Jump to content

Rain

Members
  • Content Count

    236
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

92 Excellent

About Rain

  • Rank
    Member
  • Birthday 08/23/1997
  1. Siemanko, do czasu do czasu nachodzi mnie chęć na jakiś mały over, więc der ju goł. 1. Radziłbym Ci pracować na większych plikach. Nie wiem jaki masz sprzęt, ale spróbuj zwiększyć dpi i rozdzielczość 'płótna'. Komfort pracy wzrasta tak jak i pole do manewru jeśli chodzi o detal. ( Albo ciśnij bardziej w szkicowniku ) 2. Twoje prace są płaskie. W związku z tym polecam popracować nad walorem. Zapamiętaj, że zmiana w formie = zmiana w walorze. 2.5 Żeby dobrze posługiwać się walorem trzeba wiedzieć co nieco o formie ( w przypadku portretu - jak sprowadzić twarz, czaszkę do najprostszych brył geometrycznych) I żeby dobrze przedstawiać formę trzeba mieć jakąś wprawę w pracy z walorem ( Cienie nie mogą być zbyt ciemne, światła nie mogą być zbyt jasne ). Dlatego moją radą jest zapoznanie się z : -'Figure drawing - design and invention' od Michaela Hamptona. A jeżeli chodzi o walor to standardowo przestudiuj obrazy jakiś mistrzów właśnie pod względem waloru. Znalazłem też takie tuty, sam z nich korzystałem i pomogły mi nieco ogarnąć temat : https://design.tutsplus.com/tutorials/the-secret-to-realistic-painting-how-to-master-value--cms-23457 http://www.learning-to-see.co.uk/local-perceived-value 3. Anatomia. Jeśli wiesz co malujesz i jak to jest zbudowane/jak to działa to automatycznie poziom Twoich prac wzrasta. O wiele łatwiej jest Ci pokazać formę w portrecie jeśli wiesz jak jest zbudowana czaszka, ale to wiadome więc nie będę się nad tym rozwodził :D To są takie zupełne podstawy, nie chcę pisać jakiś elaboratów więc na tym zaprzestanę heh, ciśnij dalej i powodzenia/ Gdybyś miała jakieś pytania do tego co tutaj napisałem albo ogólnie to śmiało możesz napisać PW. EDIT: Polecam Ci także używać 'Asaro Head' jako referencję przy malowaniu portretu albo po prostu ją przestudiować. https://warosu.org/data/ic/img/0016/87/1395670599047.jpg
  2. @purin Jakby wchodzić dalej w szczegół to nie gra tutaj o wiele więcej niż same włosy heh (; Chciałem przejść stopniowo od dopracowania w okolicach jego prawego oka do płaszczyzn tak jak w uszach, szyi czy pod ustami no i tak też zrobiłem, ale teraz myślę, że bez tego texture brush'a na brodzie mogło by to wyglądać o wiele lepiej. Od tego podejścia na odpierdol zacząłem w końcu świadomie odchodzić ale ciężko znaleźć granicę między 'na odpierdol', a 'lus braszstrołks' D: EDIT: A może on się rzeczywiście uwalił węglem hmm? To jest właśnie storytelling, ten ziomek pracuje w kopalniach węgla Przymierza, co teraz xd ?
  3. Siemanko Rozpu, dzięki wielkie za odzew i cenne uwagi. Ogólnie to chciałem ograniczyć wszystkie typy krawędzi oprócz twardych, jakoś podoba mi się taka stylówka i chciałbym nauczyć się nią sprawniej władać :P Rimlight to porażka, jak tak patrzę po czasie heh
  4. W przerwie od innych rzeczy malnąłem sobie goblina, którego pierwsza wersja powstała 4 lata temu(POST #54), tak for fun i z ciekawości.
  5. @purin ogromne dzięki za odpowiedź, obadam bardziej bardziej termin 'editorial illustration' (;
  6. dorzucam jeszcze tego ziomeczka
  7. Żyję ponownieSiema, podrzucam kilka nowszych rzeczy z mojego podwórka. Sporo się zmieniło jeśli chodzi o moje podejście do tego co i jak chcę robić. Zdecydowanie ruszyłem bardziej w kierunku stylizacji, ilustracji skupiając się najbardziej na rozumieniu kształtów i 'graficzności' w moich pracach. Moim największym problemem obecnie jest to, że nie potrafię dla siebie odnaleźć żadnego targetu, nie wiem jaka grupa/ kto jest moim docelowym odbiorcą / nie wiem jak mogę wykorzystać te rzeczy. Napisałem do kilku prosów, których podziwiam od długiego czasu i każdy wypunktował mi to, że muszę wiedzieć PO CO robię te rzeczy. Od tamtego czasu przerzuciłem się na jakiś czas na tradycyjne media cały czas mając z tyłu głowy to, że muszę znaleźć dla siebie branżę. I dalej nie wiem. Tworzenie ilustracji sprawia mi ogromny fun, jestem bardzo zajarany tymi rzeczami i to w jakim kierunku poszły/idą, ale jeżeli chodzi o ten biznesowo-makretingowy?:P aspekt sztuki to jestem kompletnie zielony i muszę przyznać, że NIECO pogubiony+Od dłuższego czasu już nikt mi nie skopał dupy konkretną krytyką więc będę bardziej niż wdzięczny gdyby ktoś zechciał napisać kilka słów/zdań o poniższych rzeczach.( postaram się podrzucić też tradycyjne rzeczy)Dzięki za czas :P
  8. Dobra, nie ruszyłem głową i nie poszukałem info wcześniej na podstawie numeru producenta. Pogrzebałem chwilę i potwierdza się, że powinien działać. Dzięki serratus, dzięki :P
  9. Hej, witam. Czy orientuje się ktoś tutaj czy https://www.uk.insight.com/en-gb/productinfo/graphics-tablets/0000564933-00000001?gclid=Cj0KCQjwq7XMBRCDARIsAKVI5QYgeGjMZxywLPY_jLvqxvwVClhHGgO9abmcyGPM95TVpsogz_P3xrIaAnY-EALw_wcB ten stylus będzie kompatybilny z Intuosem 5 pro ? Napisane jest, że został zaprojektowany pod Intuosa 4 - czy to znaczy że pod 5 też pójdzie ? Byłbym niesamowicie wdzięczny za odpowiedź D:
  10. Siema. Zrobiłem sobie przerwę i od początku tygodnia wróciłem do codziennych ćwiczeń - podrzucam dwie martwe na teraz. Nigdy ich za dużo nie robiłem cyfrowo bo kiedy zacząłem mocno się zraziłem - teraz (po czasie) się okazuje że to fajna zabawa D: PYTANIE - CZY KTOŚ Z OSÓB OGLĄDAJĄCYCH TEN POST MIAŁO STYCZNOŚĆ Z JAKIMŚ MENTORSHIPEM DOTYCZĄCYM CHARACTER DESIGN ?
  11. @purin Za nic w świecie bym nie pozwolił sobie stać się czyjąś kopią heh :). No i racja, nie mam konkretnego pomysłu na tę pracę stąd też rezultat taki średni. Coś tam poskrobałem ale nie powstało nic wartego pokazania.
  12. @sicksicksick No mam teraz fazę na jego rzeczy zdecydowanie heh :P @Sayja Sam nie wiem jak to się dzieje bo cały czas prowadzę szkicownik, gesture, uproszczone formy ( Hampton ) i anatomia to tematy, które cały czas cisnę ale kiedy przechodzę z ołówka i kartki na digital to nie potrafię tej wiedzy zastosować ;d Chciałbym żeby moje prace były bardziej 'malarskie' coś jak #159 ale w tej najnowszej pracy chyba zbyt spiąłem dupę więc pomysł z szybkimi szkicami zdecydowanie trafny wg mnie ;) Dzięki za odzew ;]
  13. No wiadomo, że tutaj wiele jeszcze nie gra, ale to tylko wip ;] Ale w sumie nie widzę sensu malowania wszystkiego w 100% 'poprawnie', gdyby to był cel to mógłbym po prostu zrobić trace refki xd, chcę się pobawić anatomią, zobaczyć co się stanie jak... Wiem, że znajomość anatomii to podstawa ale nie zamierzam jej stawiać na priorytetowym miejscu ( w próbach stworzenia ilustracji ), co innego jeśli wykonuję ćwiczenia typowo pod naukę anatomii ofc :P. No na razie to nie są mega udane próby ale wierzę, że wraz z kolejnymi eksperymentami połączonymi ze studiami anatomicznymi uda mi się coś dobrego stworzyć (; * nie mówię tutaj o tej zielonej panience bo przy niej zwyczajnie spieprzyłem heh Nie żebym usprawiedliwiał siebie czy brak skilla, przedstawiam swój punkt widzenia, chętnie podyskutuję :P
  14. @purin Dzięki wielkie za odzew. Z tym kolorem to sprawa wygląda tak, że od zawsze miałem oczojebne, neonowe kolory ( nawet na początku teczki o tym mówię :P ) i staram się teraz po prostu trzymać te zapędy do malowania w mega nasyconych barwach na smyczy czego właśnie efektem są te dziwne kolory. Myślę, że w poniższym wipie jest już nieco lepiej bo stwierdziłem, że nie będę się aż tak hamował. Z tego powodu jestem rad bo nad tym najwięcej pracowałem :D Ogólnie to myślałem, i w sumie nadal myślę, że najważniejszy jest walor. Ten już u mnie nie leży kompletnie więc teraz zacznę ogarniać kolor. Co do tej konstrukcji i anatomii to sam nie wiem jak to się dzieje ale cała konstrukcja i proporcje naniesione na początku się zatracają i pieprzą kiedy zaczynam nakładać 'mięcho' :P Potem to koryguję w późniejszych etapach ale wychodzi jak wychodzi i nie wiem czego to zasługa :/ Łans egen dzięki purinie za krytykę ! No i kolejny wip - cofnąłem się etap do tyłu i zacząłem od nowa z kolorem, zmieniłem też kompozycję ( chciałem żeby była bardziej dynamiczna )
  15. Siemano, polecam się zapoznać poniższym tutkiem (; https://design.tutsplus.com/tutorials/the-secret-to-realistic-painting-how-to-master-value--cms-23457
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy