Skocz do zawartości

Karta graficzna do 3dsmax (ale nie renderu)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć. Potrzebuję karty, z którą będzie można płynnie i komfortowo operować sceną z paroma milionami polygonów. Nie potrzebuję szybkiego renderowania, chcę tylko zmienić parę rzeczy i wyeksportować model.

 

I tutaj pytanie: Czy GTX 970 wystarczy?

Myślę nad takim:

http://www.ceneo.pl/32549573#tab=click

 

I ile proponujecie pamięci RAM? Czy 16gb będzie wystarczające?

 

W tej chwili komputer to:

Intel i5-3340 @ 3.10GHz

8GB ram

Radeon HD 6850

 

W tej chwili 3dsmax chodzi opornie, tzn. po przesunięciu perspektywy trzeba czekać parę sekund aż model pokaże się z teksturami zamiast wireframe.

 

W tej chwili działa tak:

https://www.youtube.com/watch?v=5y7alLeaay8

 

Proszę o pomoc i pozdrawiam

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeśli chcesz kupić 970 to polecam Ci zastanowić się nad MSI. Też stałem przed tym dylematem i na początku chciałem ASUS'a. Po przeczytaniu wielu artykułów i testów zdecydowałem się na MSI (też jest półpasywna).

Napisano

Piszczące cewki...miałem to kiedyś w GTX 285. Strasznie wnerwiająca rzecz, przy każdej rotacji Viewportu ten charakterystyczny dźwięk "bzzzz". Co najśmieszniejsze można się tego było pozbyć poprzez wyłączanie "Adaptive Degradation" - ta mała ikonka sześcianu, na samym dole layoutu obok "Time Tag" (chyba to było to)

Napisano

Od paru tygodni staram się znaleźć złota kartę (interesuje mnie wydajność tylko w oknach widoku) , przeanalizowałem masę stron z testami kart w programach graficznych. Szczerze mam obecnie jeden wielki mętlik w głowie... Jest sporo zmiennych żeby to ogarnąć: rodzaj karty, rozdzielczość, sterowniki, rodzaj i wersja programu , system operacyjny. Już prawie byłem zdecydowany na 970 , po czym natrafiłem na ten filmik

gdzie różnica pracy w viewportach miedzy 670 ,a 780 jest żadna. Ciekawy test znalazłem tutaj https://docs.google.com/spreadsheets/d/13afhWgHv6xqthlC1YIZhg7mDV6wdPunUaa3lqH8gMX4/edit?usp=sharing gdzie różnica w wydajności między 980, 780 i tytanem jest również znikoma, natomiast w cenie już zauważalna.

Na stronie http://forums.cgarchitect.com/73746-graphics-card-benchmark-4.html wszystkie moje dotychczasowe przekonania legły w gruzach gdy zobaczyłem taki oto wynik z testu sceny tam zamieszczonej:

 

4770/ 16g 1600 MHz/ intel hd graphic 4600 1g/ windows 8.1/ 3ds max 14 sp2/ 1920x1080

realistic: 16 fps

shaded: 24.5 fps

wireframe: 13.1 fps

---------------------------

Dla porowniania inne zestawy i wyniki

 

Core i7 3930k@(4.29Ghz) | 32GB | Win 8.1 x64 | Quadro 4000 2GB | 320.86 | 1920x1200

 

max 2014 x64

realistic 17.6 fps

realistic+edges 10.2 fps

 

shaded 18.4 fps

shaded+edges 10.4 fps

 

wireframe 8.3 fps

 

----------------------------------

7 5960; 64gb mem; Quadro k5200; win 7 64; 1920x1080 dual screens

 

alistic: 24 Shaded: 31 Wireframe: 13=

 

----------------------------------

3930K @4.3, 16gb RAM (g.skill @2400, C11), asus gtx 780 directCUII, dell U2414H (1080p).

 

realistic: ~21 fps

shaded: ~24.5 fps

wireframe: ~8.9 fps

 

Staram się znaleźć odpowiedz na pytanie czy jest sens zakupu kart z serii 9xx czy nie lepiej kupić coś starszego geforce 670, 750ti 760 lub 770.

Napisano (edytowane)

Ten lag ktory pokazujesz na filmiku moze byc bardziej zwiazany z predkoscia transferu danych miedzy ram'em a karta niz iloscia pamieci. To jest goly.mesh czy masz tam jakies mapy w materiale ?

Czyli sprawdz ktora karta ma najlepsze parametry

dla szerokosci magistrali pamieci i predkosci zegara pamieci.

Edytowane przez CgBartosz
Napisano (edytowane)

złotej karty nie szukasz, bo ta by była za droga.

 

Dlatego zadałem pytanie czy GPU jest limitem. Jeśli masz tyle samo FPSów na 670 ile na 780 to znaczy, że limitem jest procesor nie karta graficzna. To normalna rzecz. Możesz dać nawet 780 Ti nic nie pomoże... tzn pomoże o jakieś załóżmy 8% danie 2x szybszej karty graficznej. Natomiast danie 2x szybszego procesora pomoże prawie 2x :)

 

W takim scenariuszu pomogą quadro ponieważ mniej obciążają CPU, są bardziej zoptymalizowane. Baa tu może pomóc nawet Fermi, która jest bardzo specyficzną archi. Ciężko mi mówić o max-ie, bo moje doświadczenie jest z wersji sprzed paru lat.

 

Możemy też poteoretyzować...

Załóżmy, że dziś masz balans pomiędzy 4790k@660, by mieć więcej FPSów na 780 musisz wpakować 2x szybszy procesor.

Edytowane przez suntzu
Napisano

Porównanie 670 i 780 nie jest moje aczkolwiek miałem możliwość testowania innych kart na dwóch różnych zestawach i procesor miał się nijak do różnicy wydajności. Ok, to jak wytłumaczyć wyniki ze strony cgarchitect? Dla przykładu:

 

4770/ 16g 1600 MHz/ intel hd graphic 4600 1g/ windows 8.1/ 3ds max 14 sp2/ 1920x1080

realistic: 16 fps

shaded: 24.5 fps

wireframe: 13.1 fps

 

Core i7 3930k@(4.29Ghz) | 32GB | Win 8.1 x64 | Quadro 4000 2GB | 320.86 | 1920x1200

 

max 2014 x64

realistic 17.6 fps

realistic+edges 10.2 fps

 

shaded 18.4 fps

shaded+edges 10.4 fps

 

wireframe 8.3 fps

 

Systemy operacyjne , oprogramowanie graficzne takie same (może zestaw na integrze miał SP2 cała różnica), Według tego co napisałeś powyższe wyniki powinny być odwrotne. Według testów chociażby cinebench 3930k na takich zegarach osiąga ok 13-14pkt przy 7-8pkt 4770, No i wyższość quadro 4000 nad intelowska integra jest bezdyskusyjny.

 

Myślę że zostanę przy serii 4xx miałem geforca 460 2GB i było dobrze gdyby nie zgon karty myśle że nie zawracałbym wam głowy :). Poszukam używanej 480 lub 580 tylko zasilacz trzeba będzie zmienić ;).

Napisano (edytowane)

@up

Czemu odwrotnie?

1. Haswell to zupełnie inne archi. Nie możesz wykluczyć wpływu.

2. Integra Intel-a to znów bardzo specyficzne archi. Podobnie jak fermi.

3. Inne stery. Choć tu qadro powinny bić.

 

Co do cinebencha. Po ilości punktów domyślam, że oceniasz wydajność procesora w Viewportach po Renderingu w Cinebechu? Co ma do jasnej chol... piernik do wiatraka. Pomijając, że nawet porównanie na tej samej karty graficznej 4770 do 3930k w viewport Cinebench -> Co ma viewport w Cinebenchu do Viewportu w 3ds maxie?

 

Odpowiedź: NIC!

 

4770 jest potencjalnie (z naciskiem na słowo potencjalnie) 1,5x mocniejszy od 3930k.

 

EDIT:

Zauważ, że w viewportach SP się nudzą. Jeśli do renderigu 1 klatki potrzebujesz np. połowę mocy 580 to na 780 będzie się wykonywać wolniej, bo 580 jest wyżej taktowany i zadanie wykona szybciej. 1 klatkę renderuje się co jakiś czas, bo scena siedzi na CPU. Dlatego jest minimalny przyrost mocy dzięki szybkiemu GPU (pytanie czy szybkie to te, które ma dużo SP czy wysoki zegar), ale drastyczny przyrost mocy będzie dzięki szybszemu CPU.

Intel HD to dlatego też specyficzne archi mało tego ma współdzielony cache L3/potencjalnie L4 nawet.

 

 

Poszukam używanej 480 lub 580 tylko zasilacz trzeba będzie zmienić

Super poszukaj 480 najlepiej ~3GB (w sensie pamięć Ci się przyda, bo modować na pewno można 1,5GB). Z tego co pamiętam to można ją w biosie zmodować do quadro, więc jeśli dobrze zorientujesz się w temacie to de facto możesz kupić quadro za psie pieniądze.

 

Jakby nie patrzeć iRay 580 osiąga czasem wynik na poziomie 780

Edytowane przez suntzu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności