Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie.

 

Mam bardzo poważny problem i szczerze mówiąc sam sobie z nim nigdy nie poradzę.

Mianowicie posiadam scene zapisaną w .max na której są 4 drzewa, które zamierzam użyć w grze.

Drzewa te w programie 3ds max są osobno, wszystkie korzystają z jednej textury ale mają różne rozwinięcia uv i różną budowę.

 

ma3waxct27e8.png

Gdy exportuje je do .obj wtedy wszystkie rozwinięcia UV nakladają się na siebie i tworzy się jedna textura.

wcd5n1jvsmlj.png

Każde drzewo w 3ds max wygląda ładnie bo są jakoś(nie wiem jak) odosobnione textury liści i pnia. Ja także posiadam osobno textury dla liści i pnia jednak nie jestem w stanie ich prawidłowo nałożyc w blenderze ponieważ jak już mówiłem liscie i pień łączą się w jedno. Namęczyłem się sporo próbując podzielić jakoś te obiekty tak abym mógł wczytać je w blenderze i żeby działały te textury normalnie jednal nadal nie udało mi się rozwiązać problemu, za każdym razem gdy exportuję, tekstury łączą się w jedną.

 

 

Pomóżcie proszę. Jestem kompletnie zielony w 3ds Max. Nigdy w nim nie siedziałem.

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

To nieważne, że są na jednej uv, jeśli będą podpięte odpowiednie materiały to użyte zostaną tekstury z tych materiałów.

W blenderze sprawdź czy obiekt nie ma różnych materiałów dla pnia i liści. Jeśli nie to zrób dwa materiały i przypisz odpowiednie face do nich. pomocne będzie w tym L (select island)

ewentualnie pokombinuj przy exporcie aby exporotował tez materiały

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności