Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Hej!

Modeluję sobie w 3ds maxie... coś, przypominające mniej więcej podstawę Daleka z Doctora Who:

dalek_series7_figure1.jpg

Czyli ten prosty element z zupełnie nieprostymi kulkami z niego wystającymi. Gdyby było to hi-poly, nie byłoby problemu. Jednak w low poly, kiedy każdy polygon jest na wagę złota, mam pytanie:

Czy warto insetować polygony w celu wyprowadzenia z nich owych kul, czy można zrobić je z połowy zesmoothowanego boxa (mają wtedy 12 poly) i po prostu zattachować do głównej bryły bez jednej geometrii? W tym drugim przypadku niby oszczędzam parę polygonów (prawdopodobnie 8) na jednej kuli, co przy 24 kulach daje dość dużo... Tylko jak zachowa się światło?

 

Proszę o wskazówki jak byście to wymodelowali :)

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Kazdy poligon na wage zlota? Ktory to jest rok, 1990? ;)

 

A tak serio - specem nie jestem, ale wzialbym pod uwage LODowanie, czyli do zblizen, jesli kulistosc mialaby znaczenie, zrobilbym dokladniejsza i gestsza siatke. Jesli natomiast nigdy nie bedziemy tego ogladac z bliska to pewnie mozna olac.

Napisano
  • Autor

Z tym rokiem 1990 może i racja, przesadziłem ;)

Obiekt ma być wrzucony do gry (unity), i będzie można się wokół niego poruszać. Więc lekko pomiędzy... Cóż, zrobię chyba dokładniejszą siatkę, nie mam pojęcia ile polygonów może obsługiwać unity i ile się robi do gier, ale jak się zmieszczę w 4k to chyba będzie wystarczająco dobrze? :D

Napisano
  • Autor

No właśnie w tym czasie już znalazłem odpowiedź, dzięki ;) Cisnę model na max 4,5k, żeby poszedł jeszcze na średnim sprzęcie ;) Dużo też zależy od programistów, mam nadzieję że dadzą radę to jakoś zoptymalizować... Ehhh, przemysł gamingowy jest fajny, ale bardzo ogranicza. Chociaż, z drugiej strony właśnie przez te ograniczenia rozwija, jak ktoś chce nauczyć się teksturowania to game design nauczy go chyba najlepiej ;)

 

Zdecydowanie bardziej lubię animować, to jest faktycznie coś, co sprawia mi frajdę - chyba, że zaczną się problemy z link constraintem - bardzo zdradzieckie narzędzie :P

Napisano

Z ciekawości, to ma być enviro, które sobie będzie gdzieś tam stało w kącie, czy raczej postać/przeciwnik? Jak już wspomniał Reanimator LODy bardzo się przydadzą, tak z trzy. Unity się optymalizacyjnie odwdzięczy. :) Z doświadczenia wiem, że ogólnie Unity3D z dużą ilością polygonów (nie wspominam o traktowaniu ich dynamicznym światłem z cieniem) problemów nie ma, dopóki się robi ładne instancje i lody własnie.

Napisano
  • Autor

Niby enviro, do 20 takich cosiów będzie rozmieszczone po mapie, nie wszystkie widoczne jednocześnie. Ale gracz będzie mógł się pośród nich poruszać, w niektórych momentach stać wprost przed nimi, dość znaczące elementy w grze ;)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.