Kris88 Napisano 5 Kwiecień 2015 Share Napisano 5 Kwiecień 2015 Witam, Czytając ten tutorial http://max3d.pl/tutoriale/303/mental-ray-global-illumination napotkałem na "rendering ilości fotonów" natomiast nie umiem go wykonać. W tutorialu pisze że w zakładce processing w rolecie diagnostics. A ja mam te roletę nie aktywną. Pewnie trzeba coś jeszcze włączyć ale co? Wesołych Świąt :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 5 Kwiecień 2015 Share Napisano 5 Kwiecień 2015 hej, miło widzieć, że jeszcze ktoś korzysta z tak starego tutoriala :) Dawno nie bawiłem się mentalem, więc pewnie sporo informacji w tym tutorialu jest już przedawnionych. Niemniej jednak jeśli chcesz uruchomić panel diagnostic, musisz zmienić "Sampling mode" w zakłądce "Renderer" na "Classic/Raytraced". Pozdrawiam, SWRSC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 6 Kwiecień 2015 Autor Share Napisano 6 Kwiecień 2015 hej, miło widzieć, że jeszcze ktoś korzysta z tak starego tutoriala :) Dawno nie bawiłem się mentalem, więc pewnie sporo informacji w tym tutorialu jest już przedawnionych. Niemniej jednak jeśli chcesz uruchomić panel diagnostic, musisz zmienić "Sampling mode" w zakłądce "Renderer" na "Classic/Raytraced". Pozdrawiam, SWRSC Oo Witam samego autora :) A no korzystam bo w sumie google nic innego mi nie wypluło - jak masz jakieś inne to chętnie przygarnę. A co do problemu powyżej to hmm moja mapa jest całkowicie niebieska ( ciemny niebieski ) gdy dodam znacznie więcej photonów to robi się zielona ale samo photon emmision trwa 30min... Aktualnie w zasadzie mam scenę całkiem jasną bo korzystam z esposiure controler i sky portal ale chciałem spróbować tego sposobu z Twojego tutoriala. Nie wiem czy coś robie zle czy poprostu exposiure controler jest "lepsze" Dzięki za pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 6 Kwiecień 2015 Share Napisano 6 Kwiecień 2015 Sporo się zmieniło i nie jestem w stanie szybko ocenić co jest lepsze a co gorsze - musiałbym się trochę zagłębić w temat. Problem zbyt długiej emisji photonów może być spowodowany: - złą (nierealną) skalą sceny; - emitery photonów "plują" nimi wszędzie tam gdzie nie trzeba, czyli zamiast bardziej do Twojego wnętrza - więcej na zewnątrz. Sprawdź jak masz wstawione fizycznie emitery w scenie. Za wiele nie pomogę - przez te kilka lat silnik ewoluował na tyle, że jestem bardzo do tyłu :) Pozdrawiam, SWRSC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 6 Kwiecień 2015 Autor Share Napisano 6 Kwiecień 2015 Sporo się zmieniło i nie jestem w stanie szybko ocenić co jest lepsze a co gorsze - musiałbym się trochę zagłębić w temat. Problem zbyt długiej emisji photonów może być spowodowany: - złą (nierealną) skalą sceny; - emitery photonów "plują" nimi wszędzie tam gdzie nie trzeba, czyli zamiast bardziej do Twojego wnętrza - więcej na zewnątrz. Sprawdź jak masz wstawione fizycznie emitery w scenie. Za wiele nie pomogę - przez te kilka lat silnik ewoluował na tyle, że jestem bardzo do tyłu :) Pozdrawiam, SWRSC scena ma dobre rozmiary pokój 4 x 4 x 2,5 m mam tylko daylighta i sky portala za oknem A w czym teraz robisz? bo widzę że portfolio bardzo ładne. I czemu nie w mental ray'u. A i jak masz jakieś inne tutoriale to ja chętnie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się