Jump to content
  • 0
adarch

Problem z przeskakiwaniem i pochyleniem obiektu po kliknięciu

Question

Witam,

 

Mój problem polega na tym, że podczas tworzenia modelu, nagle coś się stało, że po kliknięciu na obiekt, wszystko ucieka/przeskakuje i pochyla się ...Wszystko widać na załączonym obrazku. Może miał ktoś z czymś takim do czynienia, będę wdzięczna za pomoc :)

 

Link do obrazka:

<a href=file.html' alt='file.html]'>[/img]

Share this post


Link to post
Share on other sites

9 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Pracujesz na bardzo wysokich wspolrzednych dla vertexow/ pivota obiektu... Na dole w X Y Z masz liczby typu 7654576486 i tak dalej...

W programowaniu uzywa sie roznej dlugosci typow danych. integer, double, long double, float. Te typy danych sa ograniczone zwlaszcza w przypadku int i double. Wklepujac duza liczbe we wspolrzednych ograniczasz po prostu precyzje... ilosc mozliwych punktow w ktorych twoj obiekt moze egzystowac na scenie. Ogranicz ta liczbe (skale Twojego obiektu na scenie) do mniejszej i wtedy nie powinienes miec problemu.

 

Mozesz przestawic rowniez jednostki w ktorych pracujesz na metry lub takie ktore ci tam odpowiadaja...

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Faktycznie w X i Y mam bardzo dużo.

Szczerze to dopiero pół roku działam na 3ds'ie więc słabo go jeszcze ogarniam.

Problem tylko w tym, że nie bardzo wiem, jak ograniczyć tą liczbę. Jeżeli chodzi o jednostki to mam cm i w takich chcę pracować.

Nie wiem tylko jak zmienić te współrzędne, bo ja po prostu miałam rzut w cadzie w cm też i go obrysowałam. Każdy ten obiekt u mnie ma wysokie te współrzędne... ale nie mogę ich zmienić bo wszystko wtedy się zmienia. Mam to wszystko przeskalować po prostu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

tak... mozesz przeskalowac to globalnie do mniejszej skali... w ostatniej zakladce max po prawej stronie w oknie maxa tam gdzie modyfikatory helpery i tak dalej znajdziesz gdzies taka funkce World Scale albo cos w tym stylu (Nie mam teraz maxa na kompie wiec nie powiem dokladnie)

Mozesz to przeskalowac w dol... A w units setup zmienic na metry i pracowac w metrach... a cm i mm wklepywac sobie po kropce czyli np 2 metry i 20cm i 44 mm to bedzie 2.2044.

 

3ds max nie jest programem architektonicznym... Raczje sluzy do bardziej wolnego artystycznego podejscia i tylko w CAD znajdziesz jakiegos rodzaju rygor pracy w mm... Nie oplaca sie ; ] tak samo robic w 3ds max bo dostaniesz podobne problemy w wielu miejscach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Dzięki jeszcze raz:) Spróbuję coś zdziałać.

Może i 3ds nie jest architektonicznym programem, ale ma szerokie możliwości jeżeli chodzi o wizki (natomiast programy architektoniczne niestety wciąż pozostawiają wiele do życzenia). :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Niestety nic z tego nie wychodzi... wrzuciłam rzut w metrach (jednostki maxa również dałam na metry) ale wtedy pojawia się problem z tym, że max źle wczytuje plik dwg... pojawiają się jakieś dodatkowe linie i jakieś błędy...)

 

Rozumiem, że max ma problem jeżeli projektowana scena jest zbyt duża?

Mój obszar ma ok 290 m / 290 m... to ma być coś w stylu makiety ( teren i budynki). Jednak wydaje mi się, że nie powinno być problemu ze sceną takiej wielkości..

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Hmmm w tym przypadku wychodziloby na to ze jest to problem importu pliku... Sprobuj wyeksportowac jezeli sie da plik do czegos bezpiecznego typu OBJ. Sprobuj tez innych formatow ktore zawiera zarowno Twoj program numer 1 jak i 3ds max... Jezeli masz rpoblem dalszy.. Wklep w google zapytanie w stylu: How to export obj [inne formaty] from [twoj program]. Moze uda ci sie wyeksportowac to tak... by zadzialalo... Sprobuj rowniez twoje dwg otworzyc innym dostepnym softem jak np blender albo cos innego... I reeksportowac to do maxa np w postaci obj.

 

Problemy z tym biora sie poniewaz rozne wersje softow moga korzystac z roznego rodzaju dystrybucji danego formatu... I niestety w tym swiecie zawsze musza w tym grzebac i przez to nic nie dziala... Dlatego bezpieczne sa stare formaty jak obj 3ds... Tego juz nikt nie ruszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

A gdzie się obiekt znajduje względem globalnego 0,0,0? Może wystarczy wybrać wszystko i przesunąć do zera.

Bo o ile te 290m Max jeszcze powinien łyknąć, problem będzie jeśli obiekt jest oddalony o 10km od zera.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

dokładnie, daj grupe na wszystko i wyzeruj współrzędne - powinno być lepiej. Jak coś w maxie jest oddalone na odległość orbity księżyca to zaczyna wariować :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Zgrupowałam wszystko, dałam na 0,0,0 i chyba pomogło, bo na razie nic nie przeskakuje:) Dziękuję wszystkim za pomoc ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy