Napisano 14 Marzec 201510 l Witam Czy ktoś mógłby mi pomóc ? chodz o to , że wyrenderowany obraz ma plamy , które nie wiem z jakiego powodu tam się pojawiły... rozdzielczość 5800 x 4000 , wrzucam też ustawienia.. bardzo proszę o pomoc ! program : 3ds max 2014 +vray 3.0 Edytowane 14 Marzec 201510 l przez filo7
Napisano 14 Marzec 201510 l Autor Czy naprawdę nikt nie wie czym są spowodowane te plamki na budynku ??? Bardzo proszę o pomoc
Napisano 14 Marzec 201510 l Lata temu miewałem problemy z takimi plamami. Ustawienia wyglądają ok, ale nie wiem czy nie jest to problem z color mappingiem. Zwiększyłeś dark multiplier nie ruszając bright multiplier. Niezależnie od wersji vraya to zawsze powodowało problemy. Wiem, że chcesz tak rozjaśnić scenę, ale w ten sposób raczej tego nie zrobisz. Od dawna używam metody linearnej (gamma 2.2), ale opisanie jej tutaj zajęłoby mi za dużo czasu. Zerknij na forum Chaosgroup albo poszukaj tutoriali związanych z tematem "linear workflow". Niestety musiałbyś pod kątem tej metody przerobić wszystkie materiały. Na początek spróbowałbym jednak sprawdzić czy zmiana parametru dark multiplier na 1,0 nie spowoduje jakiejś zmiany. Wiem, że będzie ciemno. Osobiście korzystałem z porad zawartych na stronie aversis.be: http://www.aversis.be/tutorials/vray/vray-20-gamma-linear-workflow_01.htm Tutaj jeszcze jeden "tutek": http://www.neilblevins.com/cg_education/linear_workflow_vray_max/linear_workflow_vray_max.htm Tutorial wykonany dla starszej wersji vraya, ale jest tam też chyba gdzieś wersja dla "trójki". Takie podejście wydaje się bardziej pracochłonne i bez sensu, ale jeśli już się przestawisz, stwierdzisz, że to jest to. Pozbędziesz się niedoświetlonych miejsc w scenach, oświetlenie będzie wyglądać bardziej naturalnie. Nie będziesz musiał sztucznie rozjaśniać scen w postprodukcji.
Napisano 15 Marzec 201510 l filo7 daj pozostałe ustawienia sceny chociażby ustawienia vraysky , kamery, ogólnie masz w tej scenie coś popsute ze światłem nie zwalałbym winy od razu na color mapping bo przy takich ustawieniach można spokojnie dostać dobra scenę bez artefaktów, natomiast tak naprawdę to mi się nie podoba wersja vraya :P
Napisano 15 Marzec 201510 l Spróbowałbym jeszcze, w opcjach vraysun, wyłączyć "visibility". Ewentualnie to może być coś z kaustyką- reflective/refractive caustics. Możesz też odznaczyć "max compatible shade context" Czy te lampy ogrodowe to są vray lights czy zwykłe kulki z nadanym samoświecącym materiałem? Czy wszystkie materiały są "vrayowe"? Nie masz tam jakichś standardowych materiałów? Zmień materiał na wszystkich obiektach na jasny szary i wtedy wyrenderuj- czy dalej występują jakieś błędy?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto