drobcio Napisano 11 Wrzesień 2015 Napisano 11 Wrzesień 2015 (edytowane) Witam Duzo jest na sieci tutoriali odnosnie render elements and compositing-Gorzej gdy chce sie osobno wyrenderowac niektore obiekty dodatkowo.Mam dosyc zlozona scene i chcialbym osobno wyrenderowac obiekty w wyzszej jakosci jako fly through+Osobno zadrzewienia jako fly through i osobno ludzi ktorzy sie poruszaja.Doszedlem juz do tego,zeby jedne obiekty zaslanialy inne wowczas nazezy zmienic ustawienia Matte Object na -1.przykadowo renderujac zadrzewienia,pytanie czy da sie to zrobic w after effect korzystajac tylko z Alpha Channel passu a moze inna metoda?Bo jesli obiekty sa jako matte object wciaz sa renderowalne i wydluzaja czas renderingu a drzewa sa na tyle daleko i za budynkiem,ze nie potrzebuje zeby sie odbijaly wolalbym renderujac drzewa wszystkie inne obiekty miec schowane i w after effect korzystajac np z Alpha Channel budynkow zaslaniac drzewa w tej czesci gdzie znajduja sie budynki,czy mozna tak? I odnosnie renderingu samego,czy obliczajac Light Chache i Irridiance Map zrobic to raz do budynkow i drzew czy osobno do budyznkow i osobno do drzew jesli chce te dwa obiekty renderowac osobno(Ludzie sie poruszaja wiec wiem ze osobno+teren na ktorym sie poruszaja pewnie musi byc ustawiony jako matte object zeby miec prawidlowy pass cienia? Scena jest renderowana z tlem z drona,tracking zrobiony w boujou PS.Wgralem zalaczniki prostej sceny zeby pokazac o co mi chodzi Pass1 wyrenderowany budynek z terenem Pass2 obiekty razem przed i za budynkiem Pass3 Te same obiekty co pass2 ale budynek i teren w matte ustawione alpha na -1 I teraz czy jedynym sposobem jest renderowanie jak w pass3 wiec budynek wciaz musi byc renderowany co wydluza czas renderingu,czy mozna urzywajac maski alpha channel z pass1 powiedziec ktore obiekty sa przed i za budynkeim w pass2 Dziekuje za pomoc,chcialbym ten projekt skonczyc i nauczyc sie czegos nowego przy okazji Pozdrawiam Edytowane 11 Wrzesień 2015 przez drobcio
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się