filo7 Napisano 29 Grudzień 2015 Napisano 29 Grudzień 2015 Witam , Chciałbym zapytać o radę ekspertów :) -Otóż renderuję pewne wnętrze w 3ds max 2016, vray 3.3. Mój problem to pojawiające się plamki na wynikowym obrazie. -Oświetlenie wewnętrzne - Scena oświetlana jest rectangular light i IES light , które są podłączone pod lampy sufitowe. Modele lamp zostały przygotowane w całości przez producenta lamp - LUG. Dodatkowo scenę doświetlam wewnątrz dome lightem. -Oświetlenie zewnętrzne - sun light , kopuła z nałożonym materiałem vraylight. -Używam vrayphysicallcamera. Przepraszam za jakość obrazu ale jest to printscreen ze zdalnego ekranu:) Załączam również ustawienia . Z góry dziękuję za pomoc!!!! Pozdrawiam
Sebazx6r Napisano 30 Grudzień 2015 Napisano 30 Grudzień 2015 (edytowane) Wlacz sobie passy ligh,reflect, etc.. plu sample rate i zobacz w ktorym pasie robi Ci sie szum. Potem wylaczaj i sprawdzaj poszczegolne swiatla. Pewnie IS generuje. Ogolnie wyglada troche jak przepalenie. Ile masz sub w swiatlach. Masz aliasin na 8 czyli 8^2=64 przy 8 subd na swietle masz tylko dodatkowy jeden sample. Dla 16 sub na swiatlo przy takim aliasingu bedziesz mial tylko 4 dodatkowe sample na swiatlo Po co Ci taki duzy aliasing? Nawet textur nie masz? Do krawedzi? no moze tak. Mozesz tez uzyc pass light select lub wylaczac po kolei swiatla. Od 3,0 v raya jest opcja wylaczenia dzielenia sampli na swietle w momencie zwiekszania aliasingu. Jednak zasada jest Taka sub materialu swiatla do kwadratu dzielone przez subD aliasingu do kwadratu daje ci sample ktore dodane zostana do swiatla. Skale masz prawdziwą? Edytowane 30 Grudzień 2015 przez Sebazx6r
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się