LukiBear Napisano 4 Maj 2015 Napisano 4 Maj 2015 Mam problem z Scratch Disk w Zbrush 4r7 x64. Bardzo szybko rośnie wartość Scratch Disk wyświetlana na górnym pasku. Sięga nawet do 35000. Wraz ze wzrostem tej wartości znika ilość wolnej pamięci na dysku twardym, aż zostanie kilka mega na C. Projekt nie jest jakiś wymagający, ma 14 mil poly. Dwa SubToolsy Nigdy nie miałem z tym problemu, a miałem mniej ramu. Obecnie mam 16 GB RAM. Wolnego miejsca na dysku C mam ok 18 GB, które w ciągu kilkudziesięciu minut maleje praktycznie do kilku MB. Na tym górnym pasku wyświetla się też Free Mem. Jego wartość jest ok 9 GB. Wiem, że można zmienić miejsce zapisu plików na inną partycję, ale to nie rozwiąże tego problemu. Proszę o pomoc, jakąś wskazówkę. Może gdzieś się coś ustawia w opcjach.
Monio Napisano 4 Maj 2015 Napisano 4 Maj 2015 (edytowane) Zmniejsz w ustawieniach systemu wielkość scratch disku pomiędzy taką która ci nie zapcha całego wolnego miejsca na dysku a taką przy której nie będziesz dostawał komunikatów o tym że scratch jest pełny. Pamiętaj żeby wtedy częściej zapisywać pracę! Bonus1: https://www.piriform.com/ccleaner Wyczyść co możesz. Uwolni ci parę giga. Bonus2: Możesz zmniejszyć ilość zapisywanych Undo w Preferences > Undo History > Max Undo History. Te rzeczy są raczej trzymane na scratchu. Bonus3: C:\Users\Public\Documents\ZBrushData\QuickSave Tutaj zetka zapisuje Quicksavy. Wywalaj co możesz. Ja wole ręcznie wywalać poszczególne rzeczy ale jak chcesz usunąć wszystko to jest do tego guzik: Preferences > QuickSave > Delete Quicksave files. Bonus4: W zbrushu. Preferences > Mem > Compact Mem. Ustaw na taką ilość megabajtów z jakiej zetka może korzystać gdy w niej pracujesz. Jak zminimalizujesz okno to i tak wszystko zostanie zapisane do scratcha ale pomoże gdy w niej pracujesz. Zobacz ile RAMu zjada ci system + softy które masz odpalone w tle (przeglądarka) i resztę przypisz zbrushowi. W 32bitowej wersji maksymalnie da się ustawić 4giga, nie wiem jak jest w 64bit ale jeśli da się przypisać więcej to myślę że 8 giga powinno być OK przy twojej ilości RAMu. Edytowane 4 Maj 2015 przez Monio
LukiBear Napisano 4 Maj 2015 Autor Napisano 4 Maj 2015 Czyli takie zachowanie zbrusha jest normalne? A może ma to jakiś związek z tym, że od kilku dni pracuję na jednym projekcie? Projekt ZPR, nie subtool, który już trochę waży. Prawie 2 gb. Zrobiłem tak jak napisałeś. Przybyło prawie 10 GB. Co do punktu 4, to mogę max 4 GB ramu ustawić. Pracując na „Z” i photoshopie + inne softy to tak ok 8 GB ramu mi zostaje. Scratch Disk nadal rośnie, jednak teraz minie więcej czasu zanim będę musiał zresetować zbrusha.
Monio Napisano 4 Maj 2015 Napisano 4 Maj 2015 (edytowane) Pewnie masz w tym projekcie zapisane wszystkie Undo. Jeśli ich nie potrzebujesz to wywal je przez Edit > Tool > DelUH (dla każdego toola i subtoola z osobna). Jeśli w ogóle nie chcesz z nich korzystać to możesz też odznaczyć opcję ich zapisywania w Preferences > Undo History > Enable Saving. Wtedy zapisz plik, odpal zetkę na świeżo i go wczytaj ponownie. Jeśli potrzebujesz tych Undo żeby zrobić jakiegoś timelapsa to proponuje co jakiś tysiąc operacji zapisać wersje pliku i wywalić poprzednie undosy. Będziesz zawsze pracował na odchudzonym pliku projektu. Oczywiście musisz wtedy uważać żeby nie nadpisać starszej wersji. Edytowane 4 Maj 2015 przez Monio
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się