V4nder Napisano 9 Styczeń 2015 Napisano 9 Styczeń 2015 (edytowane) Witam serdecznie. Mam problem z obrazem jpg. Zrobiłem model opakowania na odżywki, wszystko jest fajnie. Problem w tym że kiedy wrzucam obraz jpg do material editor to staje się on jakiś dziwny. Po pierwsze muszę zmienić opcje tile na 300 bądź więcej żeby mi mniej więcej dobrało odpowiedni obraz. Po drugie kiedy już nałożę ten obraz na pudełko i wyrenderuję to ta tekstura świeci światłem własnym. Używam 3ds max + vray. Ustawiłem light cache w indirect ilumination i GI caustic jest na ON. Obraz jest po prostu prześwietlony. Dorzucam 2 zdjęcia żeby opisać lepiej problem. Oczywiście na obu obrazach są takie same ustawienia tylko że na tym czerwonym jest nadany obraz. Jeśli ktoś potrzebuje więcej screenów z ustawieniami bądź czymś innym to bez problemu dodam. Edytowane 9 Styczeń 2015 przez V4nder
skalpel3d Napisano 9 Styczeń 2015 Napisano 9 Styczeń 2015 a jak wyłączysz kaustykę to masz normalny obraz ? Co do mapowania tekstury to zobacz czy nie masz przypadkiem włączonego Use real word scale w materiale przy teksturze lub w mapowaniu obiektu. Czy materiał to vraymtl czy może standard ?
V4nder Napisano 9 Styczeń 2015 Autor Napisano 9 Styczeń 2015 (edytowane) Wyłączyłem kaustykę i mam normalny obraz, nie renderuje już na czerwono. Wyłączyłem Use real world scale, ale teraz po nałożeniu obrazu na model mam jednolity kolor, zamiast tego obrazu. To nie jest vraymtl ani standard tylko obraz jpg. Problem jest w tym że max nie ustala mi z góry odpowiednich rozmiarów tekstury którą chcę nałożyć na model Edytowane 9 Styczeń 2015 przez V4nder
Temporal Napisano 9 Styczeń 2015 Napisano 9 Styczeń 2015 w8... nalozyles samego jpga na model? powinienes stworzyc jakis material i w diffuse dac tego swojego jpega. Oczywiscie model powinien byc wczesniej zmapowany, by poprawnie wyswietlala sie tekstura. W przypadku vray'a lepiej uzywac vray'owskich shaderow jak wlasnie vraymtl. Z tego co napisales, to wynika, ze nie zrobiles zadnej z wymienionych rzeczy.
V4nder Napisano 9 Styczeń 2015 Autor Napisano 9 Styczeń 2015 Nie nie, zrobiłem tak jak mówisz. Jest mapowanie modelu i jest też vraymtl z jpg'iem w diffuse. Już to lepiej wszystko wygląda, ale dalej ta etykieta nie jest tak wyrazista jak powinna.
V4nder Napisano 9 Styczeń 2015 Autor Napisano 9 Styczeń 2015 Gammę mam ustawioną w vray standardową 2.2, a w samym materiale nie widzę opcji gammy
skalpel3d Napisano 9 Styczeń 2015 Napisano 9 Styczeń 2015 jak wczytujesz bitmapę nie przez przeciągnij to zerknij na okienku w dolnym rogu po lewej stronie jak masz ustawione override. Kolejna sprawa czy po wyrenderowaniu masz obraz taki jak lekko przez mgłę za jasny?
V4nder Napisano 9 Styczeń 2015 Autor Napisano 9 Styczeń 2015 (edytowane) skalpel3d zawsze ustawiam Override a 1 bo wtedy jest normalny wyrenderowany obraz :) Tak przy okazji Dlaczego nakałada mi teksturę od tyłu? tzn jest np napis Witamina C, a na modelu jest napisane od tyłu i do tego litery są obrócone w drugą stronę? Edytowane 9 Styczeń 2015 przez V4nder
skalpel3d Napisano 10 Styczeń 2015 Napisano 10 Styczeń 2015 Pokarz to , bo to jak opisujesz to nie daje się połapać czy materiał ci wyłazi na drugiej stronie obiektu czy może tylko masz w uvw mapping włączone odbijanie mapy po płaszczyznach
V4nder Napisano 10 Styczeń 2015 Autor Napisano 10 Styczeń 2015 już też się z tym uporałem, ale jest następny problem. Po pierwsze pod nakrętką jest za bardzo oświetlone miejsce. Zmieniam położenie świateł, siłę itd ale to nic nie zmienia. Po drugie cień rzucany przez puszkę jest pomarańczowy, a chcę żeby był normalny - szary.
skalpel3d Napisano 10 Styczeń 2015 Napisano 10 Styczeń 2015 (edytowane) materiał pomarańczowy umieść w vrayoverridemtl http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/examples_vray_overridemtl.htm ogólnie to coś chyba nie tak masz w ustawieniach tego studia Edytowane 10 Styczeń 2015 przez skalpel3d
V4nder Napisano 11 Styczeń 2015 Autor Napisano 11 Styczeń 2015 Nie jestem w stanie umieścić tego materiału, bo to jest cały obraz nałozony na puszkę. Wszystko jest złączone w jeden obraz jpg. Chyba że czegoś nie rozumiem więc proszę o nakierowanie mnie na właściwy pas.
skalpel3d Napisano 11 Styczeń 2015 Napisano 11 Styczeń 2015 Zrób zrzut ekran z budowy shadera jaki używasz do butelki zasadniczo możesz cały materiał (nie tylko samą teksturą ) umiescić w materiale typu vryoverride dajesz go do slotu base materiał a do slotu GI dajesz vraymtl z kolorem w diffuse ustawionym np na 200 na skali szarości
V4nder Napisano 11 Styczeń 2015 Autor Napisano 11 Styczeń 2015 (edytowane) Oto screen Edit : Zrobiłem tak jak mówiłeś z materiałem Vrayoverride i jest teraz biały cień, a mi chodzi o taki szarawy więc muszę zmienić szarość na mniejszą niż 200? Edytowane 11 Styczeń 2015 przez V4nder
skalpel3d Napisano 11 Styczeń 2015 Napisano 11 Styczeń 2015 Tak możesz sam określić jaki chcesz kolor 200 dałem ci jako przykładowy
Temporal Napisano 12 Styczeń 2015 Napisano 12 Styczeń 2015 Wedlug mnie to cala scena jest przepalone, bo ja tam nie widze zadnego cienia. Ten "pomarancz" to color bleeding, przy takien intensywnosci swiatel, nic dziwnego ze wali pomaranczem. Swiatla to wogole vrayowskie czy standardowe? Jesli standardowe to tez trzeba zmienic typ cieni na jakis vrayowski.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się