Skocz do zawartości

3ds max + Vray bardzo długo renderuje


KRS15

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Renderuje włąśnie końsowy render. Pojawił się problem bo przy wysokiej rozdzielczości (1280x720) render robi się kilkadziesiąt godzin, a włąsciwie to nie wiem ile się robi bo po jednym dniu renderowaniu wyłączyłęm bo był proces 1z3 plus jeszcze ostateczny czyli sam render.

Oto ustawienia V-raya, słońca i kamery:

fefcbq.jpg118doaw.jpg20uwrrm.jpg2nbabv8.jpgn1flo4.jpg242fsz8.jpg2jved3.jpg

Dodam że na kamerze w kierunku okna w tym samym pomieszczeniu render na tych samych ustawieniach zrobil sie w 2h, a kamery mam kopiowane i nic w nich nie zmienialem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Prześlij podgląd sceny, czy procesor używany jest na 100% ? Z tego co wiem to displacement zawsze wydłuża obliczanie i czasem takie objekty jak szkło w szkle strasznie zamula - w ustawieniach jak dla mnie jest ok, wydaje mi się jednak, że możesz mieć słabo oświetlone wnętrze (jeśli to wnętrze ;D) a render końcowy rozjaśniasz expozycją (shutter speed) kamery - to może być przyczyną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj mniejsze buckety np na 16 nie wiem jak masz ustawiony default geometry? Jeśli na auto to zmień na static, zasadniczo masz dafaultowe ustawienia renderera. Na pewno potrzebujesz w tym wnętrzu filtr aa catmul on powoduje spowalnianie renderingu. Dwa wiesz na czym konkretnie utyka ci vray w liczeniu? Bo może to być np materiał który ma za dużo subdividów,czy np refleksy mocno rozmazane, kolejna sprawa to ustawiania słońca, dlaczego masz intensywność na 20( toż to jest wybuch termojądrowy za oknem) size multiplier tez jest niezły cienie będziesz miał mocno zmiękczone a to tez może powodować wydłużanie liczenia szczególnie ze subdivids w słońcu masz na 50, ty masz coś w ogóle w tej scenie skopane z ustawieniami nastaw świetlnych przy takich parametrach w słońcu kamerze i color mappingu to nawet przy wyłączonej gammie 2,2 nic nie będzie widać będzie przepalony widok tylko musiałeś nieźle pokombinować z exposure i krzywymi we vrayowym color correction aby coś było widać. Tak źle ustawione parametry światła, kamery tez powodują wydłużenie czasu. Pokaz ta scenę

Edytowane przez skalpel3d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scena nie jest przepalona bo to jest wnętrze, a problem tkwił w geometrii jedenego z obiektów jak go wywaliłem i wstawiłem od nowa to render robi sie teraz 1h. Jak możecie to poradzcie co zmienić w tych ustawieniach jeżeli coś jest źle. Mam np. taki problem ze w widoku na okno krawedz okna jest poszarpana przy swietle słońca.

A co do słonńca to nie wiem czemu mam intensity na 20 bo miałem na 0.05. Moze to przez to zrobił sie na cegle przy oknie przepalenie i te poszarpane krawedzie no i jeszcze przy przeszkleniu po lewj u góry jest jakiś pasek światłą którego nie powinno być.

 

- - - Połączono posty - - -

 

9k2p83.jpg

Edytowane przez KRS15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz wszędzie materiały vray? czy może jakiś standardowy materiał ci się ostał one nie są kompatybilne z vrayem i dają rożne nieciekawe artefakty jak np świecenie , może ono być tez spowodowane tym ze obiekt niema grubości w takim przypadku warto nadać danemu przedmiotowi moderator shell, co do tego co ci się dzieje na krawędzi okna to jeśli masz włączony sub pixel mapping i nadal tak jest to należy zmienić filtr aa bardzo częsty artefakt powstający przy catmulu i niedopracowanym oświetleniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że to refleks (albo refrakcja :/) oświetlenia z zewnątrz - niefortunnie się odbił. Czy budynek ma podstawę ? ziemię ? Sprawdziłbym jeszcze kaustyke (nie wiem czy jest włączona) albo dziura w suficie ew. materiał się podmienił :D Jeśli mogę napisać coś o scenie to Interp. samples dał bym na 50 by pozbyć się z sufitu plamistych przebarwień (skoro render robi się w 1h). Ekran telewizora odbija jak lustro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładka GI - Caustics, powinno być wszystko odznaczone, najprawdopodobniej światło pada od dołu na krawędź szkła, dodaj vray plane o ciemnym kolorze albo usuń tą krawędź, możesz też dodać drugi materiał matowy na ten kawałek (hartowane szkło brzegi ma szlifowane, czy jakoś)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skalpel3d ustawiłem tak jak pisałeś na reinharda ,ale scena jest teraz ciemna.
daj domyślne ustawienia słońca, jeśli ci zależy na miękkim cieniowaniu to zostaw powiększony parametr size multiplier. Teraz dostosuj sobie kamerę odpowiednio do własnych wymogów. W color mappingu przy reinhardzie zwracaj główna uwagę na parametr burn value odpowiada on za kontrole nad przepaleniami równocześnie jeśli zbliżasz się nim do wartości 0 możesz spokojnie przejść na exporential natomiast jeśli ma on wartość zbliżoną do 1 to spokojnie można się przełączyć na linear. Do ustawiania światła w scenie wyłącz na frame bufer przycisk Force color clamping w trakcie renderowania jeśli masz dobrze ustawione oświetlenie , kamerę i color mapping nie powinny się pojawiać żadne barwne plamy w miejscach gdzie pada światło, natomiast jeśli są to w tych miejscach masz przekroczone progi barwy. kolorystka plam zależy od poziomu przepalenia czarne najmocniejsza inne kolory do barw jasnych mniejsze przepalenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności