Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej, mam problem z 3dsmax. Otóż w viewportach, prz modelu z 700k poly, mam bardzo mało fps (5-20). Ta sama scena w Unity chodzi płynnie, różnica między 3dsmax a unity jest taka, że unity posiada zużycie GPU w wysokości 15%, a 3ds max prawie zerowie.

 

Czy da się ustawić 3dsmaxa tak, aby podczas pracy w viewportach używał do renderu karty graficznej?

 

Używam maxa 15,

karta graficzna : GTX 970

24gb ram

Procesor: Intel i5-3340 @ 3.10GHz

 

Pozdrawiam

Edytowane przez NavarioN

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 2,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Chciałbym się dopiąć do pytania i oprócz tego dopytać czy na wczytywanie materiałów ma bardziej wpływ karta graficzna czy odczyt z dysku czy może jeszcze coś innego

Napisano

Dopinam - "...aby podczas pracy w viewportach używał do renderu karty graficznej?" - hmm, o co chodzi ? o wyświetlanie podgądu (wektorów) czy rendering sceny ? (jedno i drugie?) ps. jeśli chodzi o viewport (podgląd) to ponoć nie :(

Napisano

A myślicie że czego używa jak nie karty graficznej? Dźwiękowej? Samo wysświetlanie to nie wszystko, w programie 3d masz edytowalną geometrię i to pożera zasoby CPU.

Napisano

NavarioN masz zaktualizowane serwis pack do maxa? nowe sterowniki do karty graficznej? Jaki sterownik używasz do wyświetlania w maxie?

karol755 o co się konkretnie pytasz? Wczytywanie materiałów w material edytor czy material/map browser obciaża całkowicie procesor to on przerenderowuje ci zawartość kulki. Włącz material edytor otwórz duży podgląd pojedynczego materiału rozmaż odbicia i podbij drastycznie subdividy procesor pracuje na maxa karta graficzna śpi. Jeśli się pytałeś o wczytywanie tekstur to to czy znajdują się one na ssd czy na hdd praktycznie niema znaczenie, tekstury są wczytywane do pamięci i w tym przypadku ważna jest prędkość wymiany informacji pomiędzy procesorem a pamięcią. Nie przypadkowo pamięci mają współczynnik opóźnienia CL

Natomiast co do pracy podzespołów w viwportach jeśli wykonujesz wszelkie rodzaje przesunięć obiektu do pracy włącza się także procesor w przypadku gdy wykonujesz przesunięcia viewportów główne obciążenie idzie na kartę graficzną przy znacznie mniejszym udziale procesora

Napisano
  • Autor

skalpel3d:

Zaktualizowałem sevis packa do SP2 i sterowniki do karty. Zrestartowałem PC, ale scena w maxie dalej działa słabo. Używam sterownika Nitrous Direct3D 11, który jest rekomendowany. Sprawdziłem też pozostałe, ale było tylko gorzej.

Wbrew temu co podpowiada logika, nawet gdy przesuwam tylko widok w maxie to grafika pracuje na 0-2% (czyli nie pracuje), a jeden rdzeń procesora idzie na 80-90% (reszta ok. 20-30%).

Napisano

diabelt - to prawda, a grafa pracuje na 1% i wyświetlanie linii ledwo zipie po przekroczeniu 500k polys

Napisano

Jaki sterownik ustawiony w maxie? U mnie Nitrous direct3d 11, przy 1,5 mln poly obciążenie karty skacze nawet do 90%, działa płynnie, ponad 100 FPS.

Napisano

Pokażcie te modele i drzewka ich modyfikatorów, w scenie niema jakiegoś śmiecia np po rysunkach cada, warto wciągnąć obiekt do nowej sceny.

Napisano

sprawdż proszę z którego diplaya korzysta ci max. Czy przypadkiem nie z tego wbudowanego do procesora ( intel hd 2500) ?

Napisano
  • Autor
sprawdż proszę z którego diplaya korzysta ci max. Czy przypadkiem nie z tego wbudowanego do procesora ( intel hd 2500) ?

 

jak mogę to zrobić?:)

 

EDIT:

Ok, sprawdziłem. Nitrous używa GTX 970

Edytowane przez NavarioN

Napisano
  • Autor

Ok, dziwne. Wyeksportowałem scenę do FBX, po czym odpaliłem ją w 3ds maxie. Pomijając fakt, że dodało się 300k poly (z 700k do 1mln), scena chodzi wyraźnie płynniej, a w dodatku używane jest gpu (5-15%, ale wciąż). O co może chodzić?

Napisano
Ok, dziwne. Wyeksportowałem scenę do FBX, po czym odpaliłem ją w 3ds maxie. Pomijając fakt, że dodało się 300k poly (z 700k do 1mln), scena chodzi wyraźnie płynniej, a w dodatku używane jest gpu (5-15%, ale wciąż). O co może chodzić?
tak na przyszłość masz opcje import merge dzięki której możesz nawet całą scenę wciągnąć do nowej, opcja ta umożliwia ci importowanie bezpośrednio z pliku *.max, nie ma konieczności bawienia się w żadne formaty eksportowe generujące zbędną geometrie, obiekty nie tracą materiałów, mapowania, modyfikatorów czy tez nastawień w świetle czy w kamerach

Wracając do problemu jaki masz teraz fps ? Np obracałeś bardzo szybko i długotrwale obiektem czy tylko robisz jakieś szybkie przesunięcia?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności