tomasztytus Napisano 3 Listopad 2015 Share Napisano 3 Listopad 2015 Witam. Postanowiłem popróbować oświetlenie na gotowej scenie z Orangegraphic.pl. Idąc za radami autorytetów(Peter Guthrie, John O'Connell i kilku innych) postanowiłem oświetlić scenę mapą HDRI. Usunąłem ze sceny wszystkie światła i wstawiłem Vray light Dome. Dodałem do tekstury mapę HDRI(Peter Guthrie 0707 Dawn Sun) i w pewnych miejscach pojawiły się brzydkie brudy. Są to miejsca, gdzie powiedzmy detal jest ważny. Nie ukrywam, że spędza mi to sen z powiek. Jestem głęboko załamany, nawet waham się czy kontynuować pracę w tej dziedzinie, czy nie lepiej wziąć się za coś innego, np. stolarkę. Dziękuję. Poniżej ustawienia renderu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalpel3d Napisano 4 Listopad 2015 Share Napisano 4 Listopad 2015 Jak bardzo koniecznie chcesz robić na brute force ? Jeśli nie masz takiej konieczności to przejdź na irradiance map, dwa czy wpiąłeś vrayhdri w sloty vray environment w render setup Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomasztytus Napisano 5 Listopad 2015 Autor Share Napisano 5 Listopad 2015 Na Irradiance map było nieco lepiej, ale przy ustawieniach 90/40. Gdzieś przeczytałem Twoją radę, że nie ma sensu dawać powyżej 100, wtedy lepiej przełączyć na Brute Force. Enviroment zostawiłem puste. Przeanalizowałem ustawienia i zauważyłem, że chyba przegiąłem z wielkością sampli i nie zaznaczyłem retrace threshold. Już wszystko gra :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się