Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie, Koledzy potrzebuję od Was informacji. Co ma tak naprawdę wpływ na jakość rendera. Oczywiście rozumiem, że dobór materiału i podbicie jego Sub, u mnie materiał ma 10. Światła w oknach , 3 VRayLight po 16. Opcję samego rendera też podkręciłem i powinno być dobrze, a jednak wychodzi mi non-stop szum. Nie oczekuję absolutnie gotowych porad, bo chciałbym do tego dojść sam. Ale czy podkręcanie parametrów ma sens:). Wiadomo, nie ma uniwersalnych ustawień. Ale co tutorial to inne wskazówki :)

<a href=49387710556160638178.jpg' alt='493877105

 

 

Pozdrawiam

 

Łukasz

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
No wiesz parametry które podałeś zasadniczo są bardzo niskie, nie wiem jakie masz parametry samego vraya bo tu może tez się kryć odpowiedź na twoje szumy

 

skalpel3d tak, masz rację. Podbijam teraz te parametry i sprawdzam każdy z nich jakie zachodzą zmieniony w renderze.

Napisano

Vray dmc sampler zaniżasz sobie parametry samplowania masz tam mnożnik dany na 0,1 jak to pomnożysz przez 4 sample to ci wyjdzie niezły cudak wróć do ustawienia fabrycznego czyli ilość sampli 8 a mnożnik globalny na 1, ja należę do tej grupy która nie podbija globalnego samplowania tylko pracuje na samplowaniu w konkretnych shaderach i świetle a nie całą scenę podkręca :) W trakcie gdy testujesz wyłączyłbym filtr AA i dał na razie bez filtrowania. Samplowanie 1/6 dobre jest do renderowania próbnego , dobrze się sprawdza np 2/6 w finalnych renderach potrafię dać nawet 4/16. Co do materiału to przy reflection na 0,8 spokojnie powinno wystarczyć 40 sampli ale ten wyższy parametr nie jest zły. Co do światła to ja daje 128 słońcu i portalach ale np w przypadku światła dome z hdri zależnie od tego jakie cieniowanie ma mapka hdri zmniejszam ten parametr przy miękkich cieniach tak żeby nie zamordować komputera w renderowaniu refleksów :)

Napisano

Super, dziękuje Ci bardzo za cenne uwagi. Teraz bym nie był gołosłowny, zabieram się za naukę co dane parametry zmienią mi w scenie. A rzecz jasna później przejdę do zmian w ustawieniach.

Napisano

Nie wiem czy to z mojej winy czy też z winy ustawień. Mianowicie, w maxie obraz po renderze (kolor jak i barwy materiałów) wydają się być ok. Jednak już po zapisaniu na dysk i otworzeniu np w ps wszystko wydaje się być inne bardziej wyblakłe jak i sam render czyli jego jakość nie wygląda za dobrze. Plik zapisywany był w jpg i png.

<a href=14122440832988622112.png' alt='141224408

Napisano (edytowane)
A zapisałeś go z gamma 1 ?

 

A cholera jasna, masz znów rację :). W input jak i output mam gamme ustwioną na 2,2. W kocowym renderze w opcjach zmieniłem tak jak napisałeś na 1. I faktycznie wygląda tak jak w maxie . Uczę się dalej :). Dziękuje raz jeszcze za wyjaśnienie.

40998332475756117665.png

Pozdrawiam

Łukasz

Edytowane przez Lukasz2244

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności