mblade Napisano 16 Marzec 2015 Napisano 16 Marzec 2015 Witam, chciałbym się spytać osoby doświadczone w temacie jak w dzisiejszych czasach wygląda sytuacja z tworzeniem i renderowaniem krótkich animacji oraz VFX (do 15min) w warunkach domowych? Chodzi mi głownie jak należy przygotować scenę pod zaawansowany rendering typu vray. Czy tło renderuje się oddzielne od animacji postaci lub innego ruchomego obiektu i potem się to komponuje w jakimś programie do tego przeznaczonym? czy raczej renderuje się wszystko na raz tzw "beauty render" ? Czy może istnieje jakiś inny szybszy sposób? Zależy mi na szybkości ale też i na jakości, tak aby był aktywny GI, SSS i inne tego typu efekty. Być może powinno się rezygnować z niektórych shaderów i efektów podczas renderu aby dodać je później w innym programie? Jest jeszcze kwestia cząsteczek i ogólnie efektów z nimi związanymi. Widziałem niesamowite efekty cząsteczkowe w After Effects przez to nasuwa mi się pytanie czy warto renderować VFX cząsteczkowe w 3ds gdzie to miliony cząsteczek nie dość że pochłaniają masę mocy obliczeniowej CPU i obliczenie ich zajmuje sporo czasu to potem ich rendering np przy pomocy Fume też trwa bardzo długo, podczas gdy AE daje podobny efekt w niemalże czasie rzeczywistym. Jeśli by się renderowało VFX cząsteczkowe w 3ds to rozumiem że się to robi na oddzielnej scenie lub z wyłączoną sceną (proszę o sprostowanie, jestem zupełnie zielony w temacie) ? I na koniec jeszcze drobne pytanie dotyczące tzw "post-procesu", ktoś by mógł mi naświetlić jak należy przygotować render animacji aby był dobrze przygotowany do post-procesu? Co należy uwzględnić, a potem co się dodaje w takim post procesie? Z tego co zauważyłem efekt bloom jest jednym z takich efektów post procesów, oraz ewentualna korekcja kolorów, coś poza tym ? Wybaczcie niektóre błahe pewnie co dla niektórych pytania, ale jestem zupełnie zielony w temacie, do tej pory renderowałem pojedyncze obrazki, nigdy nie używając efektów VFX, którymi ostatnio się zainteresowałem i chciałbym wiedzieć jak się wdraża to w render motion pictures.
1pudel Napisano 16 Marzec 2015 Napisano 16 Marzec 2015 (edytowane) temat rzeka :)chodzi o to, żebyś miał jak największe pole manewru przy postprodukji i po to jest masa outputów, które możesz składać, edytować, zmieniac kolory etc. Raczej nikt Ci nie da idealnego rozwiązania dużo wiedzy nabiera się z doświadczeniem, generalnie jak największa kontrola i możliwość edycji z wyrenderowanym materiałem. Często oglądam making off znanych produkcji idzie wyłapać dużo sztuczek Edytowane 16 Marzec 2015 przez 1pudel
mblade Napisano 25 Marzec 2015 Autor Napisano 25 Marzec 2015 Dzięki za odpowiedź, rozumiem że ten temat to rzeka, ale na pewno są jakieś podstawy jakie elementy trzeba renderować, za co się zabrać itp, nie szukam idealnego rozwiązania, tylko miałem nadzieję z tym że ktoś się podzieli jego workflowem ogólnikowo chociaż ;-)
Maciek Jutrzenka Napisano 25 Marzec 2015 Napisano 25 Marzec 2015 no jak masz np góry w tle i oświetlenie się nie zmienia.. i np kamera się nie rusza... no to nie renderujesz tego całego tła co każdą klatkę.. tylko obiekty które się ruszają... To samo tyczy się wypalania niektórych obiektów elementów... też to samo tyczy się innych algorytmów do renderowania exteriorów i interiorów.. Na ten temat można by gadać godzinami. czasem też jest sytuacja taka że pewne obiekty renderują się już po kilku samplach a inne renderują się 5 razy dłużej to je też można na oddzielnych warstwach z innymi wartościami sampli wyrenderować.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się