Skocz do zawartości

3ds Max + Vray, Mapowanie + VrayDisplacement


Highlander

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

szukałem tutaj takich wątków ale nie mogę sie doszukać. bardzo proste pytanie, do tej pory robilem samochody itd wiec texturowałem małe powierzchnie. Teraz bawie się w wizualizacje domu i korzystam z Vray Materials. Chciałem zapytać jak użyć materiału żwiru na podjeździe do garażu by ten się nie powtarzał ? jak dam tiles na 1 to textura się tak naciągnie że jest jedna wielka pixeloza, tak samo np ściany do okoła itd... generalnie duże powierzchnie. Jak się używa materiałów w wizualizacjach architektonicznych ? Czy muszę powielać texturę i robić łagodne przejścia w photoshopie by nie było widać łączeń ? czy moze jest na to jakiś sposób ? przykład w załączniku.

Oraz drugie pytanie, czy jak zmieniam w UVWmap położenie tekstury to czy musze dopasowywać w jakiś sposób mape do VrayDisplacement ? w sensie, że minimalnie rozciągnę texturę to muszę też edytować displacement delikatnie go rozciągając ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Po pierwsze korzystaj z dobrych tekstur czyli takich na których niema znaków szczególnych które powodują ze widać kafelkowanie, dobrze mieć tekstury o troszkę większych rozdzielczościach jak np 2000x2000 a nie 256x256 :) Co do drugiego to zależy jaką masz kolejność w drzewku modyfikatorów jeśli mapowanie jest nadrzędne nad displacementem to nie musisz nic kombinować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności