Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

mam, jak dla mnie, dość spory problem. A mianowicie do animacji w 3ds maxie użyłam funkcji mass fx, co by to rozwalić obiekt. Jednakże niestety owa funkcja spowodowała, że mój obiekt, na którym jej użyłam nie chce się ruszać. Chodzi mi, że kiedy chce go przesunąć jakkolwiek, to nie da rady. :( Stąd moje pytanie, co zrobić żebym znów mogła owym obiektem dowolnie operować? Nad animacją męczyłam się aż całe 3dni, dlatego bardzo mi zależy na naprawie tego 'błędu'. :(

Z góry naprawdę bardzo dziękuję za wszelką pomoc ;)

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Probowalem powtorzyc to oczym piszesz ale nie wiem co dokladnie zrobilas by nie moc ruszyc obiektem ponownie... Napisz co dokladnie zrobilas ktok po kroku to pomozemy.

 

Dobra rutyna jest zapis pliku przy pracy co jakis czas 10-15 minut lub przed wazniejszymi operacjami co by tu czasem sie cofnac gdyby cos nie wyszlo. Pliki mozesz nazywac na rozne sposoby. Zapisujac poprzez Save As mozesz nazywac np tak:

nazwa_projektu_aa.max

nazwa_projektu_ab.max

...

nazwa_projektu_bc.max

 

albo

nazwa_projektu_v001.max

nazwa_projektu_v002.max

nazwa_projektu_v002_b.max

nazwa_projektu_v003.max

...

nazwa_projektu_v054.max

i tak dalej.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez norden
Napisano

Norden - potwierdzam, pliki sam nazywam tak jak podałeś i ratuje to dupsko nie raz. Pracuję w architekturze i bywa że w ciągu kilku dni mam 6-7 scen tego samego obiektu. Wyszedłem już około 2008 roku z założenia że nie będę trzymał wszystkiego w jednym pliku .Dyski są zżerane przez to w zastraszającym tempie, ale staram się czyścić to po skończonych projektach. Przy symulacjach jakichś tkanin i cząsteczek (jakieś koce na sofę i drzewa robione cząsteczkami) pamiętam sceny które miały oznaczenia typu "Drzewo_cięte_w_sześcian_v049.max". A były pliki które już miały na końcówce coś około 080 czy 090.

A co do samej sprawy MassFX - czy można zlinkować obiekt który zrobiłaś do jakiegoś pustego obiektu? Czyli tworzysz obiekt DUMMY. Zaznaczasz swój obiekt który przeżył rozpierduchę w MASSFX ale się nie rusza, potem bierzesz klikasz ikonkę która wygląda jak łańcuch złożony z 3 ogniw (czyli Select and Link), i od Twojego obiektu MassFX prowadzisz linkę do tego dummy. Teraz przesuwając dummy BYĆ MOŻĘ będzie się też ruszać Twój nieruchomy obiekt...ciekawe czy to pomoże...

Napisano

To linkowanie obiektu nie zadziała jednak :( Znalazłem chybalepsze (czyli działające) rozwiązania dla Ciebie boszsz:

 

"Re: How to collapse baked MassFX simulation to regular position/rotation?

Options

05-12-2013 08:25 AM in reply to: eodeo

I found a way.

 

First, the problem with baked MassFX objects is that they're completely static and locked into whatever animation MassFX backed them to. You cannot move or animate them, link them to other object or do anything you can do to animate normally. If a MassFX baked object does move, it will jump in both time and space to an undefined location to glitch out while played back.

 

Now that you know why, you'd want to copy their animation to a normal object- here is how I did it:

 

Copy the MassFX baked object then go to "motion" panel>parameters>assign controller and assign a regular "position xyz" to position and a regular "euler xyz" to rotation. This will effectively return the copied object into normal mode by deleting position list and MassFX controller attached. It will also strip it of all animation. Then with both both objects in clear view start curve editor(right click over any of the 2 objects>curve editor...). First select the MassFXed object and copy the "MassFX baked position">right click>copy, then select the copied object and under "position" >right click>paste. (You cannot simply copy the transform as that will copy the MassFX controler too)Repeat this for rotation. Repeat all for every object baked with MassFX.

 

Its not simple, it is time consuming and it is per object solution, but it is a solution. With this you end up with a regular Max object you can simply move, rotate, scale, link, etc.. as much as you like. "

 

A tu link do oryginalego posta:http://forums.autodesk.com/t5/3ds-max-3ds-max-design-general/how-to-collapse-baked-massfx-simulation-to-regular-position/td-p/4290521

 

Pozdrawiam

Hris

Napisano

oh oh oh

udało się! rany, a już myślałam, że będę musiała trudzić się od początku! Norden - tak, teraz już mam nauczkę i co ważniejsze i trudniejsze zmiany będę zapisywać je w kolejnym pliku! Człowiek najlepiej uczy się na błędach ;)

i Hris, bardzo bardzo dziękuję Ci za trud i wyszukania odpowiedzi na mój problem! ;) wczoraj byłam naprawdę zrezygnowana, a dziś mogę skakać z radości! *..* nie do końca wiedziałam jak to nazwać, ale następnym razem będę szukać odpowiedzi dokładniej ;D

Jeszcze raz bardzo wszystkim dziękuję za odpowiedzi i pomoc! Nie sądziłam, że nadejdą tak szybko ;D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności