Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Hej, mam problem z 3dsmax. Otóż w viewportach, prz modelu z 700k poly, mam bardzo mało fps (5-20). Ta sama scena w Unity chodzi płynnie, różnica między 3dsmax a unity jest taka, że unity posiada zużycie GPU w wysokości 15%, a 3ds max prawie zerowie.

 

Czy da się ustawić 3dsmaxa tak, aby podczas pracy w viewportach używał do renderu karty graficznej?

 

Używam maxa 15,

karta graficzna : GTX 970

24gb ram

Procesor: Intel i5-3340 @ 3.10GHz

 

Pozdrawiam

Edytowane przez NavarioN
  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Chciałbym się dopiąć do pytania i oprócz tego dopytać czy na wczytywanie materiałów ma bardziej wpływ karta graficzna czy odczyt z dysku czy może jeszcze coś innego

Napisano

Dopinam - "...aby podczas pracy w viewportach używał do renderu karty graficznej?" - hmm, o co chodzi ? o wyświetlanie podgądu (wektorów) czy rendering sceny ? (jedno i drugie?) ps. jeśli chodzi o viewport (podgląd) to ponoć nie :(

Napisano

A myślicie że czego używa jak nie karty graficznej? Dźwiękowej? Samo wysświetlanie to nie wszystko, w programie 3d masz edytowalną geometrię i to pożera zasoby CPU.

Napisano

NavarioN masz zaktualizowane serwis pack do maxa? nowe sterowniki do karty graficznej? Jaki sterownik używasz do wyświetlania w maxie?

karol755 o co się konkretnie pytasz? Wczytywanie materiałów w material edytor czy material/map browser obciaża całkowicie procesor to on przerenderowuje ci zawartość kulki. Włącz material edytor otwórz duży podgląd pojedynczego materiału rozmaż odbicia i podbij drastycznie subdividy procesor pracuje na maxa karta graficzna śpi. Jeśli się pytałeś o wczytywanie tekstur to to czy znajdują się one na ssd czy na hdd praktycznie niema znaczenie, tekstury są wczytywane do pamięci i w tym przypadku ważna jest prędkość wymiany informacji pomiędzy procesorem a pamięcią. Nie przypadkowo pamięci mają współczynnik opóźnienia CL

Natomiast co do pracy podzespołów w viwportach jeśli wykonujesz wszelkie rodzaje przesunięć obiektu do pracy włącza się także procesor w przypadku gdy wykonujesz przesunięcia viewportów główne obciążenie idzie na kartę graficzną przy znacznie mniejszym udziale procesora

Napisano

skalpel3d:

Zaktualizowałem sevis packa do SP2 i sterowniki do karty. Zrestartowałem PC, ale scena w maxie dalej działa słabo. Używam sterownika Nitrous Direct3D 11, który jest rekomendowany. Sprawdziłem też pozostałe, ale było tylko gorzej.

Wbrew temu co podpowiada logika, nawet gdy przesuwam tylko widok w maxie to grafika pracuje na 0-2% (czyli nie pracuje), a jeden rdzeń procesora idzie na 80-90% (reszta ok. 20-30%).

Napisano (edytowane)
sprawdż proszę z którego diplaya korzysta ci max. Czy przypadkiem nie z tego wbudowanego do procesora ( intel hd 2500) ?

 

jak mogę to zrobić?:)

 

EDIT:

Ok, sprawdziłem. Nitrous używa GTX 970

Edytowane przez NavarioN
Napisano

Ok, dziwne. Wyeksportowałem scenę do FBX, po czym odpaliłem ją w 3ds maxie. Pomijając fakt, że dodało się 300k poly (z 700k do 1mln), scena chodzi wyraźnie płynniej, a w dodatku używane jest gpu (5-15%, ale wciąż). O co może chodzić?

Napisano
Ok, dziwne. Wyeksportowałem scenę do FBX, po czym odpaliłem ją w 3ds maxie. Pomijając fakt, że dodało się 300k poly (z 700k do 1mln), scena chodzi wyraźnie płynniej, a w dodatku używane jest gpu (5-15%, ale wciąż). O co może chodzić?
tak na przyszłość masz opcje import merge dzięki której możesz nawet całą scenę wciągnąć do nowej, opcja ta umożliwia ci importowanie bezpośrednio z pliku *.max, nie ma konieczności bawienia się w żadne formaty eksportowe generujące zbędną geometrie, obiekty nie tracą materiałów, mapowania, modyfikatorów czy tez nastawień w świetle czy w kamerach

Wracając do problemu jaki masz teraz fps ? Np obracałeś bardzo szybko i długotrwale obiektem czy tylko robisz jakieś szybkie przesunięcia?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności