Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Aloha! Kojarzycie jakis przystepny poradnik pokazujacy jak wyeksportowac z Zbrusha vector displacement do uzycia w Modo?

 

Przy pierwszym podejsciu do tego tematu poleglem - zaladowany vector displacement na pierwszy rzut oka nic nie robi. Po krotkiej zabawie low i high value cos zaczyna sie dziac (zwlaszcza przy low value) , ale nadal bez szalu.

 

W skrocie co zrobilem. W Zbrushu zostala przygotowana siatka low i high poly, uv-ki, po czym zostal wygenerowany vector displacement (exr). Otworzylem Modo, wczytalem low poly (obj), dodalem nowy material. Dodalem tam obrazek vector displacement ( - model zmienil sie na czarny z "tecza"), zmienilem tryb z diffuse na vector displacement.

 

Co robie zle?

Byloby super gdyby udalo sie to rozgryzc. Bazowy displacement nie zawsze zalatwia sprawe - a z racji tego, ze w pracowni do tej pory nie tykalismy teksturowania (zajmujemy sie glownie modelowaniem) to czuje , ze brakuje mi wiedzy w temacie.

Do tego bardzo przydalyby sie informacje o zaleznosci skali obiektu, displacement distance oraz low/high value (chcialbym te parametry poprawnie ustawiac , a nie "na czuja").

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 3,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Dzieki chlopaki!

Fajne materialy - przegladalem zanim wrzucilem pytanie . Temat na TF jest dosc stary i brakuje w nim kluczowej rzeczy - filmik pokazujacy co i jak zostal zdjety :/ .

Tutorial Henninga super - ale dotyczy "zwyklego" displacementu. Do tego sam Henning przyznaje, ze nie wie skad sie biora ustawienia displ. dist. i low/high value.

 

Fajny tutorial jest tutaj:

 

- ale znowu poza wspomnieniem , ze low/high value zalezy od skali , brakuje informacji jakiego rodzaju to relacja / jak to ustawiac. Jest to tez troche inny tryb pracy - ale przynajmniej swietnie pokazuje zalety vector displacement.

 

Nic to walcze dalej - jesli przyjdzie Wam cos do glowy dajcie znac.

Napisano

Tak, ale tam ludzie postowali ustawienia eksportu w zetce a to chybe w sumie glowna kwestia zeby ta mapa vector dips byla poprawnie wypalona.

 

Co do low i high value to generalnie jak jest dobrze przygotowana mapa to na dobra sprawe nie trzeba tego ruszac.

Czasem jest tak, ze trzeba na mapce zmienic zeby wartosci dispa byly od -100 do 100 tak zeby szary kolor wypadal na 0.

A reszte sie kontroluje (w obu dispach) za pomoca parametru w materiale. mozna tez ewentualnie potraktowac low i high value jako mnozniki.

Napisano
  • Autor

:) . Ok , to najpierw poszukam jakiejs sceny gdzie vector displacement dziala - w tej chwili nie wiem czy przyczyna jest po stronie mapy z Zbrusha , czy ustawien w Modo.

Napisano
  • Autor

zaczynam watpic w sukces. Vector displacement zrobiony w Modo i odpalony w Modo dziala poprawnie, zaimportowany z ZB nie... Tknelo mnie wlasnie zeby spradzic jeszcze pod Win - glownie przez to , ze dzis trafilem na plik , ktory wywal mi Modo pod Linuxem, a nie robil problemow pod winda...

Napisano
  • Autor

Dzieki Pudel! Niestety vector displacement to inna bajka. Poki co radzimy sobie zwyklym displacementem, ale jest to rozwiazanie dalekie od optymalnego. Z racji tego, ze displacement daje ci tylko przyrost od "normala", nie lapie wszelkich podciec itd. Stad zeby nie stracic istotnych detali siatka na ktora nakladamy zwykly displacement i tak musi byc dosc gesta.

Vector displacement dalby nam wieksza swobode pracy - gdyby zadzialal. Generalnie realtywnie niewiele inforamcji na ten temat widze w sieci. Jak wyjdzie 901 pokombinuje jeszcze z generowaniem VD od poczatku do konca w Modo. Mam nadzieje , ze damy rade - w teorii wyglada to obiecujaco. To co robimy jest o tyle inne, ze nie mozemy sie ratowac zadnymi wizualnymi sztuczkami (zadna plaska tekstura, czy np. normal map) - modele trafiaja do rzeczywistej produkcji, stad musimy korzystac z metod ktore daja "prawdziwe" ksztalty.

Napisano

w dziewiątce ma się pojawić ficzer do tworzenia skał, na ile będzie on korzystał z vector displacement trudno wyczuć, ale chyba sam vector displacement od momentu wprowadzenia sculptingu nie był ruszany. Zobaczymy, to już w czwartek :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności