Pictoi Napisano 4 Styczeń 2015 Napisano 4 Styczeń 2015 Witam szanownych forumowiczów, nazywam się Marcin Nowak i maluję od kilku lat. Jest to moja pasja i zawsze mam w głowie nowe projekty, które staram się przelewać na papier (ekran) kiedy tylko znajdę chwilę czasu, a nie zawsze jest łatwo zważywszy na fakt, że muszę swoim czasem obdzielić rodzinę i pracę (od 9-tej do 17-tej). Ulubiony program to PS, do szkiców często używam Autodesk Sketchbook. Śledzę to forum od jakiegoś czasu i w końcu postanowiłem założyć tu teczkę ponieważ bardzo odpowiada mi atmosfera, która tutaj panuje. Chociaż swoje prace mam na kilku portalach, to jednak nigdy nie poddałem ich krytyce publicznej i chociaż wiele niedociągnięć potrafię sam zidentyfikować, to uważam, że konstruktywna krytyka może mi tylko pomóc rozwinąć się i stać się lepszym ilustratorem. Proszę więc o krytykę, jeśli widzicie drodzy forumowicze coś, nad czym potrzebuję popracować, to nie wahajcie się tego wytknąć. Pierwsza praca inspirowana Ghost in The Shell: [ATTACH=CONFIG]97787[/ATTACH] I inne projekty... [ATTACH=CONFIG]97789[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]97790[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]97791[/ATTACH] I projekt wczesnego myśliwca odrzutowego mig (uwielbiam lotnictwo, taki samolot oczywiście nigdy nie powstał) [ATTACH=CONFIG]97788[/ATTACH] Dziękuję za uwagi, mam nadzieję, że prace sięspodobają.
ActualRobot Napisano 4 Styczeń 2015 Napisano 4 Styczeń 2015 Cześć! Ilustracja to nie moja bajka, ale postanowiłem coś napisać- fajne masz pomysły. Podoba mi się design Twoich postaci (szczególnie przedostatnia praca), samolot to w ogóle też jeden z moich ulubionych tematów i właśnie odnośnie tej ostatniej pracy mogę coś więcej napisać- musisz popracować trochę nad perspektywą. Generalnie całość prezentuje się pod tym względem dobrze, ale to dalsze skrzydło chyba nie powinno wystawać nad samolot (można mieć wręcz wrażenie, że ono "robi" za dodatkowy statecznik, ale wtedy też inaczej by się układało w perspektywie).Jeśli chodzi o render maszyny, to jest okej, ale nie jest idealnie. Przejście z bardziej pionowej powierzchni za owiewką w owal okrywający silnik i przedni wlot powietrza powinien mieć większą zmianę waloru- gdyby nie linia poszycia kadłuba, to ciężko było by to przeczytać, bo wygląda bardzo płasko. Design nie jest w moim stylu, ale ma urok, jest bardzo "exaggerated"- po polsku to będzie chyba "karykaturalny" (?), ale brzmi to trochę jak wada, a jest zaletą. Nawet z niepoprawną perspektywą było by łatwiej przeczytać dalsze skrzydło właśnie jako skrzydło, gdybyś dodał trochę atmosfery powietrznej (chmury by tego potrzebowały jeszcze bardziej!). Metal wydaje się też być bardzo matowy, radzieckie myśliwce z tego co kojarzę były wtedy malowane na połysk, większy kontrast lepiej sugerowałby taką powierzchnię, ale to moje gdybanie- może miałeś zamiar przedstawić samolot jako maszynę o matowej powierzchni (kabina z kolei właśnie wygląda jakby oddawała większy połysk). Refleks na owiewce również mogłeś chyba pociągnąć bardziej odważnie. Zachowaj też konsekwencję w oświetlaniu formy- odblask na stateczniku pionowym sugeruje, że światło pada od przodu, na owiewce że z boku, na poszyciu samolotu że trochę z góry. Jak na pierwszy wpis w teczce jest bardzo dobrze. Na pewno inni pomogą bardziej pomocnymi radami. Pozdrawiam!
Rain Napisano 4 Styczeń 2015 Napisano 4 Styczeń 2015 (edytowane) Siemanko ! Pierwsza praca wg mnie najfajniejsza ale musiałem się trochę zastanowić czy ta laska lewituje czy pływa czy może robi jeszcze co innego, dopiero potem zauważyłem nad nią te bąble powietrza. Mógłbyś tutaj jasno pokazać jej historię i nie przedstawiać jej unoszącej się w jakieś nieznanej przestrzeni, a umieścić ją w jakieś kapsule albo nie wiem, w akwarium żeby osoba, która patrzy na to pierwszy raz od razu wiedziała o co w tym chodzi :) Ponadto zauważyłem, że wszystko jest tutaj jednakowe pod względem faktury, metal ( z którego jak mniemam zbudowana jest ta maszyna, do której jest podłączona ta kobieta ) odbija światło w inny sposób niżeli ludzka skóra. Patrząc na drugą pracę od razu przypomniał mi się fallout I i II i ten rzut izometryczny :D Uboga kompozycja, bardzo pusto i sam nie wiem co więcej napisać :P Na pewno sporo pracy tutaj trzeba włożyć w kompozycję. W trzeciej to samo co w pierwszej pracy - brak różnicowania faktur co też powraca w pracy numer 4 :P W czwartej poza fakturą znów coś nie gra z kompozycją - dolna część pracy jest 'zawalona' informacjami - mamy miasto, tego cyborga(chyba :P ) i rzeźbę, za to górna część pracy jest nudna - nic się tam nie dzieję ( + brakuje tutaj perspektywy powietrznej - mowa o mieście w oddali ) I w ostatniej pracy znów faktura. Szyba kokpitu odbija światło w ten sam sposób co kadłub + ta antena za kokpitem chyba nie co tam nie pasuje + to co napisał Robot :D Czyli podsumowując wg mnie powinieneś zacząć pracować nad zróżnicowaniem powierzchni, nad oddaniem ich faktury oraz nad kompozycją. Polecam martwe natury, ustaw kilka przedmiotów o różnej powierzchni i maluj, obserwuj w jaki sposób światło odbija szkło, a jak to robi powierzchnia np kartonu - wiadomo o co chodzi :P Powodzenia, czekam na nowe wrzuty ! Edytowane 4 Styczeń 2015 przez Rain
Pictoi Napisano 5 Styczeń 2015 Autor Napisano 5 Styczeń 2015 Actual Robot and Rain, dzękuję bardzo za wasze komentarze, dobrze jest usłyszeć opinię innych artystów na temat swoich prac (rodzina to nie to samo, im wszystko się podoba). Biorę to wszystko pod uwagę, teraz widzę też niedociągnięcia i kierunek dalszej nauki, może nawet przerobię prace, które tu wystawiłem. Dziękuję jeszcze raz za waszą pomoc!
Rain Napisano 5 Styczeń 2015 Napisano 5 Styczeń 2015 'Artysta' hah, uśmiałem się :D Pracuj dalej i wrzucaj co będziesz miał nowego
Pictoi Napisano 24 Styczeń 2015 Autor Napisano 24 Styczeń 2015 No dobrze, popracowałem trochę nad skórą, mam nadzieję, że wygląda to lepiej. Prace załączone. Kompozycja to jest dłuższy temat i chociaż zacząłem go zgłębiać, to jeszcze nie mam prac, którymi mógłbym się pochwalić. Mam jednak nadzieję, że skórę udało mi się lepiej uchwycić, byłbym bardzo wdzięczny za opinie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się