do0 Napisano 12 Październik 2015 Napisano 12 Październik 2015 (edytowane) Witam. Pracuję w majce i mam takie pytanie. Otóż chcę stworzyć np. postać 3d, która wygląda jak 2d. W tym celu ustawiłem ambient light sceny i wszystko jest ładnie ale jeżeli chciałbym żeby ta postać otrzymywała cienie ale dalej wyglądała jak 2d to światło musiałoby rzucać nań cos w stylu "stałego cienia" bo jak daje normalnie światło na postać, to te cienie są zróżnicowane, z ogległością/głębokością wyjasniają się, wiecie o co mi chodzi, są realistyczne, a mi chodzi o cienie cartoon, po prostu żeby cień to był stały kolor przyciemniony. Myślałem o toon shader ale nie bardzo wiem jakby to miało działać. Jakieś tekstury podłączyć? Wpadłem jeszcze na pomysł dodania materiału light angle shader i podmienić teksture koloru i cienia na moje obrazki ale renderują się tylko w software a ja chcę żeby były widoczne w viewport i renderowalne w hardware Edytowane 12 Październik 2015 przez do0
ozogonkiem Napisano 22 Październik 2015 Napisano 22 Październik 2015 Z twojego opisu wynika, że to czego szukasz to cell shading, czyli dobrze kombinowałeś. Nie wiem na czym pracujesz, więc wrzucę przykładowy tutorial do 3ds maxa:
do0 Napisano 28 Październik 2015 Autor Napisano 28 Październik 2015 Dzięki wielkie. Zajebista sprawa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się