma podstawę ? ziemię ? Sprawdziłbym jeszcze kaustyke (nie wiem czy jest włączona) albo dziura w suficie ew. materiał się podmienił :D Jeśli mogę napisać coś o scenie to Interp. samples dał bym na 50 by pozbyć się z sufitu plamistych przebarwień (skoro render robi się w 1h). Ekran telewizora odbija jak lustro :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRS15 Napisano 25 Listopad 2014 Autor Share Napisano 25 Listopad 2014 Budynek nie ma podstawy, lewituje. A gdzie się włącza ta kaustyke? W suficie nie ma dziur, sprawdzałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRS15 Napisano 25 Listopad 2014 Autor Share Napisano 25 Listopad 2014 skalpel3d ustawiłem tak jak pisałeś na reinharda ,ale scena jest teraz ciemna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pleszer Napisano 25 Listopad 2014 Share Napisano 25 Listopad 2014 Zakładka GI - Caustics, powinno być wszystko odznaczone, najprawdopodobniej światło pada od dołu na krawędź szkła, dodaj vray plane o ciemnym kolorze albo usuń tą krawędź, możesz też dodać drugi materiał matowy na ten kawałek (hartowane szkło brzegi ma szlifowane, czy jakoś) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalpel3d Napisano 26 Listopad 2014 Share Napisano 26 Listopad 2014 skalpel3d ustawiłem tak jak pisałeś na reinharda ,ale scena jest teraz ciemna. daj domyślne ustawienia słońca, jeśli ci zależy na miękkim cieniowaniu to zostaw powiększony parametr size multiplier. Teraz dostosuj sobie kamerę odpowiednio do własnych wymogów. W color mappingu przy reinhardzie zwracaj główna uwagę na parametr burn value odpowiada on za kontrole nad przepaleniami równocześnie jeśli zbliżasz się nim do wartości 0 możesz spokojnie przejść na exporential natomiast jeśli ma on wartość zbliżoną do 1 to spokojnie można się przełączyć na linear. Do ustawiania światła w scenie wyłącz na frame bufer przycisk Force color clamping w trakcie renderowania jeśli masz dobrze ustawione oświetlenie , kamerę i color mapping nie powinny się pojawiać żadne barwne plamy w miejscach gdzie pada światło, natomiast jeśli są to w tych miejscach masz przekroczone progi barwy. kolorystka plam zależy od poziomu przepalenia czarne najmocniejsza inne kolory do barw jasnych mniejsze przepalenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się