Posted October 29, 20159 yr Cześć, Czy istnieje możliwość szkicowania różnych elementów na powierzchni wymodelowanych obiektów? Np. chciałbym sobie naszkicować detale okna na gotowej już ścianie i później nadać im kształtu. Pozdrawiam.
October 30, 20159 yr Jaki soft? Jeśli Blender, to czego szukasz nazywa się Grease Pencil. W Maxie nie ma takiej opcji z tego co wiem.
October 30, 20159 yr Author Tego właśnie się obawiałem... 3ds max, ps. znalazłem na to sposób, ale trzeba modelować od podstaw liniami i później po kolei kształtować je w powierzchnie i łączyć je ze sobą, a dopiero na koniec tworzyć grupę. Jest jeszcze opcja rysowania wieloboków na zaznaczonych obiektach, ale jak się patrzy na to z innej perspektywy to widać że te wieloboki znajdują się o parę jednostek przed modelem. W każdym bądź razie dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
October 30, 20159 yr Jeśli rozwiązujesz to rysowaniem wieloboków, możesz użyć snap to face żeby vertexy chwyciły się powierzchni obiektu. Szkicowanie to nie jest, ale lepsze niż nic. Inny workaround to byłoby nałożenie na mur tekstury (wyświetlanej w viewporcie) i szkicowanie na teksturze w jakimś programie 2d, albo prosto w Maxie za pomocą Viewport Canvas (który nie jest jakoś specjalnie wygodny, ale też lepsze niż nic) Edited October 30, 20159 yr by Ania