Habagun Napisano 7 Kwiecień 2015 Napisano 7 Kwiecień 2015 Witajcie. Mam bardzo poważny problem i szczerze mówiąc sam sobie z nim nigdy nie poradzę. Mianowicie posiadam scene zapisaną w .max na której są 4 drzewa, które zamierzam użyć w grze. Drzewa te w programie 3ds max są osobno, wszystkie korzystają z jednej textury ale mają różne rozwinięcia uv i różną budowę. Gdy exportuje je do .obj wtedy wszystkie rozwinięcia UV nakladają się na siebie i tworzy się jedna textura. Każde drzewo w 3ds max wygląda ładnie bo są jakoś(nie wiem jak) odosobnione textury liści i pnia. Ja także posiadam osobno textury dla liści i pnia jednak nie jestem w stanie ich prawidłowo nałożyc w blenderze ponieważ jak już mówiłem liscie i pień łączą się w jedno. Namęczyłem się sporo próbując podzielić jakoś te obiekty tak abym mógł wczytać je w blenderze i żeby działały te textury normalnie jednal nadal nie udało mi się rozwiązać problemu, za każdym razem gdy exportuję, tekstury łączą się w jedną. Pomóżcie proszę. Jestem kompletnie zielony w 3ds Max. Nigdy w nim nie siedziałem.
szczuro Napisano 7 Kwiecień 2015 Napisano 7 Kwiecień 2015 To nieważne, że są na jednej uv, jeśli będą podpięte odpowiednie materiały to użyte zostaną tekstury z tych materiałów. W blenderze sprawdź czy obiekt nie ma różnych materiałów dla pnia i liści. Jeśli nie to zrób dwa materiały i przypisz odpowiednie face do nich. pomocne będzie w tym L (select island) ewentualnie pokombinuj przy exporcie aby exporotował tez materiały
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się