mateuszpl2 Posted August 8, 2015 Share Posted August 8, 2015 Wymodelowałem iPhone'a 4s i wyrenderowałem. Tworzy mi się jakby szum w wąskich, małych dziurach (głośniki). Jest w stanie ktoś pomóc? Dzięki z góry. http://iv.pl/images/41314310570466068249.png Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hris Posted August 8, 2015 Share Posted August 8, 2015 Zmień ustawienia Antialiasingu (Image Sampler) np. wybierz wersję ADAPTIVE (nie adaptive subdivision) i dla niej ustaw wartości min na 4 i a max na 8. Sieczka zniknie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mateuszpl2 Posted August 8, 2015 Author Share Posted August 8, 2015 Dzięki za podpowiedź, przetestuję to. A powiedz jeszcze mi co te wartości (min 4, max 8) oznaczają w praktyce? Co one powodują? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hris Posted August 9, 2015 Share Posted August 9, 2015 Antialiasing i sposoby jego dobierania do aktualnie robionych renderów to temat rzeka - to co podałem to jedno z rozwiązań. Proszę, poświęć 15 minut i spójrz na ten link: http://docs.chaosgroup.com/pages/viewpage.action?pageId=7897184# to dokładne wytłumaczenie na czym polega AA (antialiasing) i jakie sposoby można wybrać. Może uznasz że w Twoim przypadku jednak będzie lepszy Adaptive Subdivision lub Fixed. W skrócie - parametry 4 i 8 wskazują Vray'owi jak dobrze (ile samplować) ma liczyć krawędzie obiektów - właśnie przy drobnych elementach na scenie to widać (u Ciebie siateczka głośnika a w architekturze np. krawędzie desek które są ułożone pod kątem 45 stopni do kamery). Im Wyżej ustawisz parametry AA, tym komp będzie miał więcej do policzenia, ale i efekt bardziej miły dla oka. Czasem robi się ustawienia dla Adaptive min.1 a max.16. Ale u mnie w wielu wypadkach i tak musiałem ten min.1 podnieść do wartości 2 albo nawet 4. Spójrz na link który Ci wysłałem i poćwiczysz sobie na swoim modelu różne sposoby stosowania AA, w ten sposób nabierzesz wiedzy w jakim przypadku co się liczy dłużej i czy faktycznie daje radę poprawić jakość krawędzi na renderze i drobnych elementów. Pozdrawiam 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mateuszpl2 Posted August 9, 2015 Author Share Posted August 9, 2015 O wielkie dzięki za odpowiedź. Dzięki za wytłumaczenie, a ten link co podałeś to na bank przeczytam! Dzięki! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now