Jump to content

Featured Replies

Posted

Witam.

 

Pracuję w majce i mam takie pytanie. Otóż chcę stworzyć np. postać 3d, która wygląda jak 2d. W tym celu ustawiłem ambient light sceny i wszystko jest ładnie ale jeżeli chciałbym żeby ta postać otrzymywała cienie ale dalej wyglądała jak 2d to światło musiałoby rzucać nań cos w stylu "stałego cienia" bo jak daje normalnie światło na postać, to te cienie są zróżnicowane, z ogległością/głębokością wyjasniają się, wiecie o co mi chodzi, są realistyczne, a mi chodzi o cienie cartoon, po prostu żeby cień to był stały kolor przyciemniony.

 

Myślałem o toon shader ale nie bardzo wiem jakby to miało działać. Jakieś tekstury podłączyć?

 

Wpadłem jeszcze na pomysł dodania materiału light angle shader i podmienić teksture koloru i cienia na moje obrazki ale renderują się tylko w software a ja chcę żeby były widoczne w viewport i renderowalne w hardware

Edited by do0

  • Replies 2
  • Views 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Z twojego opisu wynika, że to czego szukasz to cell shading, czyli dobrze kombinowałeś. Nie wiem na czym pracujesz, więc wrzucę przykładowy tutorial do 3ds maxa:

  • Author

Dzięki wielkie. Zajebista sprawa.

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy