Napisano 8 Sierpień 20159 l Wymodelowałem iPhone'a 4s i wyrenderowałem. Tworzy mi się jakby szum w wąskich, małych dziurach (głośniki). Jest w stanie ktoś pomóc? Dzięki z góry. http://iv.pl/images/41314310570466068249.png
Napisano 8 Sierpień 20159 l Zmień ustawienia Antialiasingu (Image Sampler) np. wybierz wersję ADAPTIVE (nie adaptive subdivision) i dla niej ustaw wartości min na 4 i a max na 8. Sieczka zniknie.
Napisano 8 Sierpień 20159 l Autor Dzięki za podpowiedź, przetestuję to. A powiedz jeszcze mi co te wartości (min 4, max 8) oznaczają w praktyce? Co one powodują?
Napisano 9 Sierpień 20159 l Antialiasing i sposoby jego dobierania do aktualnie robionych renderów to temat rzeka - to co podałem to jedno z rozwiązań. Proszę, poświęć 15 minut i spójrz na ten link: http://docs.chaosgroup.com/pages/viewpage.action?pageId=7897184# to dokładne wytłumaczenie na czym polega AA (antialiasing) i jakie sposoby można wybrać. Może uznasz że w Twoim przypadku jednak będzie lepszy Adaptive Subdivision lub Fixed. W skrócie - parametry 4 i 8 wskazują Vray'owi jak dobrze (ile samplować) ma liczyć krawędzie obiektów - właśnie przy drobnych elementach na scenie to widać (u Ciebie siateczka głośnika a w architekturze np. krawędzie desek które są ułożone pod kątem 45 stopni do kamery). Im Wyżej ustawisz parametry AA, tym komp będzie miał więcej do policzenia, ale i efekt bardziej miły dla oka. Czasem robi się ustawienia dla Adaptive min.1 a max.16. Ale u mnie w wielu wypadkach i tak musiałem ten min.1 podnieść do wartości 2 albo nawet 4. Spójrz na link który Ci wysłałem i poćwiczysz sobie na swoim modelu różne sposoby stosowania AA, w ten sposób nabierzesz wiedzy w jakim przypadku co się liczy dłużej i czy faktycznie daje radę poprawić jakość krawędzi na renderze i drobnych elementów. Pozdrawiam
Napisano 9 Sierpień 20159 l Autor O wielkie dzięki za odpowiedź. Dzięki za wytłumaczenie, a ten link co podałeś to na bank przeczytam! Dzięki!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto