Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wie ktoś może jak animować postać tym szkieletem kiedy jest już podpięty pod postać i jak nim zarządzać?

Jak też dostosować go do zaimportowania postaci do gry?

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

ktoś tam, a nawet pewnie kilka osób coś wie na ten temat.

Wciskasz ikonę record- czerwona kropa- i od tej pory możesz animować przy włączonej opcji autokey na przykład.

Catrig działa na zasadzie warstw animacji. Jak wciśniesz rekord to poniżej wybierasz z rozwijanego menu jaki typ warstwy chcesz stworzyć.

Z tego co pamiętam to:

absolute- tam tworzysz ruch podstawowy

adjust local- "dostrajająca lokalna" - w tą nie musisz się wgłębiać narazie.

adjust world- dostrajaąca w odniesieniu układu współrzędnych sceny

i ostatnia warstwa to narzędzie do wygenerowania biegu, chodzenia, skakania...

 

następnie animujesz sobie global i local weight by dostroić sobie przejścia pomiędzy poszczególnymi warstwami animacji.

 

warstwa adjust W pozwala ci dodać dodatkowy ruch do już istniejącego w warstwie głównej.

Na przykład w warstwie Abs wrzucasz chód postaci a w warstwie adj animujesz podnoszące się ręce w górę.

Podczas gdy postac sobie idzie, możesz dodatkowo animować unoszące się ręce co jakiś czas zmieniając tylko global weight warstwy adj.

 

A zresztą obejrzyj sobie tutoriale.

 

https://www.youtube.com/watch?v=n86kUNvo3aE

 

Na koniec wyeksportuj do FBX czy co ci tam pasuje i tyle.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności