NavarioN Napisano 21 Styczeń 2015 Napisano 21 Styczeń 2015 (edytowane) Hej, mam problem z 3dsmax. Otóż w viewportach, prz modelu z 700k poly, mam bardzo mało fps (5-20). Ta sama scena w Unity chodzi płynnie, różnica między 3dsmax a unity jest taka, że unity posiada zużycie GPU w wysokości 15%, a 3ds max prawie zerowie. Czy da się ustawić 3dsmaxa tak, aby podczas pracy w viewportach używał do renderu karty graficznej? Używam maxa 15, karta graficzna : GTX 970 24gb ram Procesor: Intel i5-3340 @ 3.10GHz Pozdrawiam Edytowane 21 Styczeń 2015 przez NavarioN
karol755 Napisano 22 Styczeń 2015 Napisano 22 Styczeń 2015 Chciałbym się dopiąć do pytania i oprócz tego dopytać czy na wczytywanie materiałów ma bardziej wpływ karta graficzna czy odczyt z dysku czy może jeszcze coś innego
Pleszer Napisano 22 Styczeń 2015 Napisano 22 Styczeń 2015 Dopinam - "...aby podczas pracy w viewportach używał do renderu karty graficznej?" - hmm, o co chodzi ? o wyświetlanie podgądu (wektorów) czy rendering sceny ? (jedno i drugie?) ps. jeśli chodzi o viewport (podgląd) to ponoć nie :(
diabelt Napisano 23 Styczeń 2015 Napisano 23 Styczeń 2015 A myślicie że czego używa jak nie karty graficznej? Dźwiękowej? Samo wysświetlanie to nie wszystko, w programie 3d masz edytowalną geometrię i to pożera zasoby CPU.
skalpel3d Napisano 23 Styczeń 2015 Napisano 23 Styczeń 2015 NavarioN masz zaktualizowane serwis pack do maxa? nowe sterowniki do karty graficznej? Jaki sterownik używasz do wyświetlania w maxie? karol755 o co się konkretnie pytasz? Wczytywanie materiałów w material edytor czy material/map browser obciaża całkowicie procesor to on przerenderowuje ci zawartość kulki. Włącz material edytor otwórz duży podgląd pojedynczego materiału rozmaż odbicia i podbij drastycznie subdividy procesor pracuje na maxa karta graficzna śpi. Jeśli się pytałeś o wczytywanie tekstur to to czy znajdują się one na ssd czy na hdd praktycznie niema znaczenie, tekstury są wczytywane do pamięci i w tym przypadku ważna jest prędkość wymiany informacji pomiędzy procesorem a pamięcią. Nie przypadkowo pamięci mają współczynnik opóźnienia CL Natomiast co do pracy podzespołów w viwportach jeśli wykonujesz wszelkie rodzaje przesunięć obiektu do pracy włącza się także procesor w przypadku gdy wykonujesz przesunięcia viewportów główne obciążenie idzie na kartę graficzną przy znacznie mniejszym udziale procesora
NavarioN Napisano 23 Styczeń 2015 Autor Napisano 23 Styczeń 2015 skalpel3d: Zaktualizowałem sevis packa do SP2 i sterowniki do karty. Zrestartowałem PC, ale scena w maxie dalej działa słabo. Używam sterownika Nitrous Direct3D 11, który jest rekomendowany. Sprawdziłem też pozostałe, ale było tylko gorzej. Wbrew temu co podpowiada logika, nawet gdy przesuwam tylko widok w maxie to grafika pracuje na 0-2% (czyli nie pracuje), a jeden rdzeń procesora idzie na 80-90% (reszta ok. 20-30%).
Pleszer Napisano 23 Styczeń 2015 Napisano 23 Styczeń 2015 diabelt - to prawda, a grafa pracuje na 1% i wyświetlanie linii ledwo zipie po przekroczeniu 500k polys
diabelt Napisano 23 Styczeń 2015 Napisano 23 Styczeń 2015 Jaki sterownik ustawiony w maxie? U mnie Nitrous direct3d 11, przy 1,5 mln poly obciążenie karty skacze nawet do 90%, działa płynnie, ponad 100 FPS.
skalpel3d Napisano 23 Styczeń 2015 Napisano 23 Styczeń 2015 Pokażcie te modele i drzewka ich modyfikatorów, w scenie niema jakiegoś śmiecia np po rysunkach cada, warto wciągnąć obiekt do nowej sceny.
matszklar Napisano 23 Styczeń 2015 Napisano 23 Styczeń 2015 sprawdż proszę z którego diplaya korzysta ci max. Czy przypadkiem nie z tego wbudowanego do procesora ( intel hd 2500) ?
NavarioN Napisano 23 Styczeń 2015 Autor Napisano 23 Styczeń 2015 (edytowane) sprawdż proszę z którego diplaya korzysta ci max. Czy przypadkiem nie z tego wbudowanego do procesora ( intel hd 2500) ? jak mogę to zrobić?:) EDIT: Ok, sprawdziłem. Nitrous używa GTX 970 Edytowane 23 Styczeń 2015 przez NavarioN
NavarioN Napisano 23 Styczeń 2015 Autor Napisano 23 Styczeń 2015 Ok, dziwne. Wyeksportowałem scenę do FBX, po czym odpaliłem ją w 3ds maxie. Pomijając fakt, że dodało się 300k poly (z 700k do 1mln), scena chodzi wyraźnie płynniej, a w dodatku używane jest gpu (5-15%, ale wciąż). O co może chodzić?
skalpel3d Napisano 27 Styczeń 2015 Napisano 27 Styczeń 2015 Ok, dziwne. Wyeksportowałem scenę do FBX, po czym odpaliłem ją w 3ds maxie. Pomijając fakt, że dodało się 300k poly (z 700k do 1mln), scena chodzi wyraźnie płynniej, a w dodatku używane jest gpu (5-15%, ale wciąż). O co może chodzić? tak na przyszłość masz opcje import merge dzięki której możesz nawet całą scenę wciągnąć do nowej, opcja ta umożliwia ci importowanie bezpośrednio z pliku *.max, nie ma konieczności bawienia się w żadne formaty eksportowe generujące zbędną geometrie, obiekty nie tracą materiałów, mapowania, modyfikatorów czy tez nastawień w świetle czy w kamerach Wracając do problemu jaki masz teraz fps ? Np obracałeś bardzo szybko i długotrwale obiektem czy tylko robisz jakieś szybkie przesunięcia?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się