Sebazx6r Napisano 19 Grudzień 2014 Napisano 19 Grudzień 2014 (edytowane) Wykonałem w mudboxie displacement mapę. Dla pewności by działała wykonałem ją za pomocą raycast distance. Sprawdziłem w mudboxie i działa. Problem pojawia się Maya plus V-ray. Zeby nie bylo mapka jest oki testowana z Maya software i Maya Mental Ray i dziala. Problem pojawia sie z V rayem gdzie nie dosc ze trzeba zakliknac w file node alpha is luminance to jeszcze podkrecic razy 3 okolo alpha gain. Ale to takie wrozenie z fusow i nie jest dokladne. Tak wiec moze ktos sie spotkal z tym problemem. Jeszce dodam ze korzystam z displacement node wpietego w shading grupe. Probowalem z atrybutami V rayowymi. Ostatecznie jednak sam zagescilem mesh i zrobilem testy. EDIT: Zapomnialem napisac.: 32bit exr float Zrobilem kolejne testy i albo mozna wlaczy aplha is luminance i kombinowac alpha gain, albo dodac atrubut do shape displacement control i tam uzyc skali. W tym ,że nie wiele to da dopoku nie zmienic sie displacement bounds na exlpluicits i czerni nie da sie na jakas dosc spora wartosc na - a bieli na +. Mimow szystko nie jest to wciaz dokladne. EDIT: przelaczenie na explicity i podbicie wartosci = wlaczony alpha gain. Edytowane 19 Grudzień 2014 przez Sebazx6r
Sebazx6r Napisano 22 Grudzień 2014 Autor Napisano 22 Grudzień 2014 (edytowane) Problem rozwiązany. Trzeba do file node'a dodać atrybut allow negative values i następnie displacement control dla shape modelu. Następnie displacement bounds przełączyć z automatic na exlplicits. W kolorach poniżej czerń przestawić na -X (to taki cliping plane dla wartości ujemnych np.: -50) biel zaś ustawić n +X (to taki cliping plane dla wartości dodatnich np.: 50). Jeśli tego się nie zrobi będzie ucinać displacement. ważne jednak ,że nie trzeba kombinować ze skalą. Acha oczywiście dla shape dodać należy jeszcze subdivisions, subdivisions displacement control, w celu zagęszczenia siatki w czasie renderingu. W Displacment control edgle lenght na viewdependent edge lenght na 1 (pixel). i sub np.: na 8. W zaleznosci jaki detal chcemy wejsc i jak gest jest siatka początkowa. Edit: Jednak chyba nie funguje dobrze... EDIT: Ptex wydaje sie dzialac poprawnie o_O. Jednak nie do końca. EDIT. W wolnym czasie porobilem testy. Displacement nie działa dobrze z UdIM, tak więc złożyłem ręcznie w Maya 2015 i działa ładnie. Tylko ,że użyłem OpenSubdive dostepne dla V-ray 3.0. Tak wiec w pracy jeszcze powalcze na 14. EDIT: SOLVED V-ray 2.4 ma problem z uzywaniem subdivision surface plus displacement. Splaszcza je. Najlepiej dodac tylko node do mesh shape'a sam displacement control a subdivion nie wlaczac i sammemu raczenie w maya dodac ze 2 smoothy na obiekt. Taki cmyk. I tak odrobine sie bedzie roznic, ale to moze zalezy od sposobu wypalenia mapki. Edytowane 29 Grudzień 2014 przez Sebazx6r
guru Napisano 30 Grudzień 2014 Napisano 30 Grudzień 2014 http://www.cggallery.com/tutorials/displacement/
Sebazx6r Napisano 30 Grudzień 2014 Autor Napisano 30 Grudzień 2014 Czytałem to wczesniej i nie działa to dobrze. Select your mesh, open the attribute editor, and have your object's Shape node tab selected. Then in the attribute editor's menu click 'Attributes -> V-Ray' and check 'Subdivision', 'Subdivision and Displacement Quality' and 'Displacement Control' to add those extra attributes to your mesh's Shape node." Zaznaczenie Subdivision w przypadku 2.4 powoduje ,że displacement przestaje się dobrze odwzorowywać. Zachowuje się płasko jak bump mapa. Używanie UDIM również powoduje, że zaczyna się dziwnie zachowywać. Dla mudboxa używam , dla zbrushu zamiast koordynatów np.: dla mudboxa filename_U1V2.exr Wpisuje filename.exr Dla diffuse i innych madziała dobrze, jednak miesz w displacemencie. Dlatego ustawiam file nody oddzielnie i nie korzystam z UDIM'a, tylko składam przez Avarage node. Zaklikam sam displacement subdivision control, wówczas. Displacment działa, jednak powierzchnia nie jest zakrzywiona czytaj nie stosuje subdivision. Displacement działa ale subdivision jest wyłączon.W momencie jak się zakliknie subdivisions przestaje działać, a różne sztuczki stosowałem opisane powyżej. V-ray 2.4 nie korzysta np.: z edgcreasów, dopiero 3.0 ma open subdivie i displacement po jego zakliknieciu dziala dobrze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się