Lukasz2244 Napisano 23 Listopad 2015 Napisano 23 Listopad 2015 Witajcie, Koledzy potrzebuję od Was informacji. Co ma tak naprawdę wpływ na jakość rendera. Oczywiście rozumiem, że dobór materiału i podbicie jego Sub, u mnie materiał ma 10. Światła w oknach , 3 VRayLight po 16. Opcję samego rendera też podkręciłem i powinno być dobrze, a jednak wychodzi mi non-stop szum. Nie oczekuję absolutnie gotowych porad, bo chciałbym do tego dojść sam. Ale czy podkręcanie parametrów ma sens:). Wiadomo, nie ma uniwersalnych ustawień. Ale co tutorial to inne wskazówki :) Pozdrawiam Łukasz
skalpel3d Napisano 23 Listopad 2015 Napisano 23 Listopad 2015 No wiesz parametry które podałeś zasadniczo są bardzo niskie, nie wiem jakie masz parametry samego vraya bo tu może tez się kryć odpowiedź na twoje szumy
Lukasz2244 Napisano 23 Listopad 2015 Autor Napisano 23 Listopad 2015 No wiesz parametry które podałeś zasadniczo są bardzo niskie, nie wiem jakie masz parametry samego vraya bo tu może tez się kryć odpowiedź na twoje szumy skalpel3d tak, masz rację. Podbijam teraz te parametry i sprawdzam każdy z nich jakie zachodzą zmieniony w renderze.
skalpel3d Napisano 23 Listopad 2015 Napisano 23 Listopad 2015 Tak tylko np podbicie światła nawet do 128 nie spowoduje ze znikną ci szumy który np są spowodowane niskimi paramentami adaptive lub samplowania samego vraya.
Lukasz2244 Napisano 23 Listopad 2015 Autor Napisano 23 Listopad 2015 Proszę jeśli możesz zerknąć na ustawienia rendera, świateł i materiału.
skalpel3d Napisano 23 Listopad 2015 Napisano 23 Listopad 2015 Vray dmc sampler zaniżasz sobie parametry samplowania masz tam mnożnik dany na 0,1 jak to pomnożysz przez 4 sample to ci wyjdzie niezły cudak wróć do ustawienia fabrycznego czyli ilość sampli 8 a mnożnik globalny na 1, ja należę do tej grupy która nie podbija globalnego samplowania tylko pracuje na samplowaniu w konkretnych shaderach i świetle a nie całą scenę podkręca :) W trakcie gdy testujesz wyłączyłbym filtr AA i dał na razie bez filtrowania. Samplowanie 1/6 dobre jest do renderowania próbnego , dobrze się sprawdza np 2/6 w finalnych renderach potrafię dać nawet 4/16. Co do materiału to przy reflection na 0,8 spokojnie powinno wystarczyć 40 sampli ale ten wyższy parametr nie jest zły. Co do światła to ja daje 128 słońcu i portalach ale np w przypadku światła dome z hdri zależnie od tego jakie cieniowanie ma mapka hdri zmniejszam ten parametr przy miękkich cieniach tak żeby nie zamordować komputera w renderowaniu refleksów :)
Lukasz2244 Napisano 23 Listopad 2015 Autor Napisano 23 Listopad 2015 Super, dziękuje Ci bardzo za cenne uwagi. Teraz bym nie był gołosłowny, zabieram się za naukę co dane parametry zmienią mi w scenie. A rzecz jasna później przejdę do zmian w ustawieniach.
Lukasz2244 Napisano 27 Listopad 2015 Autor Napisano 27 Listopad 2015 Nie wiem czy to z mojej winy czy też z winy ustawień. Mianowicie, w maxie obraz po renderze (kolor jak i barwy materiałów) wydają się być ok. Jednak już po zapisaniu na dysk i otworzeniu np w ps wszystko wydaje się być inne bardziej wyblakłe jak i sam render czyli jego jakość nie wygląda za dobrze. Plik zapisywany był w jpg i png.
Lukasz2244 Napisano 28 Listopad 2015 Autor Napisano 28 Listopad 2015 (edytowane) A zapisałeś go z gamma 1 ? A cholera jasna, masz znów rację :). W input jak i output mam gamme ustwioną na 2,2. W kocowym renderze w opcjach zmieniłem tak jak napisałeś na 1. I faktycznie wygląda tak jak w maxie . Uczę się dalej :). Dziękuje raz jeszcze za wyjaśnienie. Pozdrawiam Łukasz Edytowane 28 Listopad 2015 przez Lukasz2244
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się