Napisano 21 Styczeń 201510 l Hej, mam problem z 3dsmax. Otóż w viewportach, prz modelu z 700k poly, mam bardzo mało fps (5-20). Ta sama scena w Unity chodzi płynnie, różnica między 3dsmax a unity jest taka, że unity posiada zużycie GPU w wysokości 15%, a 3ds max prawie zerowie. Czy da się ustawić 3dsmaxa tak, aby podczas pracy w viewportach używał do renderu karty graficznej? Używam maxa 15, karta graficzna : GTX 970 24gb ram Procesor: Intel i5-3340 @ 3.10GHz Pozdrawiam Edytowane 21 Styczeń 201510 l przez NavarioN
Napisano 22 Styczeń 201510 l Chciałbym się dopiąć do pytania i oprócz tego dopytać czy na wczytywanie materiałów ma bardziej wpływ karta graficzna czy odczyt z dysku czy może jeszcze coś innego
Napisano 22 Styczeń 201510 l Dopinam - "...aby podczas pracy w viewportach używał do renderu karty graficznej?" - hmm, o co chodzi ? o wyświetlanie podgądu (wektorów) czy rendering sceny ? (jedno i drugie?) ps. jeśli chodzi o viewport (podgląd) to ponoć nie :(
Napisano 23 Styczeń 201510 l A myślicie że czego używa jak nie karty graficznej? Dźwiękowej? Samo wysświetlanie to nie wszystko, w programie 3d masz edytowalną geometrię i to pożera zasoby CPU.
Napisano 23 Styczeń 201510 l NavarioN masz zaktualizowane serwis pack do maxa? nowe sterowniki do karty graficznej? Jaki sterownik używasz do wyświetlania w maxie? karol755 o co się konkretnie pytasz? Wczytywanie materiałów w material edytor czy material/map browser obciaża całkowicie procesor to on przerenderowuje ci zawartość kulki. Włącz material edytor otwórz duży podgląd pojedynczego materiału rozmaż odbicia i podbij drastycznie subdividy procesor pracuje na maxa karta graficzna śpi. Jeśli się pytałeś o wczytywanie tekstur to to czy znajdują się one na ssd czy na hdd praktycznie niema znaczenie, tekstury są wczytywane do pamięci i w tym przypadku ważna jest prędkość wymiany informacji pomiędzy procesorem a pamięcią. Nie przypadkowo pamięci mają współczynnik opóźnienia CL Natomiast co do pracy podzespołów w viwportach jeśli wykonujesz wszelkie rodzaje przesunięć obiektu do pracy włącza się także procesor w przypadku gdy wykonujesz przesunięcia viewportów główne obciążenie idzie na kartę graficzną przy znacznie mniejszym udziale procesora
Napisano 23 Styczeń 201510 l Autor skalpel3d: Zaktualizowałem sevis packa do SP2 i sterowniki do karty. Zrestartowałem PC, ale scena w maxie dalej działa słabo. Używam sterownika Nitrous Direct3D 11, który jest rekomendowany. Sprawdziłem też pozostałe, ale było tylko gorzej. Wbrew temu co podpowiada logika, nawet gdy przesuwam tylko widok w maxie to grafika pracuje na 0-2% (czyli nie pracuje), a jeden rdzeń procesora idzie na 80-90% (reszta ok. 20-30%).
Napisano 23 Styczeń 201510 l diabelt - to prawda, a grafa pracuje na 1% i wyświetlanie linii ledwo zipie po przekroczeniu 500k polys
Napisano 23 Styczeń 201510 l Jaki sterownik ustawiony w maxie? U mnie Nitrous direct3d 11, przy 1,5 mln poly obciążenie karty skacze nawet do 90%, działa płynnie, ponad 100 FPS.
Napisano 23 Styczeń 201510 l Pokażcie te modele i drzewka ich modyfikatorów, w scenie niema jakiegoś śmiecia np po rysunkach cada, warto wciągnąć obiekt do nowej sceny.
Napisano 23 Styczeń 201510 l sprawdż proszę z którego diplaya korzysta ci max. Czy przypadkiem nie z tego wbudowanego do procesora ( intel hd 2500) ?
Napisano 23 Styczeń 201510 l Autor sprawdż proszę z którego diplaya korzysta ci max. Czy przypadkiem nie z tego wbudowanego do procesora ( intel hd 2500) ? jak mogę to zrobić?:) EDIT: Ok, sprawdziłem. Nitrous używa GTX 970 Edytowane 23 Styczeń 201510 l przez NavarioN
Napisano 23 Styczeń 201510 l Autor Ok, dziwne. Wyeksportowałem scenę do FBX, po czym odpaliłem ją w 3ds maxie. Pomijając fakt, że dodało się 300k poly (z 700k do 1mln), scena chodzi wyraźnie płynniej, a w dodatku używane jest gpu (5-15%, ale wciąż). O co może chodzić?
Napisano 27 Styczeń 201510 l Ok, dziwne. Wyeksportowałem scenę do FBX, po czym odpaliłem ją w 3ds maxie. Pomijając fakt, że dodało się 300k poly (z 700k do 1mln), scena chodzi wyraźnie płynniej, a w dodatku używane jest gpu (5-15%, ale wciąż). O co może chodzić? tak na przyszłość masz opcje import merge dzięki której możesz nawet całą scenę wciągnąć do nowej, opcja ta umożliwia ci importowanie bezpośrednio z pliku *.max, nie ma konieczności bawienia się w żadne formaty eksportowe generujące zbędną geometrie, obiekty nie tracą materiałów, mapowania, modyfikatorów czy tez nastawień w świetle czy w kamerach Wracając do problemu jaki masz teraz fps ? Np obracałeś bardzo szybko i długotrwale obiektem czy tylko robisz jakieś szybkie przesunięcia?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto