Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej

Pracuję w 3ds max + v-ray od niedawna. Modelowanie i teksturowanie ogólnie ogarniam, ale to mój jeden z pierwszych projektów wnętrza i mam parę problemów.

 

Wizka renderowana jest IM+LC. Czy lepszy efekt uzyskam BF+BF?

Jak najlepiej doświetlać scenę interior? Ja użyłem słońca v-ray + environment

Proszę o podpowiedź co i gdzie poprawić. Przede wszystkim dlaczego dywan po lewej wygląda tak dramatycznie, a po prawej już ok?

Dlaczego na firance nad oknem i pod oknem robią się dziwne plamy? Dla uzyskania bardziej realistycznego efektu lepiej doświetlić scenę tylko światłem zewnętrznym czy w środku też dodawać jakieś światła?

Lepiej zapisywać zdjęcia w RGB czy sRGB? Bo RGB wychodzi dużo ciemniejsze i trzeba by było przed renderingiem ustawić inną ekspozycję światła.

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

wrzuć ustawienia vray , kamery i słońca nie zapomnij o color mappingu. Co do dodawania światła to wszytko zależy jaki efekt uzyskasz po daniu światła zewnętrznego czy będzie potrzebne rozświetlenie np stref cienia, np czasami warto zastosować dodatkowo metodę światła odbitego

Napisano

Tak na początek color mapping zaznacz opcje sub pixel mapping, zmień mode na color mapping and gamma, popracuj parametrem burn value bo masz za intensywne przepalenia wyjściowy 0,5 ale ja bym zszedł nawet na 0,2 , oczywiście potem dostosować sobie parametry kamery, co do plam masz standardowe ustawienia irradinace map subdivids i interp samples spróbuj ustawienia 80/35 to samo w light cache interp saple masz na 5 to marze render daj 10. Reszta ustwin jest jak do roboczych mocno za wysoko i spowalnia render np samplowanie w LC na próbne rendery można dać spokojnie na 500 sample size na 0,01

Napisano

hej

 

Wprowadziłem ustawienia, o których pisałeś. Render wygląda tak jak na zdjęciu. Co zrobić, żeby ten dywan po lewej wyglądał inaczej? Co jeszcze można poprawić, żeby zdjęcie lepiej wyglądało?

 

Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.

Napisano

Jak zapisujesz obrazek to masz opcje override daj parametr gamma 1, na okienku frame buffera wyłącz srgb będziesz miał wtedy wygląd obrazka w trakcie renderowania zgodny z tym co potem zapiszesz w gamma 1. sam wtedy stwierdzisz czy należy jeszcze popracować parametrami kamery. Na frame buferze masz kolejny przydatny guzik drugi od lewej na dole force color clamping gdy go wyłączysz na renderze informacyjnie mogą się pojawić różnobarwne plamy w miejscach gdzie masz przepalenia im mocniejsze przepalenie tym ciemniejsza barwa plamy balansuj na granicy przepalenia będziesz miał dobrze doświetlone wnętrze :) Popracuj nad mapowaniem szczególnie bali na suficie, dopracuj ładnie materiały i światło w lampkach szczególnie w tych nad stolikiem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności