Skocz do zawartości

[Model3D] Samochód Post Apo


TomaszBaraniecki

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

ostatnimi czasy zrobiłem model samochodu w klimatach Mad Max'a. Jestem bardzo ciekaw opinii osób, które działają już w

branży gier profesjonalnie. Model zrobiony w Blenderze, tekstury w Substance Painterze. Ostatnie screeny są z Unity3D.

 

Pytanie: Czy sposób prezentowania modelu jest w miarę dobry, jeśli nie to proszę o wskazówki. Screenshoty z programów pewnie

nie działają za dobrze w portfolio.

 

Siatkę i model w widoku 360 możecie zobaczyć tutaj: https://sketchfab.com/models/1e9fff953141403795e46f66e6b5760a

 

QSHuvxw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Sposób prezentowania absolutnie nie jest dobry, substance painter ma viewport raczej poglądowy, w sensie dobry do faktycznego texturowania nie do prezentacji (mimo licznych ficzerów, dopóki iray nie zostanie zaimplementowany to raczej słabo) finalnie dobra prezentacja to podstawa, może ona sprawić że model będzie wyglądał dużo lepiej lub gorzej. Do tego albo marmoset albo docelowy silnik czyli np. unity lub unreal, ale w każdym musisz mieć porządną scenę. Na dobry początek hdri jako ambient light i 3-punktowe oświetlenie da rade. (podpatrz model argonauta tutaj https://gumroad.com/gavingoulden#). Dodatkowo zawsze screeny rób w wyższej rozdzielczości, i potem zmniejsz nieco do 2k na przykład, wtedy będziesz miał lepsze krawiędzie i detale nieco. Co do obiektu to raczej bym powiedział taki sobie, nie powala. Sam model blokowaty, sporo elementów nie trzyma skali. Tekstura raczej słaba, metal wygląda jak obdarty plastik a guma jest bardziej metalowa niż orurowanie. Tutaj masz mustanga post apo, nie wiem czy może nim się inspirawałeś, ale możesz go pobrać i uczyć się z tego. http://www.polycount.com/forum/showthread.php?t=118273 Od razu sie tu rzuca ciekawy design, dobry model, ciekawa tekstrura (choć nie najlepsza).

Znasz teorię pbr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc.

Jeśli chodzi o te screenshoty z Paintera to inspirowałem się tym panem: https://www.artstation.com/artwork/car-game-asset

zrobił też screen'y z Marmoset'a: https://www.artstation.com/artwork/postappcar-marmoset

 

Zrobiłem nowe screen'y z Unity. Zostawiłem zwykłego skybox'a i dałem trzy punkty świetlne, nie wiem czy to jest już ten 'efekt', ale i tak wygląda moim zdaniem lepiej:

yZIGngg.jpg

WP0HhYa.jpg

RrrJgtv.jpg

 

Z PBR, jak widać, dopiero zaczynam przygodę. Teorię znam jak na razie ogólnikowo.

 

Chciałem zrobić jakiś garaż postapo, zeby sprawdzić się w mniejszych props'sach, a teraz się zastanawiam czy nie machnąć drugiego takiego wehikułu już z znacznie większym detalem i proporcjami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności