Napisano 13 Sierpień 20159 l Witam Mam pytanie do osób znających się conieco na bebechach mayki. Mam laptopa i7-3930k, 32 gb ram, nvidia 680m, maya 2016 Po włączeniu evaluation mode w animation na paralell scena z 1 rigiem - 104 000 poly hula mi z prędkoscią 14 fps w viewporcie 2.0. Display mam ustawiony na dx11. Przy włączeniu gpu override scena hula z tą samą prędkością. Przy DG evaluation mode prędkośc to 12 fps. Natomiast przy serial rig sie wykrzacza a prędkość spada do 8 fps. Wydaje mi się, że scena powinna śmigać szybciej patrząc choćby na youtuba. Ktos moze mi doradzić co może byc przyczyną ? Rig ? karta video ? Z góry dziękuje za odpowiedzi. Gaspar Edytowane 13 Sierpień 20159 l przez gaspar
Napisano 13 Sierpień 20159 l na 90% spowalnia rig. Najbardziej spowalniają deformery, potem kolejno expressions, constrainy, klucze i połączenia (kolejność mniej więcej). Polecam otworzyć hypergrapha w opcji heatMap i znaleźć najwolniejsze nody. Prawie zawsze są to wrapDeformery i skinClustry. Czasami nie ma wyjścia jak zrobić proxy-geometrię do animowania realtime
Napisano 13 Sierpień 20159 l Autor Problemem jest to , że generalnie nie ma różnicy kiedy włączam vertex animation cache na hardware oraz gpu override w evaluation mode. Czyli viewport 2.0 nie działa mi tak jak trzeba... Rigi mają proxy mode i w zasadzie róznica jest nieznaczna. Próbowałem innych rigów i jest tak samo. Dlatego próbuje dojśc do tego co jest nie tak. Innym open subdiv hula a mi jakoś nie chce ;)
Napisano 13 Sierpień 20159 l Legacy działa tak samo? Polecam zresetowanie viewport 2.0. Przy odpaleniu scenki i puszczeniu play poobserwuj task manager czy nie zżera całego ramu. W 2015 ten gpu override działał tragicznie.
Napisano 13 Sierpień 20159 l Autor Pfff... Najwyraźniej używam za ciężkich rigów albo czas na nową kartę graficzną ;) Legacy dafault viewport jest tak samo szybki w moim przypadku jak 2.0. A pamięci więcej nie żre w sumie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto