Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witajcie.

 

Mam bardzo poważny problem i szczerze mówiąc sam sobie z nim nigdy nie poradzę.

Mianowicie posiadam scene zapisaną w .max na której są 4 drzewa, które zamierzam użyć w grze.

Drzewa te w programie 3ds max są osobno, wszystkie korzystają z jednej textury ale mają różne rozwinięcia uv i różną budowę.

 

ma3waxct27e8.png

Gdy exportuje je do .obj wtedy wszystkie rozwinięcia UV nakladają się na siebie i tworzy się jedna textura.

wcd5n1jvsmlj.png

Każde drzewo w 3ds max wygląda ładnie bo są jakoś(nie wiem jak) odosobnione textury liści i pnia. Ja także posiadam osobno textury dla liści i pnia jednak nie jestem w stanie ich prawidłowo nałożyc w blenderze ponieważ jak już mówiłem liscie i pień łączą się w jedno. Namęczyłem się sporo próbując podzielić jakoś te obiekty tak abym mógł wczytać je w blenderze i żeby działały te textury normalnie jednal nadal nie udało mi się rozwiązać problemu, za każdym razem gdy exportuję, tekstury łączą się w jedną.

 

 

Pomóżcie proszę. Jestem kompletnie zielony w 3ds Max. Nigdy w nim nie siedziałem.

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Napisano

To nieważne, że są na jednej uv, jeśli będą podpięte odpowiednie materiały to użyte zostaną tekstury z tych materiałów.

W blenderze sprawdź czy obiekt nie ma różnych materiałów dla pnia i liści. Jeśli nie to zrób dwa materiały i przypisz odpowiednie face do nich. pomocne będzie w tym L (select island)

ewentualnie pokombinuj przy exporcie aby exporotował tez materiały

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności