Napisano 8 Kwiecień 20159 l Wie ktoś może jak animować postać tym szkieletem kiedy jest już podpięty pod postać i jak nim zarządzać? Jak też dostosować go do zaimportowania postaci do gry?
Napisano 8 Kwiecień 20159 l ktoś tam, a nawet pewnie kilka osób coś wie na ten temat. Wciskasz ikonę record- czerwona kropa- i od tej pory możesz animować przy włączonej opcji autokey na przykład. Catrig działa na zasadzie warstw animacji. Jak wciśniesz rekord to poniżej wybierasz z rozwijanego menu jaki typ warstwy chcesz stworzyć. Z tego co pamiętam to: absolute- tam tworzysz ruch podstawowy adjust local- "dostrajająca lokalna" - w tą nie musisz się wgłębiać narazie. adjust world- dostrajaąca w odniesieniu układu współrzędnych sceny i ostatnia warstwa to narzędzie do wygenerowania biegu, chodzenia, skakania... następnie animujesz sobie global i local weight by dostroić sobie przejścia pomiędzy poszczególnymi warstwami animacji. warstwa adjust W pozwala ci dodać dodatkowy ruch do już istniejącego w warstwie głównej. Na przykład w warstwie Abs wrzucasz chód postaci a w warstwie adj animujesz podnoszące się ręce w górę. Podczas gdy postac sobie idzie, możesz dodatkowo animować unoszące się ręce co jakiś czas zmieniając tylko global weight warstwy adj. A zresztą obejrzyj sobie tutoriale. https://www.youtube.com/watch?v=n86kUNvo3aE Na koniec wyeksportuj do FBX czy co ci tam pasuje i tyle.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto