Jump to content

Jak rozłorzyć jeden model na dwa oddzielne UV


Zenjubo

Recommended Posts

Witam,

 

Mam nadzieje że nazwa tematu już coś wam mówi o moim pytaniu / problemie :)

Ok przejdę od razu do wyjaśnienia, otóż mam gotowy model HP i LP postaci który to LP ma głowę i tors jako wspólną siatkę i chciałbym aby ten model miał oddzielne UV (normal, Ao, Cavity, diffuse... itp). Widziałem na necie kilka modeli tak wykonanych gdzie głowa miała osobny UV z racji ilości detali. Próbowałem to zrobić na zasadzie dwóch modyfikatorów Unwram UV. Głowę modelu umieszczałem na jednym UV, a resztę po prawej stronie i odwrotnie w drugim modyfikatorze. Do wypalenia map chce użyć xNormal. I jeśli wiecie to napiszcie jak podłączyć takie dwa zestawy UV do jednego modelu w Marmoset Toolbag 2. Chyba że źle podchodzę do problemu może jeden raz użyć Unwrap UV i zastosować Map Channel 2??

 

Pomóżcie, wyjaśnijcie, wskażcie jakiś tutorial :)

 

PS> Jeśli taki temat już był to opcja szukaj go nie znalazła :/

 

Pozdrawiam

Edited by Zenjubo
Link to comment
Share on other sites

Uzyj jednego unwrap'a

Zrob jedno mapowanie na kanale 1 (channel 1)

Drugie mapowanie na kanale 2 (channel 2)

Przed kliknieciem edycji... tam powinien byc taki dzyndzel ktorym przelaczasz sie miedzy kanalami

To jedyna opcja by miec jeden model z wiecej niz jednym mapowaniem gdzie siatka jest zlaczona.

Przy wypalaniu po prostu wskazujesz kanal z ktorego mapowanie chcesz ciagnac.

Tak czy inaczej w maxie operacje na kanalach sa dosyc nieintuicyjne i prawdopodobnie sie pogubisz na poczatku.

 

Uwazaj by przy wypalaniu textur nie miec zaznczonego automatic mappingu... mozna sobie wykrzaczyc czasem program przy gestszych siatkach a poza tym to droga donikad :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy