Napisano 5 Kwiecień 20159 l Witam, Czytając ten tutorial http://max3d.pl/tutoriale/303/mental-ray-global-illumination napotkałem na "rendering ilości fotonów" natomiast nie umiem go wykonać. W tutorialu pisze że w zakładce processing w rolecie diagnostics. A ja mam te roletę nie aktywną. Pewnie trzeba coś jeszcze włączyć ale co? Wesołych Świąt :)
Napisano 5 Kwiecień 20159 l hej, miło widzieć, że jeszcze ktoś korzysta z tak starego tutoriala :) Dawno nie bawiłem się mentalem, więc pewnie sporo informacji w tym tutorialu jest już przedawnionych. Niemniej jednak jeśli chcesz uruchomić panel diagnostic, musisz zmienić "Sampling mode" w zakłądce "Renderer" na "Classic/Raytraced". Pozdrawiam, SWRSC
Napisano 6 Kwiecień 20159 l Autor hej, miło widzieć, że jeszcze ktoś korzysta z tak starego tutoriala :) Dawno nie bawiłem się mentalem, więc pewnie sporo informacji w tym tutorialu jest już przedawnionych. Niemniej jednak jeśli chcesz uruchomić panel diagnostic, musisz zmienić "Sampling mode" w zakłądce "Renderer" na "Classic/Raytraced". Pozdrawiam, SWRSC Oo Witam samego autora :) A no korzystam bo w sumie google nic innego mi nie wypluło - jak masz jakieś inne to chętnie przygarnę. A co do problemu powyżej to hmm moja mapa jest całkowicie niebieska ( ciemny niebieski ) gdy dodam znacznie więcej photonów to robi się zielona ale samo photon emmision trwa 30min... Aktualnie w zasadzie mam scenę całkiem jasną bo korzystam z esposiure controler i sky portal ale chciałem spróbować tego sposobu z Twojego tutoriala. Nie wiem czy coś robie zle czy poprostu exposiure controler jest "lepsze" Dzięki za pomoc :)
Napisano 6 Kwiecień 20159 l Sporo się zmieniło i nie jestem w stanie szybko ocenić co jest lepsze a co gorsze - musiałbym się trochę zagłębić w temat. Problem zbyt długiej emisji photonów może być spowodowany: - złą (nierealną) skalą sceny; - emitery photonów "plują" nimi wszędzie tam gdzie nie trzeba, czyli zamiast bardziej do Twojego wnętrza - więcej na zewnątrz. Sprawdź jak masz wstawione fizycznie emitery w scenie. Za wiele nie pomogę - przez te kilka lat silnik ewoluował na tyle, że jestem bardzo do tyłu :) Pozdrawiam, SWRSC
Napisano 6 Kwiecień 20159 l Autor Sporo się zmieniło i nie jestem w stanie szybko ocenić co jest lepsze a co gorsze - musiałbym się trochę zagłębić w temat. Problem zbyt długiej emisji photonów może być spowodowany: - złą (nierealną) skalą sceny; - emitery photonów "plują" nimi wszędzie tam gdzie nie trzeba, czyli zamiast bardziej do Twojego wnętrza - więcej na zewnątrz. Sprawdź jak masz wstawione fizycznie emitery w scenie. Za wiele nie pomogę - przez te kilka lat silnik ewoluował na tyle, że jestem bardzo do tyłu :) Pozdrawiam, SWRSC scena ma dobre rozmiary pokój 4 x 4 x 2,5 m mam tylko daylighta i sky portala za oknem A w czym teraz robisz? bo widzę że portfolio bardzo ładne. I czemu nie w mental ray'u. A i jak masz jakieś inne tutoriale to ja chętnie :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto