Miłosz3ds Napisano 1 Maj 2015 Napisano 1 Maj 2015 Cześć! Ostatnio zacząłem się bawić trochę Hudym, jednak mam kilka problemów. Zacząłem od Pyro FX, chciałem wygenerować dym - oczywiście z jakimkolwiek dymem nie ma problemów, jednak z wygenerowaniem tego, co mam w głowie jest problem. Zacząć chciałbym od wydobycia jakiegokolwiek detalu na gęstym dymie - jednak detal widoczny jest tylko w viewporcie, przy renderingu wszystko jest jakby rozmyte i wygląda bardziej jak mgiełka niż jak gęsty dym: Wygląda mi to zarówno na braki w doświetleniu (mimo tego, że mam dwa światła z różnych stron) i dodatkowo brak gęstości dymu (kanał alpha wyrenderowanego obrazu wskazuje na dużą przezroczystość). Jak mogę to zmienić? Bawiłem się wartościami w pyro_sim -> pyro -> Properties -> Guides -> Multi -> Density Scale, jednak po zmianie wartości nawet do 100 na podglądzie dostaję to co chcę, a dym renderuje się tak samo. Zero jakiejkolwiek przestrzenności, głębi i masy dymu. Jak mogę zadziałać żeby uzyskać gęsty, nieprzezroczysty dym, jak np. te, a nie jak dymek ze zdmuchniętej świeczki jak u mnie? Niestety nie wiem jakie parametry dokładnie pokazać, więc proszę o wyrozumiałość :D Dzięki za wszelkie podpowiedzi, pozdrawiam!
Miłosz3ds Napisano 2 Maj 2015 Autor Napisano 2 Maj 2015 Jakoś udało mi się dojść do efektu, który mi odpowiada. Niestety zupełnie przypadkowo. Dodatkowo zauważyłem dziwną zależność - dym tworzyłem na zaimportowanym z Maya ruchomym obiekcie, który został zaimportowany wraz z kamerą. Używając zaimportowanej kamery dym renderuje się już z odpowiednią "gęstością", jednak kiedy stworzę kamerę Hudego dokładnie w tym samym miejscu, co Majkową, to renderuje mi się dymek taki jak na screenie powyżej. Kolejna rzecz - czy ktoś może mi wyjaśnić jaka jest różnica między renderowaniem za pomocą tego samego node'a mantry, ale używając okna "Render View" a przyciskiem "Render" w ustawieniach tego node'a? W Render View renderuje się wszystko ładnie, po zapisaniu też dostaję to co chcę (viewer 2, prawa strona), a po wyrenderowaniu sekwencji klatek za pomocą polecenia "Render" w ustawieniach mantry dostaję to, co w viewer 1, po lewej stronie. Próbowałem z różnymi ustawieniami gammy, różnymi formatami (docelowo .exr) i nie mogę nawet zbliżyć się do tego, co jestem w stanie wyrenderować w podglądzie. Pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się