Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hej, miło widzieć, że jeszcze ktoś korzysta z tak starego tutoriala :) Dawno nie bawiłem się mentalem, więc pewnie sporo informacji w tym tutorialu jest już przedawnionych. Niemniej jednak jeśli chcesz uruchomić panel diagnostic, musisz zmienić "Sampling mode" w zakłądce "Renderer" na "Classic/Raytraced".

Pozdrawiam,

SWRSC

Napisano
  • Autor
hej, miło widzieć, że jeszcze ktoś korzysta z tak starego tutoriala :) Dawno nie bawiłem się mentalem, więc pewnie sporo informacji w tym tutorialu jest już przedawnionych. Niemniej jednak jeśli chcesz uruchomić panel diagnostic, musisz zmienić "Sampling mode" w zakłądce "Renderer" na "Classic/Raytraced".

Pozdrawiam,

SWRSC

 

 

Oo Witam samego autora :)

A no korzystam bo w sumie google nic innego mi nie wypluło - jak masz jakieś inne to chętnie przygarnę.

 

A co do problemu powyżej to hmm moja mapa jest całkowicie niebieska ( ciemny niebieski )

gdy dodam znacznie więcej photonów to robi się zielona ale samo photon emmision trwa 30min...

 

Aktualnie w zasadzie mam scenę całkiem jasną bo korzystam z esposiure controler i sky portal ale chciałem spróbować tego sposobu z Twojego tutoriala.

 

Nie wiem czy coś robie zle czy poprostu exposiure controler jest "lepsze"

 

Dzięki za pomoc :)

Napisano

Sporo się zmieniło i nie jestem w stanie szybko ocenić co jest lepsze a co gorsze - musiałbym się trochę zagłębić w temat.

Problem zbyt długiej emisji photonów może być spowodowany:

- złą (nierealną) skalą sceny;

- emitery photonów "plują" nimi wszędzie tam gdzie nie trzeba, czyli zamiast bardziej do Twojego wnętrza - więcej na zewnątrz. Sprawdź jak masz wstawione fizycznie emitery w scenie.

 

Za wiele nie pomogę - przez te kilka lat silnik ewoluował na tyle, że jestem bardzo do tyłu :)

Pozdrawiam,

SWRSC

Napisano
  • Autor
Sporo się zmieniło i nie jestem w stanie szybko ocenić co jest lepsze a co gorsze - musiałbym się trochę zagłębić w temat.

Problem zbyt długiej emisji photonów może być spowodowany:

- złą (nierealną) skalą sceny;

- emitery photonów "plują" nimi wszędzie tam gdzie nie trzeba, czyli zamiast bardziej do Twojego wnętrza - więcej na zewnątrz. Sprawdź jak masz wstawione fizycznie emitery w scenie.

 

Za wiele nie pomogę - przez te kilka lat silnik ewoluował na tyle, że jestem bardzo do tyłu :)

Pozdrawiam,

SWRSC

 

scena ma dobre rozmiary pokój 4 x 4 x 2,5 m

mam tylko daylighta i sky portala za oknem

 

 

A w czym teraz robisz? bo widzę że portfolio bardzo ładne.

I czemu nie w mental ray'u.

 

A i jak masz jakieś inne tutoriale to ja chętnie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności