tesseract Napisano 29 Październik 2015 Share Napisano 29 Październik 2015 Cześć, Czy istnieje możliwość szkicowania różnych elementów na powierzchni wymodelowanych obiektów? Np. chciałbym sobie naszkicować detale okna na gotowej już ścianie i później nadać im kształtu. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 30 Październik 2015 Share Napisano 30 Październik 2015 Jaki soft? Jeśli Blender, to czego szukasz nazywa się Grease Pencil. W Maxie nie ma takiej opcji z tego co wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tesseract Napisano 30 Październik 2015 Autor Share Napisano 30 Październik 2015 Tego właśnie się obawiałem... 3ds max, ps. znalazłem na to sposób, ale trzeba modelować od podstaw liniami i później po kolei kształtować je w powierzchnie i łączyć je ze sobą, a dopiero na koniec tworzyć grupę. Jest jeszcze opcja rysowania wieloboków na zaznaczonych obiektach, ale jak się patrzy na to z innej perspektywy to widać że te wieloboki znajdują się o parę jednostek przed modelem. W każdym bądź razie dziękuję za pomoc. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 30 Październik 2015 Share Napisano 30 Październik 2015 (edytowane) Jeśli rozwiązujesz to rysowaniem wieloboków, możesz użyć snap to face żeby vertexy chwyciły się powierzchni obiektu. Szkicowanie to nie jest, ale lepsze niż nic. Inny workaround to byłoby nałożenie na mur tekstury (wyświetlanej w viewporcie) i szkicowanie na teksturze w jakimś programie 2d, albo prosto w Maxie za pomocą Viewport Canvas (który nie jest jakoś specjalnie wygodny, ale też lepsze niż nic) Edytowane 30 Październik 2015 przez Ania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi