Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, zacząłem swoją zabawę z 3ds Max i uczę się metodą prób i błędów oraz tutoriale na yt. Mam pewien dość trudny do rozwiązania dla mnie problem, mianowicie w niektórych tutorialach widać że wstążka jest bardziej rozbudowana np. pojawia się zakładka "geometry" lub "use nurbs" pod opcją "Modeling". Próbowałem, szukałem, grzebałem po internetach i w samym programie, ale najzwyczajniej nie ogarniam interfejsu jeszcze zbytnio ani jak cokolwiek tam ustawić/zmienić :/ Czy byłby ktoś skłonny pomóc z tym jakże dziecinnym problemem ? Używam aktualnie 3ds max 2016 (jeśli ma to jakieś znaczenie).

 

I tak przy okazji, jest możliwość obrotu obiektów o "pełne" stopnie? Czy jedynie poprzez wpisywanie wartości jest to osiągalne?

 

Dziękuję za wszelką pomoc :)

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Żeby pojawiły się opcje wstążki Ribbon musisz skonwertować obiekt do Editable Poly albo nałożyć modyfikator Edit Poly. Można to zrobić na kilka sposobów m.in poprzez kliknięcie prawym przyciskiem myszy na obiekt pojawi się okienko, w ktorym jest opcja Convert to, albo na wstążce pod Modeling po rozwinięciu jest Convert to Poly. Po przekonwertowaniu w zależności czy wybierzesz wierzchołki, krawędzie czy ścianki pojawią sie odpowiednie opcje. O ile stopni chcesz obracać obiekt ustawia się po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na Angle Snap Toogle (taki magnes ze strzałkami na głownym pasku narzędzi) otworzy sie okienko gdzie jest opcja Angle, gdzie obok wpisujesz o jaki kąt obróci się obiekt. Opcja Angle Snap musi być wciśnięta aby to działało. Pozdrawiam

Edytowane przez jaroxx
Napisano

Skup się na kanale Arrimus 3D.

Poniżej zamieszczam linkę

Wykonuj od razu to co jest pokazane na filmach, rób notatki.

Zobacz inne playlisty na tym kanale, przydadzą Ci się w przyszłości.

Powodzenia! :)

 

Napisano (edytowane)

Dopiero teraz mam chwilę czasu by siąść spokojnie i przeglądnąć forum :/ Dziękuję ślicznie za info, dopiero zaczynam naukę max'a, od razu wziąłem się za model auta, no i w sumie napotkałem problem, jak mogę stworzyć poligon między trzema krawędziami? Opcja bridge nie przynosi rezultatów, a na którymś z filmów użyta została funkcja z freeform "extend" która również nie przynosi rezultatów, pewnie jest to spowodowane brakiem umiejętności z mojej strony no ale od czegoś trzeba zacząć :)

 

I pytanie numer dwa... dlaczego w oknie renderu nie pojawia się mój model? :/ wstawiony jakiś inny podstawowy się wyświetla, to co do tej pory zrobiłem niestety już nie :/

Edytowane przez impair
Napisano

Bridge powinna zadziałać jak zaznaczysz dwie przeciwlegle krawędzie i klikniesz na bridge lub bez zaznaczenia klikasz najpierw pierwszą a póżniej przeciwległą. Ściankę możesz stworzyć wchodząc na edycję poligonów a następnie klikasz przycisk Create, gdzie zaznaczasz po kolei wierzchołki tworząc brakujący poligon (najlepiej włączyć przyciąganie do wierzchołków w Snaps Tooggle na głównym pasku narzędzi). Pierwszy wierzchołek musisz też kliknąc jako ostatni żeby zamknąć ściankę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności