onti90 Napisano 8 Kwiecień 2015 Napisano 8 Kwiecień 2015 Wie ktoś może jak animować postać tym szkieletem kiedy jest już podpięty pod postać i jak nim zarządzać? Jak też dostosować go do zaimportowania postaci do gry?
satach Napisano 8 Kwiecień 2015 Napisano 8 Kwiecień 2015 ktoś tam, a nawet pewnie kilka osób coś wie na ten temat. Wciskasz ikonę record- czerwona kropa- i od tej pory możesz animować przy włączonej opcji autokey na przykład. Catrig działa na zasadzie warstw animacji. Jak wciśniesz rekord to poniżej wybierasz z rozwijanego menu jaki typ warstwy chcesz stworzyć. Z tego co pamiętam to: absolute- tam tworzysz ruch podstawowy adjust local- "dostrajająca lokalna" - w tą nie musisz się wgłębiać narazie. adjust world- dostrajaąca w odniesieniu układu współrzędnych sceny i ostatnia warstwa to narzędzie do wygenerowania biegu, chodzenia, skakania... następnie animujesz sobie global i local weight by dostroić sobie przejścia pomiędzy poszczególnymi warstwami animacji. warstwa adjust W pozwala ci dodać dodatkowy ruch do już istniejącego w warstwie głównej. Na przykład w warstwie Abs wrzucasz chód postaci a w warstwie adj animujesz podnoszące się ręce w górę. Podczas gdy postac sobie idzie, możesz dodatkowo animować unoszące się ręce co jakiś czas zmieniając tylko global weight warstwy adj. A zresztą obejrzyj sobie tutoriale. https://www.youtube.com/watch?v=n86kUNvo3aE Na koniec wyeksportuj do FBX czy co ci tam pasuje i tyle.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się