heliss Napisano 5 Grudzień 2015 Napisano 5 Grudzień 2015 Witam, chciałbym się z wami podzielić jednym z moich pierwszych renderów. Scenę modelowałem na podstawie tutoriala, a renderowałem zgodnie ze swoją wcześniejszą wiedzą i wydaje mi się, że efekt wyszedł lepszy niż na tutorialu, ale wciąż nie jest idealnie. Z tego co wiem, żeby poprawić, to zmniejszyć odbicia na meblach i schodach. Mam problem z oświetleniem sceny. użyłem dome light (z hdri) i vray sun. Mimo, że okno jest na granicy prześwietlenia i nie widać murku na tarasie, to wewnątrz i tak jest za ciemno. Oprócz tego na ścianach występują szumy, szczególnie widać to na belkach na górze. tutaj mój render: tutaj ustawienia: tutaj render z tutoriala:
Sajson Napisano 21 Grudzień 2015 Napisano 21 Grudzień 2015 Według mnie obiekty są strasznie nieproporcjonalne, porównaj sobie wielkość sofy i stolika do fotela.
skalpel3d Napisano 23 Grudzień 2015 Napisano 23 Grudzień 2015 NA dzień dobry zmień brute force na Irradiance map raz strata czasu przy próbnych renderach dwa jeśli nie ma takiej potrzeby nie ma tez konieczności z niego korzystać, W light cache za duźo sudvids przy tej rozdzielczości do finalnego renderu 1200 -1500 to już jest z mocnym zapasem do testowych renderów spokojnie 500-750, number of passes masz 50 rdzeni lub 50 wątków dajesz 0 wtedy vray sam sobie ustala ile ich posiadasz, wielkość bucket zmień z 64 na 16 im większy ten parametr tym render idzie wolniej bo musi jednorazowo liczyć większy region. Dobry parametr 16-24 dla wielkości bucket :). Nie wiem skąd brałeś ustawienia światła bo to jakaś masakra :) vraylight dome z podpięta hdri dajesz moc na 1 czasami na 1,5 słonce dane na 15 nic dziwnego ze masz przepalony obrazek masz za niskie samplowanie w świetle sun u ciebie ma 3 Do finalnych renderów daje sie parametr na 78-124 to samo się tyczy vraylight dome tyle ze tu warto zwrócić uwagę jakie światło daje hdri, jak miękkie cieniowanie to należy dobrać ilość sampli do czasu renderu tak żebyś nie utknął na kilkadziesiąt godzin renderingu. Zmien model color mappingu na reinharda i zajmij się parametrem burn value daje bardzo dobra kontrole nad przepaleniami na exporential się przechodzi jeśli nie możesz poradzić sobie z przepaleniami a współczynnik burn value masz 0 bo to jest właśnie odpowiednik exporential w tym momencie. Co do reszty przyczyn i kłopotów z ustawieniami naświetlenia nic się nie da powiedzieć dopóki nie wrzucisz parametrów Vrayhdri i kamery nie wiem czy masz vraylight dane w okna jako sky portale ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się