Napisano 7 Kwiecień 20159 l Witajcie. Mam bardzo poważny problem i szczerze mówiąc sam sobie z nim nigdy nie poradzę. Mianowicie posiadam scene zapisaną w .max na której są 4 drzewa, które zamierzam użyć w grze. Drzewa te w programie 3ds max są osobno, wszystkie korzystają z jednej textury ale mają różne rozwinięcia uv i różną budowę. Gdy exportuje je do .obj wtedy wszystkie rozwinięcia UV nakladają się na siebie i tworzy się jedna textura. Każde drzewo w 3ds max wygląda ładnie bo są jakoś(nie wiem jak) odosobnione textury liści i pnia. Ja także posiadam osobno textury dla liści i pnia jednak nie jestem w stanie ich prawidłowo nałożyc w blenderze ponieważ jak już mówiłem liscie i pień łączą się w jedno. Namęczyłem się sporo próbując podzielić jakoś te obiekty tak abym mógł wczytać je w blenderze i żeby działały te textury normalnie jednal nadal nie udało mi się rozwiązać problemu, za każdym razem gdy exportuję, tekstury łączą się w jedną. Pomóżcie proszę. Jestem kompletnie zielony w 3ds Max. Nigdy w nim nie siedziałem.
Napisano 7 Kwiecień 20159 l To nieważne, że są na jednej uv, jeśli będą podpięte odpowiednie materiały to użyte zostaną tekstury z tych materiałów. W blenderze sprawdź czy obiekt nie ma różnych materiałów dla pnia i liści. Jeśli nie to zrób dwa materiały i przypisz odpowiednie face do nich. pomocne będzie w tym L (select island) ewentualnie pokombinuj przy exporcie aby exporotował tez materiały
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto