Napisano 12 Październik 20159 l Witam. Pracuję w majce i mam takie pytanie. Otóż chcę stworzyć np. postać 3d, która wygląda jak 2d. W tym celu ustawiłem ambient light sceny i wszystko jest ładnie ale jeżeli chciałbym żeby ta postać otrzymywała cienie ale dalej wyglądała jak 2d to światło musiałoby rzucać nań cos w stylu "stałego cienia" bo jak daje normalnie światło na postać, to te cienie są zróżnicowane, z ogległością/głębokością wyjasniają się, wiecie o co mi chodzi, są realistyczne, a mi chodzi o cienie cartoon, po prostu żeby cień to był stały kolor przyciemniony. Myślałem o toon shader ale nie bardzo wiem jakby to miało działać. Jakieś tekstury podłączyć? Wpadłem jeszcze na pomysł dodania materiału light angle shader i podmienić teksture koloru i cienia na moje obrazki ale renderują się tylko w software a ja chcę żeby były widoczne w viewport i renderowalne w hardware Edytowane 12 Październik 20159 l przez do0
Napisano 22 Październik 20159 l Z twojego opisu wynika, że to czego szukasz to cell shading, czyli dobrze kombinowałeś. Nie wiem na czym pracujesz, więc wrzucę przykładowy tutorial do 3ds maxa:
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto