Cerber Napisano 9 Luty 2015 Napisano 9 Luty 2015 Dzień dobry wszystkim Forum zostało mi polecone przez kolegę z internetu, który powiedział, że można tutaj szukać pomocy z moimi problemami. Jestem początkujący w 3DS maxie. Modeluję w zbrushu i właściwie wszystko w nim robię do tej pory. Chciałem nauczyć się czegoś więcej ale jest pewna bariera. Nie za bardzo wiem od czego zacząć moje pytanie. Chciałbym nauczyć się animowania jak chyba każdy ale wiem, że samo nie przyjdzie. Mam dużo czasu na naukę więc chciałbym zapytać od czego zacząć jeżeli chcę zrobić model do riggowania w 3d maxie. Nauczyłem się już modelować w zbrushu i konwertować to do maxa w low poly. Nauczyłem się też riggować i ustawiać światła do mental ray. Teraz mam problemy z tworzeniem textur. Moje pytanie jest następujące. Co to znaczy wypalać textury? Jak tego dokonać i czy po ich wypaleniu będę mógł je nałożyć na mój obiekt ? Drugie pytanie zachowam na później ale podpowiem, że chodzi o modyfikator hair and fur. W mojej animacji dziewczynka ma kotka a ten kotek bez textury wygląda beznadziejnie, nie mówiąc już o szarej dziewczynce... Czy mogę liczyć na odrobinę pomocy? Najważniejsze jest dla mnie dowiedzieć się czym jest wypalanie mapy. Pozdrawiam serdecznie.
Reynevan Napisano 9 Luty 2015 Napisano 9 Luty 2015 [video=youtube;Xi467BO_-JY] http://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2015/ENU/3DSMax/files/GUID-76F1E8AE-9E8F-40A7-A948-471D17E09DA9-htm.html Jeśli chcesz sie uczyć animacji to lepiej zostaw maxa i przerzuć sie na majke ;)
Cerber Napisano 9 Luty 2015 Autor Napisano 9 Luty 2015 (edytowane) Świetny tutorial. Faktycznie nie jest to łatwe. Z tym, że ktoś ma tutaj już porobione texturki. Ja chciałbym użyć własnych ale kiedy stworzone textury w maxie przerzucam do maxa to na obiekcie wychodzą czarne. Nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje. Robię tak, w zbrushu tworzę texturkę, następnie exportuję ją do jpg. Wszystko fajnie ale potem na modelu wychodzi czarna. Po chwili szukania znalazłem tutorial, który przyda się każdemu. Tutaj jest dokładnie wyjaśnione jak tworzyć własne texturki tak jak tego potrzebowałem. Kiedy przez to przebrnę to wypalę sobie mapę tak jak na tym tutorialu od Reynevan. Dzięki za wszelką pomoc. Teraz mogę zabrać się do nauki. Edytowane 9 Luty 2015 przez Cerber
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się