Cerber Napisano 23 Luty 2015 Napisano 23 Luty 2015 (edytowane) Witam ponownie Tym razem zwracam się do was o poradę odnośnie dużej ilości włosów w low poly. W Zbrushu zaprojektowałem futro, które potem w low poly przeniosłem do 3d studio max. Chciałbym, żeby włosy stały się integralną częścią mojego modelu. W tym przypadku ogranicza mnie mój komputer. Pracuje na starej i5-ce, która po podłączeniu tak dużej ilości włosów zwyczajnie się wysypuje. Co więc zrobić z włosami, żeby stały się integralną częścią modelu i jednocześnie bym mógł je ukryć w post procesie? Gdzieś słyszałem o przekonwertowaniu włosów do patcha ale nie wiele udało mi się znaleźć bez odpowiedniej terminologii. Jak więc się za to zabrać? Udało mi się jak na razie po skinowaniu modelu, przypiąć pewną część futra do obiektu, przyjęło one oczekiwane wartości, jednak animowanie jest w tej chwili niemożliwe przez zbyt wielką ilość polygonów. Hair & fur nie daje mi oczekiwanych rezultatów. Ja nie chcę na razie, żeby włosy się poruszały.Chciałbym by możliwość animowania mojego obiektu była możliwa z włosami. Od czego powinienem zacząć szukanie i naukę? Siedzę nad tym już ładnych kilka dni i nie widzę nic, co mogłoby mi pomóc. Proszę o pomoc PS: poniżej dodaję podgląd, żeby nakreślić zaistniały problem. Edytowane 23 Luty 2015 przez Cerber Dodanie grafiki
ozogonkiem Napisano 27 Luty 2015 Napisano 27 Luty 2015 Nie wiem czy to dobry sposób robić futro w ten sposób, tutaj musiałby się wypowiedzieć ktoś bardziej doświadczony :) Zakładając, że jednak jest, wydaje mi się że powinieneś umieścić je na osobnej warstwie i wyłączyć w viewporcie żeby nie przeszkadzało Ci podczas animacji, jeżeli to jest jeden obiekt (jeżeli nie to przekonwertuj futro do Edit poly, albo mesh), użyj na nim modyfikatora Skin Wrap żeby poruszał się razem z podstawowym obiektem. Mam nadzieję że o to chodziło :)
Ania Napisano 27 Luty 2015 Napisano 27 Luty 2015 Tak jak pisze ozogonkiem, po prostu wyłączyć włosy podczas animacji (inny layer, albo w opcjach hair and fur pod Display można wyłączyć albo drastycznie zmniejszyć ilość wyświetlanych w viewporcie włosków). To samo zresztą dla MeshSmootha (czy Turbosmooth), będzie ci się animowało znacznie szybciej jak wyłączysz w viewporcie.
Cerber Napisano 9 Marzec 2015 Autor Napisano 9 Marzec 2015 Panowie pomogliście mi bardziej niż mogłem to sobie wyobrazić. Przepraszam, że wcześniej nie odpisywałem ale spaliła mi się karta w komputerze i miałem przerwę. Więc zrobiłem teraz tak, że mam mojego mesha całego ciała bez futra oraz drugiego bez np oczu, oczodołów, paznokci i innych miejsc gdzie futra nie chcę wstawiać. To był mój największy problem ponieważ nie wiedziałem jak ten mesh połączyć z moim zriggowanym tak by futro ruszało się razem z ciałem. Skinwarp to jest to czego szukam. Teraz tylko jak go ustawić? Postanowiłem już, że kiedy skończę to zrobię tutorial związany z łączeniem futra i modelu. Dziękuje za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się