evelivo Napisano 23 Marzec 2015 Napisano 23 Marzec 2015 Witam, Zaczynam modelowanie w 3D. W celach treningowych przygotowałam takie oto obiekty. Maya+V-ray+photoshop Dopiero się uczę więc konstruktywna krytyka bardzo wskazana :)
ikkiz Napisano 23 Marzec 2015 Napisano 23 Marzec 2015 czaszka, to wiesz, że nie tak wygląda. Z organiką, to raczej trzeba z referek modelować, a nie z pamięci. No i nie fajnie wyglądają tekstury na tej czaszce i na lampie. to są jakieś plamy, jakieś wzorki i są nałożone jakoś tak przypadkowo. Nie mają żadnego związku z kształtem modelu, a przybrudzenia i zużycia powinny mieć jakiś związek z formą. Widać po scenie, że zaczynasz dopiero więc nie bardzo jest o czym pisać, ale widać też fajne smaczki, jak na przykład ślady zagięć na tej mapie, która nie leży całkiem płasko. Co by tu można poprawić. Czaszka to trudny model w sumie i ostatni się za niego ludzie biorą sculptując raczej, a nie w polymodelingu, no ale jak zaczynasz w mayi, a nie w zbrushu, to możesz spróbować zrobić coś mniej naiwnego nawet modelując poly by poly - tylko z referkami. no i te tekstury. Trzeba by je jakoś przygotowac pod model konkretny, a nie po prostu rozłożyć model na kwadracie. Tu mi trudno poradzić, bo całkiem nie znam mayi, ale coś poszukaj, jak to zrobić, żeby rozróżnić zakamarki o wystających krewędzi. Może da się wypalić ambient occlusion i potem na tej podstawie w photoshopie poskładać coś, co będzie pasować. podmalować... Wielu artystów też używa takich softów jak Ddo albo Substance Designer. albo namalować w Mari. Albo namalować w Blenderze (w obu malujesz na modelu 3d w nie na teksturze 2d) z oświetleniem i materiałami też jest coś nie tak, ale tak o wszystkim naraz nie da się powiedzieć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się