Cerber Posted February 9, 2015 Share Posted February 9, 2015 Dzień dobry wszystkim Forum zostało mi polecone przez kolegę z internetu, który powiedział, że można tutaj szukać pomocy z moimi problemami. Jestem początkujący w 3DS maxie. Modeluję w zbrushu i właściwie wszystko w nim robię do tej pory. Chciałem nauczyć się czegoś więcej ale jest pewna bariera. Nie za bardzo wiem od czego zacząć moje pytanie. Chciałbym nauczyć się animowania jak chyba każdy ale wiem, że samo nie przyjdzie. Mam dużo czasu na naukę więc chciałbym zapytać od czego zacząć jeżeli chcę zrobić model do riggowania w 3d maxie. Nauczyłem się już modelować w zbrushu i konwertować to do maxa w low poly. Nauczyłem się też riggować i ustawiać światła do mental ray. Teraz mam problemy z tworzeniem textur. Moje pytanie jest następujące. Co to znaczy wypalać textury? Jak tego dokonać i czy po ich wypaleniu będę mógł je nałożyć na mój obiekt ? Drugie pytanie zachowam na później ale podpowiem, że chodzi o modyfikator hair and fur. W mojej animacji dziewczynka ma kotka a ten kotek bez textury wygląda beznadziejnie, nie mówiąc już o szarej dziewczynce... Czy mogę liczyć na odrobinę pomocy? Najważniejsze jest dla mnie dowiedzieć się czym jest wypalanie mapy. Pozdrawiam serdecznie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reynevan Posted February 9, 2015 Share Posted February 9, 2015 [video=youtube;Xi467BO_-JY] http://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2015/ENU/3DSMax/files/GUID-76F1E8AE-9E8F-40A7-A948-471D17E09DA9-htm.html Jeśli chcesz sie uczyć animacji to lepiej zostaw maxa i przerzuć sie na majke ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cerber Posted February 9, 2015 Author Share Posted February 9, 2015 (edited) Świetny tutorial. Faktycznie nie jest to łatwe. Z tym, że ktoś ma tutaj już porobione texturki. Ja chciałbym użyć własnych ale kiedy stworzone textury w maxie przerzucam do maxa to na obiekcie wychodzą czarne. Nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje. Robię tak, w zbrushu tworzę texturkę, następnie exportuję ją do jpg. Wszystko fajnie ale potem na modelu wychodzi czarna. Po chwili szukania znalazłem tutorial, który przyda się każdemu. Tutaj jest dokładnie wyjaśnione jak tworzyć własne texturki tak jak tego potrzebowałem. Kiedy przez to przebrnę to wypalę sobie mapę tak jak na tym tutorialu od Reynevan. Dzięki za wszelką pomoc. Teraz mogę zabrać się do nauki. Edited February 9, 2015 by Cerber Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now