Skocz do zawartości

Problem z przeskakiwaniem i pochyleniem obiektu po kliknięciu


adarch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mój problem polega na tym, że podczas tworzenia modelu, nagle coś się stało, że po kliknięciu na obiekt, wszystko ucieka/przeskakuje i pochyla się ...Wszystko widać na załączonym obrazku. Może miał ktoś z czymś takim do czynienia, będę wdzięczna za pomoc :)

 

Link do obrazka:

<a href=file.html' alt='file.html]'>[/img]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pracujesz na bardzo wysokich wspolrzednych dla vertexow/ pivota obiektu... Na dole w X Y Z masz liczby typu 7654576486 i tak dalej...

W programowaniu uzywa sie roznej dlugosci typow danych. integer, double, long double, float. Te typy danych sa ograniczone zwlaszcza w przypadku int i double. Wklepujac duza liczbe we wspolrzednych ograniczasz po prostu precyzje... ilosc mozliwych punktow w ktorych twoj obiekt moze egzystowac na scenie. Ogranicz ta liczbe (skale Twojego obiektu na scenie) do mniejszej i wtedy nie powinienes miec problemu.

 

Mozesz przestawic rowniez jednostki w ktorych pracujesz na metry lub takie ktore ci tam odpowiadaja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Faktycznie w X i Y mam bardzo dużo.

Szczerze to dopiero pół roku działam na 3ds'ie więc słabo go jeszcze ogarniam.

Problem tylko w tym, że nie bardzo wiem, jak ograniczyć tą liczbę. Jeżeli chodzi o jednostki to mam cm i w takich chcę pracować.

Nie wiem tylko jak zmienić te współrzędne, bo ja po prostu miałam rzut w cadzie w cm też i go obrysowałam. Każdy ten obiekt u mnie ma wysokie te współrzędne... ale nie mogę ich zmienić bo wszystko wtedy się zmienia. Mam to wszystko przeskalować po prostu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak... mozesz przeskalowac to globalnie do mniejszej skali... w ostatniej zakladce max po prawej stronie w oknie maxa tam gdzie modyfikatory helpery i tak dalej znajdziesz gdzies taka funkce World Scale albo cos w tym stylu (Nie mam teraz maxa na kompie wiec nie powiem dokladnie)

Mozesz to przeskalowac w dol... A w units setup zmienic na metry i pracowac w metrach... a cm i mm wklepywac sobie po kropce czyli np 2 metry i 20cm i 44 mm to bedzie 2.2044.

 

3ds max nie jest programem architektonicznym... Raczje sluzy do bardziej wolnego artystycznego podejscia i tylko w CAD znajdziesz jakiegos rodzaju rygor pracy w mm... Nie oplaca sie ; ] tak samo robic w 3ds max bo dostaniesz podobne problemy w wielu miejscach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki jeszcze raz:) Spróbuję coś zdziałać.

Może i 3ds nie jest architektonicznym programem, ale ma szerokie możliwości jeżeli chodzi o wizki (natomiast programy architektoniczne niestety wciąż pozostawiają wiele do życzenia). :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nic z tego nie wychodzi... wrzuciłam rzut w metrach (jednostki maxa również dałam na metry) ale wtedy pojawia się problem z tym, że max źle wczytuje plik dwg... pojawiają się jakieś dodatkowe linie i jakieś błędy...)

 

Rozumiem, że max ma problem jeżeli projektowana scena jest zbyt duża?

Mój obszar ma ok 290 m / 290 m... to ma być coś w stylu makiety ( teren i budynki). Jednak wydaje mi się, że nie powinno być problemu ze sceną takiej wielkości..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm w tym przypadku wychodziloby na to ze jest to problem importu pliku... Sprobuj wyeksportowac jezeli sie da plik do czegos bezpiecznego typu OBJ. Sprobuj tez innych formatow ktore zawiera zarowno Twoj program numer 1 jak i 3ds max... Jezeli masz rpoblem dalszy.. Wklep w google zapytanie w stylu: How to export obj [inne formaty] from [twoj program]. Moze uda ci sie wyeksportowac to tak... by zadzialalo... Sprobuj rowniez twoje dwg otworzyc innym dostepnym softem jak np blender albo cos innego... I reeksportowac to do maxa np w postaci obj.

 

Problemy z tym biora sie poniewaz rozne wersje softow moga korzystac z roznego rodzaju dystrybucji danego formatu... I niestety w tym swiecie zawsze musza w tym grzebac i przez to nic nie dziala... Dlatego bezpieczne sa stare formaty jak obj 3ds... Tego juz nikt nie ruszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie się obiekt znajduje względem globalnego 0,0,0? Może wystarczy wybrać wszystko i przesunąć do zera.

Bo o ile te 290m Max jeszcze powinien łyknąć, problem będzie jeśli obiekt jest oddalony o 10km od zera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności