Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Cześć!

 

Ostatnio zacząłem się bawić trochę Hudym, jednak mam kilka problemów. Zacząłem od Pyro FX, chciałem wygenerować dym - oczywiście z jakimkolwiek dymem nie ma problemów, jednak z wygenerowaniem tego, co mam w głowie jest problem.

 

Zacząć chciałbym od wydobycia jakiegokolwiek detalu na gęstym dymie - jednak detal widoczny jest tylko w viewporcie, przy renderingu wszystko jest jakby rozmyte i wygląda bardziej jak mgiełka niż jak gęsty dym:

 

houdini_test.jpg

 

Wygląda mi to zarówno na braki w doświetleniu (mimo tego, że mam dwa światła z różnych stron) i dodatkowo brak gęstości dymu (kanał alpha wyrenderowanego obrazu wskazuje na dużą przezroczystość). Jak mogę to zmienić? Bawiłem się wartościami w pyro_sim -> pyro -> Properties -> Guides -> Multi -> Density Scale, jednak po zmianie wartości nawet do 100 na podglądzie dostaję to co chcę, a dym renderuje się tak samo. Zero jakiejkolwiek przestrzenności, głębi i masy dymu.

 

Jak mogę zadziałać żeby uzyskać gęsty, nieprzezroczysty dym, jak np. te, a nie jak dymek ze zdmuchniętej świeczki jak u mnie?

 

2012020200183192.jpg

 

FX-TD-Showreel-by-Igor-Kharitonov-4.jpg?resize=960%2C472

 

Niestety nie wiem jakie parametry dokładnie pokazać, więc proszę o wyrozumiałość :D

 

Dzięki za wszelkie podpowiedzi, pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 5,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Napisano
  • Autor

Jakoś udało mi się dojść do efektu, który mi odpowiada. Niestety zupełnie przypadkowo.

 

Dodatkowo zauważyłem dziwną zależność - dym tworzyłem na zaimportowanym z Maya ruchomym obiekcie, który został zaimportowany wraz z kamerą. Używając zaimportowanej kamery dym renderuje się już z odpowiednią "gęstością", jednak kiedy stworzę kamerę Hudego dokładnie w tym samym miejscu, co Majkową, to renderuje mi się dymek taki jak na screenie powyżej.

 

Kolejna rzecz - czy ktoś może mi wyjaśnić jaka jest różnica między renderowaniem za pomocą tego samego node'a mantry, ale używając okna "Render View" a przyciskiem "Render" w ustawieniach tego node'a? W Render View renderuje się wszystko ładnie, po zapisaniu też dostaję to co chcę (viewer 2, prawa strona), a po wyrenderowaniu sekwencji klatek za pomocą polecenia "Render" w ustawieniach mantry dostaję to, co w viewer 1, po lewej stronie.

 

renders_comparition.jpg

 

Próbowałem z różnymi ustawieniami gammy, różnymi formatami (docelowo .exr) i nie mogę nawet zbliżyć się do tego, co jestem w stanie wyrenderować w podglądzie.

 

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.