Skocz do zawartości

Brudy/plamy na renderze. HDRI.


tomasztytus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Postanowiłem popróbować oświetlenie na gotowej scenie z Orangegraphic.pl. Idąc za radami autorytetów(Peter Guthrie, John O'Connell i kilku innych) postanowiłem oświetlić scenę mapą HDRI. Usunąłem ze sceny wszystkie światła i wstawiłem Vray light Dome. Dodałem do tekstury mapę HDRI(Peter Guthrie 0707 Dawn Sun) i w pewnych miejscach pojawiły się brzydkie brudy. Są to miejsca, gdzie powiedzmy detal jest ważny. Nie ukrywam, że spędza mi to sen z powiek. Jestem głęboko załamany, nawet waham się czy kontynuować pracę w tej dziedzinie, czy nie lepiej wziąć się za coś innego, np. stolarkę. Dziękuję.

 

 

 

Poniżej ustawienia renderu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Na Irradiance map było nieco lepiej, ale przy ustawieniach 90/40. Gdzieś przeczytałem Twoją radę, że nie ma sensu dawać powyżej 100, wtedy lepiej przełączyć na Brute Force. Enviroment zostawiłem puste. Przeanalizowałem ustawienia i zauważyłem, że chyba przegiąłem z wielkością sampli i nie zaznaczyłem retrace threshold. Już wszystko gra :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności