Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć!

 

Ostatnio zacząłem się bawić trochę Hudym, jednak mam kilka problemów. Zacząłem od Pyro FX, chciałem wygenerować dym - oczywiście z jakimkolwiek dymem nie ma problemów, jednak z wygenerowaniem tego, co mam w głowie jest problem.

 

Zacząć chciałbym od wydobycia jakiegokolwiek detalu na gęstym dymie - jednak detal widoczny jest tylko w viewporcie, przy renderingu wszystko jest jakby rozmyte i wygląda bardziej jak mgiełka niż jak gęsty dym:

 

houdini_test.jpg

 

Wygląda mi to zarówno na braki w doświetleniu (mimo tego, że mam dwa światła z różnych stron) i dodatkowo brak gęstości dymu (kanał alpha wyrenderowanego obrazu wskazuje na dużą przezroczystość). Jak mogę to zmienić? Bawiłem się wartościami w pyro_sim -> pyro -> Properties -> Guides -> Multi -> Density Scale, jednak po zmianie wartości nawet do 100 na podglądzie dostaję to co chcę, a dym renderuje się tak samo. Zero jakiejkolwiek przestrzenności, głębi i masy dymu.

 

Jak mogę zadziałać żeby uzyskać gęsty, nieprzezroczysty dym, jak np. te, a nie jak dymek ze zdmuchniętej świeczki jak u mnie?

 

2012020200183192.jpg

 

FX-TD-Showreel-by-Igor-Kharitonov-4.jpg?resize=960%2C472

 

Niestety nie wiem jakie parametry dokładnie pokazać, więc proszę o wyrozumiałość :D

 

Dzięki za wszelkie podpowiedzi, pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 5,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Napisano
  • Autor

Jakoś udało mi się dojść do efektu, który mi odpowiada. Niestety zupełnie przypadkowo.

 

Dodatkowo zauważyłem dziwną zależność - dym tworzyłem na zaimportowanym z Maya ruchomym obiekcie, który został zaimportowany wraz z kamerą. Używając zaimportowanej kamery dym renderuje się już z odpowiednią "gęstością", jednak kiedy stworzę kamerę Hudego dokładnie w tym samym miejscu, co Majkową, to renderuje mi się dymek taki jak na screenie powyżej.

 

Kolejna rzecz - czy ktoś może mi wyjaśnić jaka jest różnica między renderowaniem za pomocą tego samego node'a mantry, ale używając okna "Render View" a przyciskiem "Render" w ustawieniach tego node'a? W Render View renderuje się wszystko ładnie, po zapisaniu też dostaję to co chcę (viewer 2, prawa strona), a po wyrenderowaniu sekwencji klatek za pomocą polecenia "Render" w ustawieniach mantry dostaję to, co w viewer 1, po lewej stronie.

 

renders_comparition.jpg

 

Próbowałem z różnymi ustawieniami gammy, różnymi formatami (docelowo .exr) i nie mogę nawet zbliżyć się do tego, co jestem w stanie wyrenderować w podglądzie.

 

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności