Szczepenson Napisano 22 Grudzień 2014 Napisano 22 Grudzień 2014 Hej! Dzisiaj rano zrobiłem część animacji. Wygląda tak, że postać trzyma kuszę w ręce. Posłużyłem się link constraintem, od pewnej klatki ma kuszę w łapce (przylinkowaną do kości w śródręczu) - do momentu zapisania pliku wszystko działało wyśmienicie. Po przerwie odpaliłem maxa, wczytałem plik, i... kusza przestała podążać za łapką. Próbowałem ją podlinkować od nowa (najpierw do world, później ponownie do dłoni), ale nic to nie dało. Co ciekawe, przy poruszaniu ręką w obrębie klatek ze skończoną animacją, kusza również nie podąża za ręką. Tzn. niby jakoś jej ruch jest zależny od trajektorii dłoni, ale nie "leży" w ręce. Lata sobie po scenie. Czy ktoś wie może jak to naprawić? Albo zapisać pozycję i rotację kuszy w klatkach kluczowych w celu ponownego zlinkowania od pewnego momentu?
Szczepenson Napisano 23 Grudzień 2014 Autor Napisano 23 Grudzień 2014 Dobra, już nieważne - naprawiłem. Gdyby ktoś napotkał ten sam problem, chodziło prawdopodobnie o to, że przedmioty ze sobą zlinkowane miały za sobą jakieś klatki kluczowe dotyczące swoich pozycji/rotacji, i za punkt honoru postawiły sobie powrócić do nich w pierwszej kolejności, zupełnie nie zważając na linka. Rozwiązałem w taki sposób, że usunąłem wszystkie klatki kluczowe z animacji po zlinkowaniu, i podlinkowałem na nowo. Najpierw do świata, klatkę później do łapki. I wszystko działa, choć jest z tym trochę męczenia się. Pomocne również było podlinkowanie kuszy nie bezpośrednio do kości w ręce, a do zwykłego pointa (helpera), który to był do owej kości podlinkowany na stałe. Nie wiem czemu tak działa a bez tego nie, ale cóż... Max.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się