Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

 

Postanowiłem popróbować oświetlenie na gotowej scenie z Orangegraphic.pl. Idąc za radami autorytetów(Peter Guthrie, John O'Connell i kilku innych) postanowiłem oświetlić scenę mapą HDRI. Usunąłem ze sceny wszystkie światła i wstawiłem Vray light Dome. Dodałem do tekstury mapę HDRI(Peter Guthrie 0707 Dawn Sun) i w pewnych miejscach pojawiły się brzydkie brudy. Są to miejsca, gdzie powiedzmy detal jest ważny. Nie ukrywam, że spędza mi to sen z powiek. Jestem głęboko załamany, nawet waham się czy kontynuować pracę w tej dziedzinie, czy nie lepiej wziąć się za coś innego, np. stolarkę. Dziękuję.

 

 

 

Poniżej ustawienia renderu.

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak bardzo koniecznie chcesz robić na brute force ? Jeśli nie masz takiej konieczności to przejdź na irradiance map, dwa czy wpiąłeś vrayhdri w sloty vray environment w render setup

Napisano
  • Autor

Na Irradiance map było nieco lepiej, ale przy ustawieniach 90/40. Gdzieś przeczytałem Twoją radę, że nie ma sensu dawać powyżej 100, wtedy lepiej przełączyć na Brute Force. Enviroment zostawiłem puste. Przeanalizowałem ustawienia i zauważyłem, że chyba przegiąłem z wielkością sampli i nie zaznaczyłem retrace threshold. Już wszystko gra :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności