wojtalala Napisano 18 Maj 2015 Share Napisano 18 Maj 2015 Witam. To mój pierwszy post więc chciałbym pozdrowić wszystkich użytkowników:) Czy mógłby ktos mi powiedzieć w jaki sposób ustawić kosci i IK solvery w takim modelu. Próbowałem różnych kobinacji ale udaje mi się poprawnie zrigować jedynie zewnętrzne ramiona( od prawej) Potem albo się wszystko rozjeżdża albo cos się nie chce poruszać. Wykańcza mnie to juz psychycznie;p Jestem świeżakiem w rigowaniu dlatego proszę o pomoc i z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtalala Napisano 22 Maj 2015 Autor Share Napisano 22 Maj 2015 Czy da się tak ustawić skin modifier, żeby sprężyna rozciągała się tylko tam gdzie są zwoje?Bo teraz rozciąga się na całej długosci co na zbliżeniach wygląda bardzo nienaturalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szczepenson Napisano 23 Maj 2015 Share Napisano 23 Maj 2015 Odnośnie drugiego posta - tak, da się. W modyfikatorze skin wejdź w edycję envelopów (edit envelopes), w obszarze Select zaznacz "vertices", i poszukaj czegoś takiego jak Weight Table - powinno być trochę niżej. Jest to tablica wag, w lewym dolnym rogu zaznacz "Selected vertices", dzięki czemu będą pokazywały Ci się tylko i wyłącznie zaznaczone vertexy. Teraz zaznacz te verty niebędące zwojami, i obniż ich wagę na kości która się rozciąga do zera ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtalala Napisano 23 Maj 2015 Autor Share Napisano 23 Maj 2015 Dzięki:)Zrobiłem jak powiedziałes ale potem pojawił się taki problem przy poruszaniu;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szczepenson Napisano 23 Maj 2015 Share Napisano 23 Maj 2015 Ok, musisz sprawdzić, do jakiej kości przypisało wagę 1.0 :) Nie może być vertexów bez wagi, każdy vert musi mieć wagę 1.0 - czy to 1.0 dla jednej kości, czy po 0.5 na 2 kości, suma zawsze musi być równa jeden. Jeżeli vertex ma wagę 1 dla kości A oznacza to, że kość A oddziałuje całą siłą na tego verta. Jeżeli vertex będzie miał wagę 0.5 dla kości A i 0.5 dla kości B, wtedy kości A i B oddziałują na verexa dokładnie po połowie. Musisz więc przypisać wagę 1.0 dla takiej kości, która porusza się wraz z punktem zaczepienia sprężyny, ale się nie rozciąga ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtalala Napisano 23 Maj 2015 Autor Share Napisano 23 Maj 2015 Dzięki wielkie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się