Przemas Napisano 17 Kwiecień 2015 Napisano 17 Kwiecień 2015 Aloha! Kojarzycie jakis przystepny poradnik pokazujacy jak wyeksportowac z Zbrusha vector displacement do uzycia w Modo? Przy pierwszym podejsciu do tego tematu poleglem - zaladowany vector displacement na pierwszy rzut oka nic nie robi. Po krotkiej zabawie low i high value cos zaczyna sie dziac (zwlaszcza przy low value) , ale nadal bez szalu. W skrocie co zrobilem. W Zbrushu zostala przygotowana siatka low i high poly, uv-ki, po czym zostal wygenerowany vector displacement (exr). Otworzylem Modo, wczytalem low poly (obj), dodalem nowy material. Dodalem tam obrazek vector displacement ( - model zmienil sie na czarny z "tecza"), zmienilem tryb z diffuse na vector displacement. Co robie zle? Byloby super gdyby udalo sie to rozgryzc. Bazowy displacement nie zawsze zalatwia sprawe - a z racji tego, ze w pracowni do tej pory nie tykalismy teksturowania (zajmujemy sie glownie modelowaniem) to czuje , ze brakuje mi wiedzy w temacie. Do tego bardzo przydalyby sie informacje o zaleznosci skali obiektu, displacement distance oraz low/high value (chcialbym te parametry poprawnie ustawiac , a nie "na czuja").
uzumakishadow Napisano 17 Kwiecień 2015 Napisano 17 Kwiecień 2015 Hej, nie wypalalme nigdy z zetki vector displacement ale jest taki watek http://community.thefoundry.co.uk/discussion/topic.aspx?f=8&t=67879 moze nieco naswietli ten temat. Ma co prawda 3 lata ale w tym temacie po stronie modo raczej sie nic nie zmienilo.
Przemas Napisano 17 Kwiecień 2015 Autor Napisano 17 Kwiecień 2015 Dzieki chlopaki! Fajne materialy - przegladalem zanim wrzucilem pytanie . Temat na TF jest dosc stary i brakuje w nim kluczowej rzeczy - filmik pokazujacy co i jak zostal zdjety :/ . Tutorial Henninga super - ale dotyczy "zwyklego" displacementu. Do tego sam Henning przyznaje, ze nie wie skad sie biora ustawienia displ. dist. i low/high value. Fajny tutorial jest tutaj: - ale znowu poza wspomnieniem , ze low/high value zalezy od skali , brakuje informacji jakiego rodzaju to relacja / jak to ustawiac. Jest to tez troche inny tryb pracy - ale przynajmniej swietnie pokazuje zalety vector displacement. Nic to walcze dalej - jesli przyjdzie Wam cos do glowy dajcie znac.
uzumakishadow Napisano 18 Kwiecień 2015 Napisano 18 Kwiecień 2015 Tak, ale tam ludzie postowali ustawienia eksportu w zetce a to chybe w sumie glowna kwestia zeby ta mapa vector dips byla poprawnie wypalona. Co do low i high value to generalnie jak jest dobrze przygotowana mapa to na dobra sprawe nie trzeba tego ruszac. Czasem jest tak, ze trzeba na mapce zmienic zeby wartosci dispa byly od -100 do 100 tak zeby szary kolor wypadal na 0. A reszte sie kontroluje (w obu dispach) za pomoca parametru w materiale. mozna tez ewentualnie potraktowac low i high value jako mnozniki.
Przemas Napisano 18 Kwiecień 2015 Autor Napisano 18 Kwiecień 2015 :) . Ok , to najpierw poszukam jakiejs sceny gdzie vector displacement dziala - w tej chwili nie wiem czy przyczyna jest po stronie mapy z Zbrusha , czy ustawien w Modo.
uzumakishadow Napisano 18 Kwiecień 2015 Napisano 18 Kwiecień 2015 na to trafiles? co prawda z muda ale... http://www.xuanprada.com/blog/2014/7/30/vector-displacement-in-modo?rq=modo
Przemas Napisano 12 Maj 2015 Autor Napisano 12 Maj 2015 zaczynam watpic w sukces. Vector displacement zrobiony w Modo i odpalony w Modo dziala poprawnie, zaimportowany z ZB nie... Tknelo mnie wlasnie zeby spradzic jeszcze pod Win - glownie przez to , ze dzis trafilem na plik , ktory wywal mi Modo pod Linuxem, a nie robil problemow pod winda...
1pudel Napisano 13 Maj 2015 Napisano 13 Maj 2015 na flipped normals jest tutek o zwykłym displacement, nie wiem czy coś Ci pomoże w sprawie vector displacement, ale zawsze coś można podłapać http://flippednormals.com/tutorial/zbrush-modo-32-bit-displacement-2/
Przemas Napisano 14 Maj 2015 Autor Napisano 14 Maj 2015 Dzieki Pudel! Niestety vector displacement to inna bajka. Poki co radzimy sobie zwyklym displacementem, ale jest to rozwiazanie dalekie od optymalnego. Z racji tego, ze displacement daje ci tylko przyrost od "normala", nie lapie wszelkich podciec itd. Stad zeby nie stracic istotnych detali siatka na ktora nakladamy zwykly displacement i tak musi byc dosc gesta. Vector displacement dalby nam wieksza swobode pracy - gdyby zadzialal. Generalnie realtywnie niewiele inforamcji na ten temat widze w sieci. Jak wyjdzie 901 pokombinuje jeszcze z generowaniem VD od poczatku do konca w Modo. Mam nadzieje , ze damy rade - w teorii wyglada to obiecujaco. To co robimy jest o tyle inne, ze nie mozemy sie ratowac zadnymi wizualnymi sztuczkami (zadna plaska tekstura, czy np. normal map) - modele trafiaja do rzeczywistej produkcji, stad musimy korzystac z metod ktore daja "prawdziwe" ksztalty.
1pudel Napisano 18 Maj 2015 Napisano 18 Maj 2015 w dziewiątce ma się pojawić ficzer do tworzenia skał, na ile będzie on korzystał z vector displacement trudno wyczuć, ale chyba sam vector displacement od momentu wprowadzenia sculptingu nie był ruszany. Zobaczymy, to już w czwartek :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się